  • 11. Data: 2007-03-08 13:18:45
    Temat: Re: Jaka jest granica w decybelach dla ciszy nocnej?
    Od: "Ciekawy" <k...@p...onet.pl>

    [...]
    > Nikogo nie obchodzi jak hałasujesz w swoim mieszkaniu - obchodzi
    > tylko to co przenika do sąsiadów. Możesz sobie grać na perkusji
    > na 120dB i mieć wytłumione ściany. A chodzi o to by to co słychać
    > zza ściany nie było uciążliwe. Norma jest tutaj pewną wskazówką
    > - bo i tak sąd zdecyduje czy hałasy były uciążliwe czy nie -
    > i dostaniesz grzywnę nie za niedopełnienie normy tylko za
    > Art. 51. KW.

    Przywolajmy jego 1 ustep.
    Art. 51. Kodeksu wykroczeń
    § 1. Kto krzykiem, hałasem, alarmem lub innym wybrykiem zakłóca spokój,
    porządek publiczny, spoczynek nocny albo wywołuje zgorszenie w miejscu
    publicznym,

    Ustep ten uzywa terminu halas.
    Wyobrazmy sobie dwie sytuacje:
    1. Dana osoba mieszka sama i uzywa komputera miedzy 22 a 6. Dzwieki
    przenikajace przez sciane do pomieszczenia sasiadow osiagaja 40dB.
    2. Dana osoba mieszka z innymi osobami w jednym pomieszczeniu, komputer
    stacjonarny pracuje w trybie jalowym i wydobywa dzwieki siegajace 40dB.

    W ktorym punkcie dana osoba halasuje?

    Jesli uznamy, ze w 1, to czyz dzwieki dobywajace sie z innego pomieszczenia
    sasiedniego, bedacego kuchnia lub sanitariatem i spelniajace wczesniej
    przywolywana norme dopuszczajaca 40dB dla tego typu pomieszczen sasiadujacych,
    wytwarzaja halas?
    W hotelu o kategorii II dzwieki wg normy moga przenikac do 35 dB. Czy ta sama
    wartosc 35dB w hotelu klasy S jest juz halasem (norma na przenikanie daje tu
    30dB)?

    Jesli uznamy, ze w 2 przypadku, to juz przenikaniem przez sciany nie mozemy
    sie kierowac, norma w tym przypadku nie ma zastosowania. poza tym, jesli
    dopuszczalne sa dzwieki z sasiadujacej kuchni 40dB, to czy ta sama wartosc
    dzwieku 40dB, tyle ze wydobywajaca sie z komputera jest juz halasem?

    Pozdrawiam,
    Ciekawy

  • 12. Data: 2007-03-08 18:52:29
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia 8 Mar 2007 01:05:39 +0100, Ciekawy napisał(a):

    > Czyli przykladowa wywieszka w jakims domu wielorodzinnym, w ktorej uzyta
    > wyrazenie "cisza nocna" nie nalezy przejmowac sie?

    Nie. Ale za to jest art. 51 KW i tym już sie należy przejmować.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 13. Data: 2007-03-08 20:09:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Ciekawy" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czyli przykladowa wywieszka w jakims domu wielorodzinnym, w ktorej uzyta
    > wyrazenie "cisza nocna" nie nalezy przejmowac sie?

    Należy. Tyle, że w prawie jest mowa o "zakłóceniu spokoju publicznego". Nie ma
    liczbowego określenia natężenia hałasu.

  • 14. Data: 2007-03-08 22:47:59
    Od: "Ciekawy" <k...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Ciekawy" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Należy. Tyle, że w prawie jest mowa o "zakłóceniu spokoju publicznego". Nie
    ma
    > liczbowego określenia natężenia hałasu.

    Czy komputer lub inne podobne urzadzenie wydajace dzwiek o 40 dB jest tym
    zakloceniem spokoju publicznego? I czy np wspolokator moze powolywac sie na
    fakt zaklocenia spokoju publicznego przy wydobywajacych sie dzwiekach 40dB?

  • 15. Data: 2007-03-08 22:52:03
    Od: "Ciekawy" <k...@p...onet.pl>

    > Nie. Ale za to jest art. 51 KW i tym już sie należy przejmować.

    Czy np. pokoj wspoldzielony z innym lokatorem jest miejscem publicznym?
    Czy komputer lub inne podobne urzadzenie wydajace dzwiek o 40 dB jest tym
    halasem? I czy np wspolokator moze powolywac sie na fakt zaklocenia spokoju
    publicznego przy wydobywajacych sie dzwiekach 40dB?
    Oraz czy sasiad moze powolywac sie na zaklocanie spokoju publicznego, jesli
    przez sciany przenika dzwiek 40 dB?

    Pozdrawiam,
    Ciekawy

  • 16. Data: 2007-03-10 12:08:58
    Od: "japo" <s...@j...pl>

    popychas bzdury, a besztasz ludzi i odsyłasz do archiwum..
    przytoczone przepisy dotyczą hałasu wytwarzanego przez wentylatornie lub
    winde itp, a nie "ciszy nocnej"..

  • 17. Data: 2007-03-10 19:17:31
    Od: "Ciekawy" <k...@p...onet.pl>

    > popychas bzdury, a besztasz ludzi i odsyłasz do archiwum..
    > przytoczone przepisy dotyczą hałasu wytwarzanego przez wentylatornie lub
    > winde itp, a nie "ciszy nocnej"..

    W samej normie sa wskazania w dB dotyczace tych urzadzen, oraz wartosci dB,
    jakie musza spelniac konstrukcje budowlane, w ktorych przebywaja ludzie.
    Natomiast norma nie odnosi sie do wartosci w dB dzwiekow wydawanych przez
    ludzi, czy komputer, radio, telewizor itp...

    Tak wiec osoba chcaca, jak i ta, ktora wymaga miedzy 22 a 6 okreslonej ciszy,
    nie dysponuje wartosciami w dB okreslonych w prawie polskim.
    Moze takie prawne rozwiazania zastosowano w innych panstwach?

    Pozdrawiam,
    Ciekawy

  • 18. Data: 2007-03-10 22:01:36
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia 8 Mar 2007 23:47:59 +0100, Ciekawy napisał(a):

    > Czy komputer lub inne podobne urzadzenie wydajace dzwiek o 40 dB jest tym
    > zakloceniem spokoju publicznego?

    Zakłócaniem spokoju jest wszystko co Ci ten spokój zakłóca, czyli Metallica
    rozkręcona na pełną głośność jak i chodzenie w "drewniakach" po mieszkaniu
    albo bardzo głośne chrapanie...

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 19. Data: 2007-03-12 18:16:01
    Od: "Ciekawy" <k...@p...onet.pl>

    > Zakłócaniem spokoju jest wszystko co Ci ten spokój zakłóca, czyli Metallica
    > rozkręcona na pełną głośność jak i chodzenie w "drewniakach" po mieszkaniu
    > albo bardzo głośne chrapanie...

    Podales przyklady o dosyc duzych wartosciach w dB nie mniejszych niz 50 dB, a
    co np z tykaniem zegara? Czy tykanie budzika, to juz zaklocenie ciszy w
    godzinach 22 a 6.

    Pozdrawiam
    Klus

  • 20. Data: 2007-03-12 18:48:12
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia 12 Mar 2007 19:16:01 +0100, Ciekawy napisał(a):

    > Podales przyklady o dosyc duzych wartosciach w dB nie mniejszych niz 50 dB, a
    > co np z tykaniem zegara? Czy tykanie budzika, to juz zaklocenie ciszy w
    > godzinach 22 a 6.

    Przeczytaj pierwszą część zdania w mojej odpowiedzi.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl