  • 1. Data: 2003-09-05 16:13:49
    Temat: Jak to zrobić ???
    Od: "Radek" <r...@w...pl>

    Pracuje w firmie i tak się złożyło żę sam otwieram tego typu firmę.
    Chciałbym przejąć część klientów do których mam adresy i numery telefonów
    (są to osoby prywatne) po przez wysłąnie zaproszeń.
    W jaki sposób moge wykorzystać te dane aby nie naruszyć prawa?
    Czy jest jakieś prawo o ochronie danych w firmie (nic takiego nie
    podpisywałem)?
    Czy mogę zadzwonić do każdego klienta i powinformować go że zmieniam miejsce
    pracy i zapytać czy mogę wysłąć zaproszenie ( czy rozmowa telefonczna musi
    być nagrywana aby później osoba prywatna nie posądziła mnie że np. wysyłąm
    reklamę do niej, skąd wziołem jego adres).?

    radi

  • 2. Data: 2003-09-05 16:16:33
    Temat: Re: Jak to zrobić ???
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Radek" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > być nagrywana aby później osoba prywatna nie posądziła mnie że np. wysyłąm
    > reklamę do niej, skąd wziołem jego adres).?

    obojętnie czy coś podpisałeś czy nie - poczytaj prawo pracy,
    pewna ochrona interesów dla Twego pracodawcy się należy,
    więc postepując w ten sposób narażasz się.

  • 3. Data: 2003-09-05 17:36:33
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@i...pl>

> [...]
    > być nagrywana aby później osoba prywatna nie posądziła mnie że np. wysyłąm
    > reklamę do niej, skąd wziołem jego adres).?

    Możesz dać ogłoszenie do gazety, do internetu i te osoby "przypadkiem" mogą
    to ogłoszenie przeczytać i dokonać wyboru Twojej firmy w zakresie
    oferowanych przez Ciebie usług.
    Nie jest to do końca czyste rozwiązanie, ale zdecydowanie lepsze niż mówiąc
    wprost wykradanie adresów z byłej firmy.
    Jeśli jesteś zainteresowany www to niesamowicie tanio mogę na jakiś czas
    użyczyć Tobie kilkudziesięciu kB na mojej komercyjnej witrynie w domenie
    roznosci.naczasie.pl Zapraszam na priv w celu podjęcia negocjacji.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    strona miłośnika kolejowej jazdy i przemijających krajobrazów
    http://kw1618.w.interia.pl <limit 7MB/godz // 2,5 GB/mies

  • 4. Data: 2003-09-05 18:32:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Pomijając fakt naruszenia prawa pracy, co ładnie opisał Krzysiek, to jeszcze
    chciałbym Ci uzmysłowić, że jest to czyn nieuczciwej konkurencji. Jeśli
    którykolwiek z klientów przyjdzie z takim listem do Twojego obecnego
    pracodawcy, to możesz mieć poważne kłopoty.

  • 5. Data: 2003-09-05 19:59:19
    Od: "Kubaz" <k...@w...pl>

> [...]
    > być nagrywana aby później osoba prywatna nie posądziła mnie że np. wysyłąm
    > reklamę do niej, skąd wziołem jego adres).?

    ale wlozenie drukow bezadresowych (czyli ulotek reklamowych) nie bedzie
    naruszeniem prawa chyba, nie? No i nie bedzie musial sie tlumaczyc z kad ma
    adresy - zawsze moze powiedziec ze wlozyl do skrzynek na chybil trafils;)

    kubaz

  • 6. Data: 2003-09-05 21:18:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Sep 2003, Kubaz wrote:
    [...]
    >+ ale wlozenie drukow bezadresowych (czyli ulotek reklamowych)

    IMHO to dwie różne rzeczy... Poczta ma "swoją ustawę" na
    podstawie której działa :) i nie możesz robić jej konkurencji
    - po prostu się nie da ;)

    [...]
    >+ adresy - zawsze moze powiedziec ze wlozyl do skrzynek na chybil trafils;)

    Jakich skrzynek ? Rozumiem że *nie* miałeś na myśli skrzynek
    pocztowych ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (który ma problem odwrotny - tłumaczenia roznosicielom
    że *w tym domu* *wolno* wkładać reklamy do skrzynki
    która *nie jest* pocztowa :))