  • 1. Data: 2007-03-07 12:17:24
    Temat: Jaka jest granica w decybelach dla ciszy nocnej?
    Od: "Ciekawy" <k...@p...onet.pl>

    Ile decybeli musi uzyskac dzwiek, aby mozna mowic o naruszeniu ciszy nocnej?

  • 2. Data: 2007-03-07 12:23:17
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Ciekawy napisał(a):

    > Ile decybeli musi uzyskac dzwiek, aby mozna mowic o naruszeniu ciszy nocnej?

    Wątpię aby polskie prawodastwo określało "ciszę nocną" wskaźnikiem
    wielkości ciśnienia fal akustycznych na błonę bębenkową ;)

    j.

  • 3. Data: 2007-03-07 12:28:01
    Od: "Ciekawy" <k...@p...onet.pl>

    > Wątpię aby polskie prawodastwo określało "ciszę nocną" wskaźnikiem
    > wielkości ciśnienia fal akustycznych na błonę bębenkową ;)
    >
    > j.

    A w innych panstwach takie regulacje wystepuja?

  • 4. Data: 2007-03-07 12:33:54
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia 7 Mar 2007 13:17:24 +0100, Ciekawy napisał(a):

    > Ile decybeli musi uzyskac dzwiek, aby mozna mowic o naruszeniu ciszy nocnej?

    A słyszałeś leniu o czymś takim jak archiwum grup dyskusyjnych?

    Dz. U Nr 75, poz. 690 z 2002 r.
    PN 87/B-02151/02

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 5. Data: 2007-03-07 15:21:25
    Od: "Ciekawy" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:x23qjlxvye4q.hzulwarfq39n$.dlg@40tude.net...

    > A słyszałeś leniu o czymś takim jak archiwum grup dyskusyjnych?
    >
    > Dz. U Nr 75, poz. 690 z 2002 r.
    > PN 87/B-02151/02

    Pewny jestes, ze dotyczy to ciszy nocnej?
    Paragraf przywolanego przez ciebie rozporzadzenia norme
    PN 87/B-02151/02 odnosi do pomieszczen technicznych
    sasiadujacych z pomieszczeniami przeznaczonymi na stały
    pobyt ludzi:

    § 96. 1. Pomieszczenie techniczne, w którym są zainstalowane
    urządzenia emitujące hałasy lub drgania, może być sytuowane
    w bezpośrednim sąsiedztwie pomieszczeń przeznaczonych na
    stały pobyt ludzi, pod warunkiem zastosowania rozwiązań
    konstrukcyjno-materiałowych, zapewniających ochronę sąsiednich
    pomieszczeń przeznaczonych na pobyt ludzi przed uciążliwym
    oddziaływaniem tych urządzeń, zgodnie z wymaganiami
    § 323 ust. 2 pkt 2 i § 327 rozporządzenia oraz Polskich Norm
    dotyczących dopuszczalnego poziomu hałasu w pomieszczeniach
    i szkodliwych drgań.

    Ciekawy

  • 6. Data: 2007-03-07 16:27:19
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia 7 Mar 2007 16:21:25 +0100, Ciekawy napisał(a):

    > Pewny jestes, ze dotyczy to ciszy nocnej?
    [...]
    > § 323 ust. 2 pkt 2 i § 327 rozporządzenia oraz Polskich Norm
    > dotyczących dopuszczalnego poziomu hałasu w pomieszczeniach
    > i szkodliwych drgań.

    § 326. 1. Poziom ha?asu oraz drga? przenikaj?cych
    do pomieszcze? w budynkach mieszkalnych, zamieszkania
    zbiorowego i u˝yteczno?ci publicznej, z wy??czeniem
    budynków, dla których jest konieczne spe?nienie
    szczególnych wymaga? ochrony przed ha?asem, nie
    mo˝e przekraczaç warto?ci dopuszczalnych, okre?lonych
    w Polskich Normach dotycz?cych ochrony przed
    ha?asem pomieszcze? w budynkach oraz oceny wp?ywu
    drga? na ludzi w budynkach.

    http://www.profon.xq.pl/normy/PN-87-B-02151-02.htm

    Nie ma czegoś takiego jak "cisza nocna" - jest tylko dopuszczalny
    poziom hałasu w różnych porach - więc trzeba być cicho nie tylko
    pomiędzy 22 a 6, ale też pomiędzy 6 a 22.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 7. Data: 2007-03-07 18:20:58
    Od: "Ciekawy" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > zbiorowego i u˝ytecznoÊci publicznej, z wy∏à czeniem
    > budynków, dla których jest konieczne spe∏nienie
    > szczególnych wymagaƒ ochrony przed ha∏asem, nie
    > mo˝e przekraczaç wartoÊci dopuszczalnych, okreÊlonych
    > w Polskich Normach dotyczĂ cych ochrony przed
    > ha∏asem pomieszczeƒ w budynkach oraz oceny wp∏ywu
    > drgaƒ na ludzi w budynkach.
    >
    > http://www.profon.xq.pl/normy/PN-87-B-02151-02.htm
    >
    > Nie ma czegoś takiego jak "cisza nocna" - jest tylko dopuszczalny
    > poziom hałasu w różnych porach - więc trzeba być cicho nie tylko
    > pomiędzy 22 a 6, ale też pomiędzy 6 a 22.

    Ja powyzsza norme interpretuje jako norme
    okreslajaca jaki poziom dzwieku [dB] moze
    przedostac sie z innych pomieszczen do pomieszczenia,
    w ktorym przebywaja ludzie.

    Norma, moim zdaniem, odnosi sie do wymagan stawianych
    konstrukcji budynku, a nie wymogom poziomu dzwieku,
    jaki maja wydawac ludzie lub urzadzenia typu radio,
    telewizor, komputer przez nich uzywane.

    Sama norma stanowi
    "Przedmiotem niniejszego arkusza normy są dopuszczalne wartości poziomu
    dźwięku A hałasu przenikającego do pomieszczeń przeznaczonych do przebywania
    ludzi w budynkach mieszkalnych, zamieszkania zbiorowego i użyteczności
    publicznej oraz dopuszczalne poziomy dźwięku A hałasu wytwarzanego przez
    urządzenia zainstalowane w pomieszczeniach technicznych stałego wyposażenia
    instalacyjnego budynków mieszkalnych i zamieszkania zbiorowego"

    W tej normie nie znajdujemy poziomu dzwieku, jaki miedzy 22 a 6 moze wydawac
    czlowiek znajdujacy sie w pomieszczeniu mieszkalnym.
    Rowniez na podstawie tej normy nie mozemy okreslic czy np. komputer
    stacjonarny majacy w jałowym trybie pracy 40 dB(A) (spelniajacy wymoogi WE)
    narusza, czy nie narusza granice, od ktorej zaczyna sie halas miedzy 22 a 6.

    wymogi WE:
    2005/341/WE: Decyzja Komisji z dnia 11 kwietnia 2005 r. ustanawiająca kryteria
    ekologiczne oraz związane z nimi wymagania dotyczące oceny i weryfikacji dla
    przyznawania komputerom osobistym wspólnotowego oznakowania ekologicznego
    (notyfikowana jako dokument nr C(2005) 1024) (Tekst mający znaczenie dla EOG).

    http://europa.eu.int/eur-lex/lex/LexUriServ/LexUriSe
    rv.do?
    uri=CELEX:32005D0341:PL:HTML

    Pozdrawiam
    Ciekawy

  • 8. Data: 2007-03-07 20:51:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Ciekawy" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Nie ma w prawie takiego pojęcia jak "cisza nocna".

  • 9. Data: 2007-03-08 00:05:39
    Od: "Ciekawy" <k...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Ciekawy" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Nie ma w prawie takiego pojęcia jak "cisza nocna".

    Czyli przykladowa wywieszka w jakims domu wielorodzinnym, w ktorej uzyta
    wyrazenie "cisza nocna" nie nalezy przejmowac sie?

  • 10. Data: 2007-03-08 10:42:21
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia 7 Mar 2007 19:20:58 +0100, Ciekawy napisał(a):

> [...]
    > narusza, czy nie narusza granice, od ktorej zaczyna sie halas miedzy 22 a 6.

    Nikogo nie obchodzi jak hałasujesz w swoim mieszkaniu - obchodzi
    tylko to co przenika do sąsiadów. Możesz sobie grać na perkusji
    na 120dB i mieć wytłumione ściany. A chodzi o to by to co słychać
    zza ściany nie było uciążliwe. Norma jest tutaj pewną wskazówką
    - bo i tak sąd zdecyduje czy hałasy były uciążliwe czy nie -
    i dostaniesz grzywnę nie za niedopełnienie normy tylko za
    Art. 51. KW.

    Pozdrawiam,
    Henry