  • 1. Data: 2007-10-23 20:00:16
    Temat: Jak to załatwić - prawo zamieszkania do końca życia
    Od: Cezary <r...@n...nl>

    Witam!
    Mam pytanie jak to załatwić:

    - matka posiada działkę z nieruchomością (domem) w którym mieszka i jest
    zameldowana;
    - w domu tym mieszka i zameldowany jest jeszcze jej syn;
    - prócz tego ma dwóch synów mieszkających gdzie indziej;
    - matka chce żeby syn z którym mieszka, po jej śmierci miał prawo
    mieszkania dalej w tym domu (do śmierci).

    Najprościej byłoby przepisać działkę i dom na tego syna. Ale wtedy
    pozostali synowie tracą prawo do zachowku bo muszą się zrzec przysługującej
    im części majątku.

    Jak to załatwić żeby mieszający z nią syn miał prawnie zagwarantowane
    mieszkanie do końca życia a pozostali synowie nie stracili prawa do
    zachowku? Umowa "na gębę" nie jest możliwa.

    Mam cichą nadzieję że w miarę przejrzyście to napisałem...

    --
    Z góry dziękuję i pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-10-23 21:10:56
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Cezary dość niespodziewanie napisał(a):

    > Mam cichą nadzieję że w miarę przejrzyście to napisałem...

    zmartwię Cię - n ie udało Ci się.

    Dlaczego od razu zachowek?
    Dlaczego ten syn nie ma mieć prawa mieszkania?

    wiele innych pytań.

    --
    Roman Rumpel GG 9429617 Skype: rumpel.roman
    C Hollywood Homicide

  • 3. Data: 2007-10-25 20:23:56
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Cezary pisze:
    > Najprościej byłoby przepisać działkę i dom na tego syna. Ale wtedy
    > pozostali synowie tracą prawo do zachowku bo muszą się zrzec przysługującej
    > im części majątku.

    skąd ten pomysł?

    > Jak to załatwić żeby mieszający z nią syn miał prawnie zagwarantowane
    > mieszkanie do końca życia a pozostali synowie nie stracili prawa do
    > zachowku?

    dlaczego do zachowku? a czyje ma być mieszkanie po śmierci syna?

    > Umowa "na gębę" nie jest możliwa.

    to może być testament...

    KG