eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Jakie prawo reguluje zwrot kasy gdy nie ma towaru...
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 12

  • 1. Data: 2010-01-29 07:06:56
    Temat: Jakie prawo reguluje zwrot kasy gdy nie ma towaru...
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Bardzo ciekawy artykuł:

    http://nt.interia.pl/internet/wiadomosci/news/nie-pl
    ac-w-internecie-przelewem,1431151

    a w szczególności ten fragment;
    "[...]
    Zapewne większość kupujących nadal nie jest świadoma wszystkich korzyści
    płacenia kartą. Jest nią przykładowo możliwość reklamacji płatności u
    wystawcy karty i zwrot całości kwoty, jeśli sklep nie zrealizuje
    zamówienia.
    [...]"


    --
    Zalaczam pozdrowienia i zyczenia powodzenia
    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Zima 2010 Warszawa
    http://foto.3mam.net/warsaw/06/index6.php


  • 2. Data: 2010-01-29 18:15:18
    Temat: Re: Jakie prawo reguluje zwrot kasy gdy nie ma towaru...
    Od: r...@p...onet.pl

    > Bardzo ciekawy artykuł:
    >
    > http://nt.interia.pl/internet/wiadomosci/news/nie-pl
    ac-w-internecie-
    przelewem,1431151
    >

    Nigdy nie przedpłacam na konto, zawsze kupuję za pobraniem lub wybieram
    sprzedawcę z mojego miasta i umawiam się na odbiór osobisty, zarówno na
    allegro jak i w sklepach internetowych.
    Jak sprzedawca nie oferuje zarówno pobrania jak i możliwości odbioru
    osobistego - nie wzbudza mojego zaufania.

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 3. Data: 2010-01-29 18:34:59
    Temat: Re: Jakie prawo reguluje zwrot kasy gdy nie ma towaru...
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 29 Sty, 08:06, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    <a...@m...www.pl> wrote:

    > "[...]
    > Zapewne większość kupujących nadal nie jest świadoma wszystkich korzyści
    > płacenia kartą. Jest nią przykładowo możliwość reklamacji płatności u
    > wystawcy karty i zwrot całości kwoty, jeśli sklep nie zrealizuje
    > zamówienia.
    > [...]"


    Sprawdzone w praktyce - dziala bez problemow.

    Dlatego ZAWSZE place karta kredytowa (nie debetowa - bo jest bardzo
    duza roznica w chargebacku), a juz zwlaszcza trzeba placic tak za
    uslugi i wycieczki (typu dostaniemy hotel w gorszych niz umowie
    warunkach i inne kwiatki - po co sie szarpac z biurem samemu, jak moze
    zrobic to za nas bank lub Visa/MasterCard).


    Pozdrawiam
    Rafal


  • 4. Data: 2010-01-29 21:39:17
    Temat: Re: Jakie prawo reguluje zwrot kasy gdy nie ma towaru...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 29 Jan 2010, r...@p...onet.pl wrote:

    > Nigdy nie przedpłacam na konto, zawsze kupuję za pobraniem lub wybieram
    > sprzedawcę z mojego miasta i umawiam się na odbiór osobisty, zarówno na
    > allegro jak i w sklepach internetowych.
    > Jak sprzedawca nie oferuje zarówno pobrania jak i możliwości odbioru
    > osobistego - nie wzbudza mojego zaufania.

    Ale dwa powyższe zdania mają dość słabą korelację.
    Bo to, że brak oferty odbioru osobistego lub pobrania wzzbudza
    nieufność to jedno, a to czy *koniecznie* trzeba z takiej opcji
    skorzystać to drugie.

    pzdr, Gotfryd


  • 5. Data: 2010-01-30 18:33:09
    Temat: Re: Jakie prawo reguluje zwrot kasy gdy nie ma towaru...
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Fri, 29 Jan 2010 10:34:59 -0800 (PST), Rafal M napisał(a):

    > On 29 Sty, 08:06, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    > <a...@m...www.pl> wrote:
    >
    >> "[...]
    >> Zapewne większość kupujących nadal nie jest świadoma wszystkich korzyści
    >> płacenia kartą. Jest nią przykładowo możliwość reklamacji płatności u
    >> wystawcy karty i zwrot całości kwoty, jeśli sklep nie zrealizuje
    >> zamówienia.
    >> [...]"
    >
    >
    > Sprawdzone w praktyce - dziala bez problemow.
    >
    > Dlatego ZAWSZE place karta kredytowa (nie debetowa - bo jest bardzo
    > duza roznica w chargebacku), a juz zwlaszcza trzeba placic tak za
    > uslugi i wycieczki (typu dostaniemy hotel w gorszych niz umowie
    > warunkach i inne kwiatki - po co sie szarpac z biurem samemu, jak moze
    > zrobic to za nas bank lub Visa/MasterCard).
    >

    a technicznie jak to sie odbywa ? jaki tekst wysyłasz, rozumiem, że do
    banku wystawcy karty ?


    --
    Zalaczam pozdrowienia i zyczenia powodzenia
    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Kontakt z kw1618 przez grupy.3mam.net 'Kontakt'
    http://foto.3mam.net/warsaw/ - galeria Węzeł komunikacyjny Młociny


  • 6. Data: 2010-01-31 15:13:09
    Temat: Re: Jakie prawo reguluje zwrot kasy gdy nie ma towaru...
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 30 Sty, 19:33, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    <a...@m...www.pl> wrote:

    > a technicznie jak to sie odbywa ? jaki tekst wysyłasz, rozumiem, że do
    > banku wystawcy karty ?


    Dzwonisz do swojego banku (tego ktory wydal karte) i zglaszasz
    chargeback to konkretnej tranzakcji. Zadaja ci kilka pytan dotyczacych
    sytuacji chargebacku itd, pozniej poczta dostajesz formularz -
    wypelniasz go i odsylasz.
    W tym momencie sporna tranzakcja jest czasowo wyksiegowana z rachunku
    (wiec za nia nie placisz) i czekasz na rozpatrzenie sprawy (do 3 mies
    o ile mnie pamiec nie myli).

    Powyzszy opis opiera sie na chargebacku karty kredytowej (a nie
    debetowej - co jest bardzo wazne).

    Pozdrawiam
    Rafal


  • 7. Data: 2010-02-01 08:20:49
    Temat: Re: Jakie prawo reguluje zwrot kasy gdy nie ma towaru...
    Od: bim-bom <j...@g...pl>

    Rafal M pisze:
    > On 29 Sty, 08:06, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    > <a...@m...www.pl> wrote:
    >
    >> "[...]
    >> Zapewne większość kupujących nadal nie jest świadoma wszystkich korzyści
    >> płacenia kartą. Jest nią przykładowo możliwość reklamacji płatności u
    >> wystawcy karty i zwrot całości kwoty, jeśli sklep nie zrealizuje
    >> zamówienia.
    >> [...]"
    >
    >
    > Sprawdzone w praktyce - dziala bez problemow.
    >
    > Dlatego ZAWSZE place karta kredytowa (nie debetowa - bo jest bardzo
    > duza roznica w chargebacku), a juz zwlaszcza trzeba placic tak za
    > uslugi i wycieczki (typu dostaniemy hotel w gorszych niz umowie
    > warunkach i inne kwiatki - po co sie szarpac z biurem samemu, jak moze
    > zrobic to za nas bank lub Visa/MasterCard).

    A wiesz może jakie są warunki zwrotu kasy dla karty debetowej?


  • 8. Data: 2010-02-01 18:31:27
    Temat: Re: Jakie prawo reguluje zwrot kasy gdy nie ma towaru...
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 1 Lut, 09:20, bim-bom <j...@g...pl> wrote:

    > A wiesz może jakie są warunki zwrotu kasy dla karty debetowej?

    Nie wiem, ale slyszalem ze debetowki maja znacznie ograniczone
    chargebacki.
    Pytaj u siebie w banku.

    Pozdrawiam
    Rafal


  • 9. Data: 2010-02-02 07:48:42
    Temat: Re: Jakie prawo reguluje zwrot kasy gdy nie ma towaru...
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Rafal M pisze:
    > On 1 Lut, 09:20, bim-bom <j...@g...pl> wrote:
    >
    >> A wiesz może jakie są warunki zwrotu kasy dla karty debetowej?
    >
    > Nie wiem, ale slyszalem ze debetowki maja znacznie ograniczone
    > chargebacki.
    > Pytaj u siebie w banku.

    Huh?

    A skąd sprzedawca czy centrum rozliczeniowe ma wiedzieć, czy karta
    kredytowa, debetowa czy "charge"?


  • 10. Data: 2010-02-02 17:54:25
    Temat: Re: Jakie prawo reguluje zwrot kasy gdy nie ma towaru...
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 2 Lut, 08:48, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > A skąd sprzedawca czy centrum rozliczeniowe ma wiedzieć, czy karta
    > kredytowa, debetowa czy "charge"?

    Chargeback zglaszasz za posrednictwem banku ;) A chyba Twoj bank wie,
    jaka Tobie wydal karte ;-)


    Pozdrawiam
    Rafal

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1