  • 21. Data: 2007-03-12 21:47:03
    Temat: Re: Jaka jest granica w decybelach dla ciszy nocnej?
    Od: "Ciekawy" <k...@p...onet.pl>

    > Przeczytaj pierwszą część zdania w mojej odpowiedzi.

    Jest wolnosc (uswiadomiona koniecznosc) i swoboda, ty podales cos co mozna
    okreslic swoboda. Jesli ktos powie, ze mu przeszkadza odglos czyjegos oddechu,
    to ty przyczyne tego odglosu usuniesz?

    Pozdrawiam,
    Ciekawy

  • 22. Data: 2007-03-12 23:54:26
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia 12 Mar 2007 22:47:03 +0100, Ciekawy napisał(a):

    > Jest wolnosc (uswiadomiona koniecznosc) i swoboda, ty podales cos co mozna
    > okreslic swoboda. Jesli ktos powie, ze mu przeszkadza odglos czyjegos oddechu,
    > to ty przyczyne tego odglosu usuniesz?

    A co to ma do rzeczy? Szeroko rozumiana wolność polega właśnie m.in. na
    tym, że jeśli ten odgłos oddechu Ci przeszkadza, to masz prawo poprosić
    właściciela aby coś z tym zrobił. Jeśli nie zechce polubownie, to są
    instytucje które pomogą Ci z Twoim problemem. Nie chodzi tu o eliminacje
    jednostki. Jeśli Twój sąsiad z góry głośno chrapie, wezwij policje i zgłoś
    oficjalnie zakłócanie Twojego spokoju. Sąsiad dostanie mandat, lub nie
    przyjmie mandatu i sprawę rozpatrzy sąd grodzki, który określi czy
    zmyślasz, czy rzeczywiście istnieje jakiś problem.

    Masz jakieś kłopoty ze zrozumieniem przepisu?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 23. Data: 2007-03-13 14:13:08
    Od: "Ciekawt" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > zmyślasz, czy rzeczywiście istnieje jakiś problem.
    > Masz jakieś kłopoty ze zrozumieniem przepisu?

    Nie mialem na mysli odglosu oddechu w postaci chrapania, lecz zwykly oddech.
    Jesli komus przeszkadza odglos zwyklego oddechu (nie chrapania), to mamy juz
    naduzycie wolnosci, to zwykla swoboda.
    Poza tym przepis dotyczy zaklocania spokoju publicznego w miejscu publicznym.
    Czy jeden pokoj w ktorym przebywa dwoch lub wiecej wspollokatorow jest takim
    miejscem publicznym?

    Pozdrawiam,
    Ciekawy