  • 31. Data: 2003-12-02 10:24:19
    Temat: Re: Jak udowodnic legalnosc CD?
    Od: motto <m...@w...pl>

    Pan(i) Arek w wiadomości <bqho90$n62$1@inews.gazeta.pl> napisał(a):

    > Jeszcze raz Ci powtarzam - w przypadku praw autorskich okraść Cię może
    > jedynie ktoś kto przywłaszczy sobie autorstwo Twojego utworu, lub też
    > pirat lub koncern/dystrybutor/sprzedawca, który nie zapłaci Ci należnej
    > części swojego zysku ze sprzedaży Twojego utworu.
    To ty zrozum (tu zacytuję), że piracki Windows/Office/Corel/Cokolwiek nie
    różni się niczym od kradzionego samochodu. To takie samo dobro.
    --
    motto [wielowątkowy, wielowarstwowy, nieklasyfikowalny osobnik...]
    mailto://m...@o...pl/ gg://384683/

  • 32. Data: 2003-12-02 10:30:28
    Od: motto <m...@w...pl>

> [...]

    > części swojego zysku ze sprzedaży Twojego utworu.
    To ty zrozum (tu zacytuję), że piracki Windows/Office/Corel/Cokolwiek nie
    różni się niczym od kradzionego samochodu. To takie samo dobro. A idąc dalej
    twoim tokiem myślnie weź ukradnij komputer jak Cię na niego nie stać, bo na
    czymś musisz uruchomić te kradzione programy, żeby napisać jakieś
    sprawozdanie na uczelnie. Buhahah i czytam takie bzdury na pl.soc.prawo
    Na koniec jeszcze możesz kraść prąd i nielegalnie podpiąć się do jakieś
    sieci z tego samego powodu z którego jak twierdzisz masz prawo kraśc
    programy komputerowe. Kradzież, to kradzież i żadne wytłumaczenie tego nie
    zmieni. Masz się za Robinhood'a? Ale pamiętaj on nie kradł dla siebie i to
    tylko legenda.

  • 33. Data: 2003-12-02 10:31:32
    Od: motto <m...@w...pl>

> [...]

    różni się niczym od kradzionego samochodu. To takie samo dobro. A idąc dalej
    twoim tokiem myślenia weź ukradnij komputer jak Cię na niego nie stać, bo na

  • 34. Data: 2003-12-02 11:29:51
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > To ty zrozum (tu zacytuję), że piracki Windows/Office/Corel/Cokolwiek nie
    > różni się niczym od kradzionego samochodu.

    Generalnie się zgadzam lecz w tym miejscu muszę jednak
    zaprotestować bo nieco się różni ;-)
    Przy kradzieży rzeczy materialnej jednemu ubywa a drugiemu
    przybywa. Jeśli ktoś zwinie mi samochód to ja go juz nie mam
    i posiada go złodziej.
    Soft w tym względzie jest bardzo specyficzny i zachowuje się
    trochę inaczej od samochodu

    Pix

  • 35. Data: 2003-12-02 12:37:53
    Od: "batot" <v...@p...NO.onet.SPAM.pl>

    Może konkretnie panie motto:

    Art. 117. 1. (Prawo Autorskie) Kto bez uprawnienia albo wbrew jego warunkom w celu
    rozpowszechnienia utrwala lub zwielokrotnia cudzy utwór w wersji oryginalnej lub w
    postaci
    opracowania, artystyczne wykonanie, fonogram, wideogram lub nadanie, Podlega
    grzywnie,
    karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

    Nic nie ma o uzywaniu ;)

    Art. 278 § 1 (K.K) . Kto zabiera w celu przywłaszczenia cudzą rzecz ruchomą, podlega
    karze
    pozbawienia wolności od 3
    miesięcy do lat 5

    soft nie jest rzecza wię cnie dotyczy.

    Art. 116. 1. (P.A) Kto bez uprawnienia albo wbrew jego warunkom rozpowszechnia cudzy
    utwór
    w wersji oryginalnej albo w postaci opracowania, artystyczne wykonanie, fonogram,
    wideogram lub nadanie, Podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    wolności do lat 2.

    nie rozpowszechniam wiec nie dotyczy

    Art. 291 § 1. Kto rzecz uzyskaną za pomocą czynu zabronionego nabywa lub pomaga do
    jej
    zbycia albo tę rzecz przyjmuje lub pomaga do jej ukrycia, podlega karze pozbawienia
    wolności od 3 miesięcy do lat 5. § 2. W przypadku mniejszej wagi, sprawca podlega
    grzywnie
    karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku. Art. 292 § 1. Kto
    rzecz, o
    której na podstawie towarzyszących okoliczności powinien i może przypuszczać, że
    została
    uzyskana za pomocą czynu zabronionego, nabywa lub pomaga do jej zbycia albo tę rzecz
    przyjmuje lub pomaga do jej ukrycia, podlega
    grzywnie , karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2. § 2. W
    wypadku
    znacznej wartości rzeczy, o której mowa w § 1, sprawca podlega karze pozbawienia
    wolności
    od 3 miesięcy do lat 5.

    Nie ukradłem więcnie dotyczy. Powiedzmy dostałem od kolegi, ściągnałem z netu ;)

    Art. 118. 1. Kto w celu osiągnięcia korzyści majątkowej przedmiot będący nośnikiem
    utworu,
    artystycznego wykonania, fonogramu, wideogramu rozpowszechnianego lub
    zwielokrotnionego
    bez uprawnienia albo wbrew jego warunkom nabywa lub pomaga w jego zbyciu albo
    przedmiot
    ten przyjmuje lub pomaga w jego ukryciu, podlega karze pozbawienia wolności od 3
    miesięcy
    do lat 5.

    Pukt sporny zaleznie od rozumienia definicji "osiągnięcia korzyści majątkowej" ja bym
    się
    uperał że nie odniosę korzysci majaktowej jeśli zainstaluję program chorniony prawami
    autorskimi na własny prywatny uzytek w celach nie zarobkowych.
    Dla mnie odniesienie kożyści byłoby w tedy kiedy bym sprzedał jakis produkt
    wytworzony
    przez ten program wtedy bym odniósł korzyśc majątkową.
    Tak samo tez interpretuje to Dr hab. Andrzeja Adamskiego (Katedra Prawa Karnego i
    Polityki
    Kryminalnej Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu ).

    W takim razie kolego motto z jakiego artykułu i paragrafu chciałbys powiedzmy mnie
    nielegalnego usera twojego softu pociągnąć do odpowiedizalności ?
    Nie opowiadaj bajek ludziom bo nie ma takowego artykułu za który mógłbym odpowiadać.
    Pozatym ośmieszyłeś się pisząc o kradziezy samochodu bo ja nie wykradłem ci programu
    zdobyłem z zupełnie innego źródła a ponieważ go nie odsprzedaje ani nie
    rozpowszechniam to
    nawet za paserstwo mnie nie pociągniesz do odpowiadzialnosci.
    Mam nadzieję że koniec dyskusji chyba że kolega motto poda mi konkretny art który by
    mnie
    pociągnał za posiadanie nielegalnego orpogamowania na własny uzytek nie komercyjny do
    odpowiedzialanosci.
    Jesli ci się Polskie prawo nie podoba prosze bardzo w Niemczech i FRaqncji jest to
    karalne
    w Polsce jeszcze na szczęście nie ;)

  • 36. Data: 2003-12-02 12:41:46
    Od: Arek <a...@e...net>

    motto rzecze:
    > To ty zrozum (tu zacytuję), że piracki Windows/Office/Corel/Cokolwiek nie
    > różni się niczym od kradzionego samochodu. To takie samo dobro. A idąc dalej

    Ukradziony egzemplarz programu - naprzykład koledze - i owszem.
    Natomiast piracki egzemplarz programu - nie.

    Zrozum, że przedmiotem są tutaj prawa autorskie i jeśli mówisz o złodziejstwie
    w przypadku praw autorskich to złodziejami są Ci, którzy okradają twórcę
    z tych praw czyli:
    - ten kto przywłaszca sobie autorstwo cudzego utworu, czyli np. plagiator.
    - ten kto zarabia na utworach, ale nie dzieli się zyskiem z twórcą lub dzieli,
    ale na złodziejskich zasadach. I tutaj złodziejem jest pirat oraz może nim być
    koncern/dystrybutor/licecjobiorca jeżeli okrada twórcę z należnych mu tantiem.

    > Na koniec jeszcze możesz kraść prąd i nielegalnie podpiąć się do jakieś
    > sieci z tego samego powodu z którego jak twierdzisz masz prawo kraśc
    > programy komputerowe.

    Słuchaj - nigdzie nie napisałem, że można kraść programy komputerowe. Nawołuję
    tylko tych co szermują tymi prawami do NIE BYCIA oszołomami lub totalnymi
    ignorantami bo tylko kompromitują siebie i sprawę, na rzecz której gardłują.
    Dlatego proszę Cię ponownie byś przemyślał co wrzeszczysz i używał adekwatnych
    określeń, a nie takich co wzbudzają tylko powszechny śmiech bo niczemu to nie
    służy poza polaryzacją stron :(

    > Kradzież, to kradzież i żadne wytłumaczenie tego nie zmieni.

    Zwrócę Ci uwagę, że ukradziony prąd jest dobrem materialnym i może być
    albo tu albo tam. Tak samo w przypadku praw autorskich - choć są niematerialne -
    może je mnieć ten albo ten i dlatego jak ma tamten to się mówi o kradzieży.
    Natomiast już samo rozprzestrzenianie się softu, filmów, muzyki choć naraża
    twórców na potencjalne straty - kradzieżą nie jest bo ten sam utwór może mieć
    ten albo ten albo tamten i nikomu jego nie ubywa.
    Jest to jednak nadużyciem bo po pierwsze otrzymuje się od twrócy jakieś dobro,
    nie dając mu nic w zamian, a po drugie naraża twórcę na potencjalne straty.
    Nie można jednak mówić o bzdurach typu "kopiowanie muzyki przez sieć spowodowało
    straty autorów w wysokości 10 mld" bo to przyjmowanie, że wszystkie pieniądze
    w kieszeni odbiorów należą do... twórców.

    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 37. Data: 2003-12-02 14:44:58
    Od: motto <m...@w...pl>

    Pan(i) batot w wiadomości <bqi14q$suq$1@nemesis.news.tpi.pl> napisał(a):

> [...]
    > fonogram, wideogram lub nadanie, Podlega grzywnie, karze ograniczenia
    > wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.
    Podkresliłem Ci, twoja kopie to kopia nielegalna, zwielokrotniłeś program.
    Czytaj a nie tylko cutyjesz.

> [...]
    > sprawca podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.
    >
    > Nie ukradłem więcnie dotyczy. Powiedzmy dostałem od kolegi, ściągnałem z
    Ukradłeś. Właśnie ukradłeś.

> [...]
    > majątkowej" ja bym się uperał że nie odniosę korzysci majaktowej jeśli
    > zainstaluję program chorniony prawami autorskimi na własny prywatny uzytek
    Odniesiesz, bo i nie zapłacisz za niego tym samym zyskasz.

    > Jesli ci się Polskie prawo nie podoba prosze bardzo w Niemczech
    > i FRaqncji jest to karalne w Polsce jeszcze na szczęście nie ;)
    W końcu i w Polsce będzie odpowiednie prawo.

  • 38. Data: 2003-12-02 20:38:03
    Od: "Jarek" <t...@W...pl>

    Sorki za wtręt, ale:

    > To ty zrozum (tu zacytuję), że piracki Windows/Office/Corel/Cokolwiek nie
    > różni się niczym od kradzionego samochodu. To takie samo dobro.

    Czyli mogę go (program-samochód) dowolnie przerabiać, używać jak chcę,
    pożyczać lub dawać komu chcę?
    A może mogę wyjąć z niego jakąś część i wykorzystać bez naruszania praw
    producenta w dowolnym wybranym przeze mnie celu?
    Czy jeśli kupię wersję OEM samochodu np. wraz z garażem (hehe) to mam go
    legalnie tylko z tym garażem? Bo może sprzedając garaż staję się nielegalnym
    użytkownikiem samochodu?
    Nielegalny soft - to nielegalny soft, ale porównanie do przedmiotów
    jednostkowo materialnych nie jest chyba najlepszą konstrukcją myślową.

    Jarek

  • 39. Data: 2003-12-03 07:58:21
    Od: "batot" <v...@p...NO.onet.SPAM.pl>

    > Podkresliłem Ci, twoja kopie to kopia nielegalna, zwielokrotniłeś program.
    > Czytaj a nie tylko cutyjesz.
    Widze jak dziecko masz problem ze zrozumieniem pisze jak byk utrwalania lub
    zwielokrotniania w celu ROZPOWSZECHCNIANIA !!!!
    Nie dotyczy mnie bo nie rozpowszechniam.

    > Ukradłeś. Właśnie ukradłeś.
    Niestety milisz się nie ukradłem i zakładając że nie kupiłem/zdobyłem programu który
    by
    tobie ukradziony (paserstwo) to nie zdobyłem rzeczy/prugramu za pomoca czynu
    zabronionego.
    Jeśli byś chciał mówić o kradzieży to musiałbym ukraść ci ten program z twojej firmy,
    wtedy byłaby kradzież nie myl pojęć !!!
    Program moge nawet dostać nieświadomie nielegalny np w prezencie urodzinowym i nie
    będzie
    to kradzieżą (nie znamsz prawa).
    Artykół dotyczy paserstwa a nie używania, posiadania rzeczy zdobytej nie za pomoca
    czynu
    zabronionego (kradzieży).

    > Odniesiesz, bo i nie zapłacisz za niego tym samym zyskasz.
    co zyskam jakieś pieniądze z tego tytułu że zainstaluje program ?
    Chodzi o KORZYŚĆ MAJĄTKOWĄ a instalując program nie wzbogace się majątkowo może
    jedynie
    intelektualnie ale o tym nie ma tu mowy.
    Jedynie na łonie tego artykułu możemy dyskutować bo on jest sporny, jak zreszta
    polskie
    prawo mało precyzyjne, zawiłe i skutecznie utrudniające egzekucje.

    > W końcu i w Polsce będzie odpowiednie prawo.
    Może kiedyś dozyjemy.

  • 40. Data: 2003-12-03 11:19:04
    Od: "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl>

    Użytkownik "batot" <v...@p...NO.onet.SPAM.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    zreszta polskie
    > prawo mało precyzyjne, zawiłe i skutecznie utrudniające egzekucje.

    Tak tylko wtrace...
    Korzysc majatkowa moze polegac rowniez na minimalizacji strat czy (tak jak
    tu) na zaoszczedzeniu wydatkow...