  • 1. Data: 2007-03-07 10:48:30
    Temat: nowe sądy ?
    Od: viktus87 <v...@i...pl>

    W TV mówią o powstaniu sądów 24 godzinnych.
    Czy ktoś się orientuje, czy to będą jakieś nowe sądy ?
    Gdzie one będą się mieścić, w większych miastach, czy w każdym powiatowym ?
    Czy rzeczywiście wszystko będzie
    można załatwić tam o dowolnej porze ?
    Czy ludzie będą tam wzywani w nocy ?
    Będą musieli się stawić ?

    Serdecznie pozdrawiam.

    Wojciech.

  • 2. Data: 2007-03-07 12:49:42
    Temat: Re: nowe sądy ?
    Od: "p09v" <p...@o...pl>

    Użytkownik "viktus87" <v...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy ktoś się orientuje, czy to będą jakieś nowe sądy ?
    > Gdzie one będą się mieścić, w większych miastach, czy w każdym powiatowym

    Jak będą działały w praktyce to nikt nie wiem, ale z pewnością układ już się
    trzęsie ze strachu. W kwestiach technicznych - poczytaj ustawę.

    --
    p09v

  • 3. Data: 2007-03-07 13:26:24
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]
    > Czy ktoś się orientuje, czy to będą jakieś nowe sądy ?
    > Gdzie one będą się mieścić, w większych miastach, czy w każdym powiatowym

    Oj - fizycznie to beda te same budynki :)
    Byc moze beda dzialac w ramach wydzialow grodzkich a byc moze powstana nowe
    wydzialy.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2007-03-07 13:45:54
    Od: viktus87 <v...@i...pl>

    p09v napisał(a):

    > Jak będą działały w praktyce to nikt nie wiem, ale z pewnością układ już się
    > trzęsie ze strachu. W kwestiach technicznych - poczytaj ustawę.

    Jaki układ ?
    W ustawie nic nie ma.

    Pzdr.

  • 5. Data: 2007-03-07 14:17:15
    Od: "p09v" <p...@o...pl>

    Użytkownik "viktus87" napisał
    > Jaki układ ?
    > W ustawie nic nie ma.

    przeczytaj uzasadnienie ;)

    --
    p09v

  • 6. Data: 2007-03-07 17:46:36
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    SDD napisał(a):
    > Oj - fizycznie to beda te same budynki :)
    > Byc moze beda dzialac w ramach wydzialow grodzkich a byc moze powstana nowe
    > wydzialy.

    tak, nowe wydziały...
    pewnie obsadzone przez nowych sędziów
    a w ogóle to sądy 24 godzinne mają pracować od 8 do 16 albo od 8 do 20

    KG

  • 7. Data: 2007-03-07 19:53:23
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kam napisał(a):

    > a w ogóle to sądy 24 godzinne mają pracować od 8 do 16 albo od 8 do 20

    Więc powiedz mi co to za matematyka? Według mnie między 8 a 16 jest 8
    godzin, a między 8 a 20 ą jest 12 godzin. Nawet razem to tylko 20
    godzin. No i gdzie jest te 24 godziny? :)

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 8. Data: 2007-03-07 20:33:16
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Johnson napisa
    > Więc powiedz mi co to za matematyka? Według mnie między 8 a 16 jest 8
    > godzin, a między 8 a 20 ą jest 12 godzin. Nawet razem to tylko 20
    > godzin. No i gdzie jest te 24 godziny? :)

    spytaj się Z. :-p

    KG

  • 9. Data: 2007-03-08 07:42:25
    Od: moris123 <m...@i...pl>

    Johnson napisał(a):

    > Więc powiedz mi co to za matematyka? Według mnie między 8 a 16 jest 8
    > godzin, a między 8 a 20 ą jest 12 godzin. Nawet razem to tylko 20
    > godzin. No i gdzie jest te 24 godziny? :)

    Oczywiście nie ma żadnych nowych wydziałów ani nowych sędziów.
    Ustalili ":dyżury" od 8 do 16 lub 20 plus weekendy i
    dodatkowo obciążyli nimi sędziów orzekających w karnych wydziałach
    grodzkich.

    A tak propos, czy wobec sędziów stosuje się regulacje czasu pracy w
    Kodeksu pracy ? Czy za prace w weekend, będą mieć wolne, czy też po
    nocnej rozprawie w niedzielę będzie w poniedziałek od rana przysypiać na
    sali ?

    Nie można zapomnieć o kosztach tego pomysłu. Te sprawy, które były
    załatwiane na posiedzeniu (tryb nakazowy lub 335 kpk), idą na rozprawę z
    obrońcą, który skasuje za to skarb państwa na 360 zł plus VAT. A co stać
    nas.

    Ciekawe ile ważnych spraw karnych spadnie, bo policja nie doprowadzi z
    aresztu oskarżonych, gdyż w tym czasie obsługuje tryb przyśpieszony ?

    Pzdr.

    Moris

  • 10. Data: 2007-03-08 07:44:06
    Od: moris123 <m...@i...pl>

    Johnson napisał(a):

> [...]

    A tak propos, czy wobec sędziów stosuje się regulacje czasu pracy w
    Kodeksu pracy ? Czy za prace w weekend, będą mieć wolne, czy też po
    nocnej rozprawie w niedzielę będą oni w poniedziałek od rana przysypiać na