    From: Cezary <r...@n...nl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Jak to załatwić - prawo zamieszkania do końca życia
    Date: Tue, 23 Oct 2007 22:00:16 +0200

    Witam!
    Mam pytanie jak to załatwić:

    - matka posiada działkę z nieruchomością (domem) w którym mieszka i jest
    zameldowana;
    - w domu tym mieszka i zameldowany jest jeszcze jej syn;
    - prócz tego ma dwóch synów mieszkających gdzie indziej;
    - matka chce żeby syn z którym mieszka, po jej śmierci miał prawo
    mieszkania dalej w tym domu (do śmierci).

    Najprościej byłoby przepisać działkę i dom na tego syna. Ale wtedy
    pozostali synowie tracą prawo do zachowku bo muszą się zrzec przysługującej
    im części majątku.

    Jak to załatwić żeby mieszający z nią syn miał prawnie zagwarantowane
    mieszkanie do końca życia a pozostali synowie nie stracili prawa do
    zachowku? Umowa "na gębę" nie jest możliwa.

    Mam cichą nadzieję że w miarę przejrzyście to napisałem...

    --
    Z góry dziękuję i pozdrawiam