    From: " Mr_Skoku" <m...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Jak to jest z windykacja naleznosci?
    Date: Tue, 3 Sep 2002 17:03:25 +0000 (UTC)

    Witam szanownych grupowiczow

    Opisze najpierw moja sytuacje, zeby mozna bylo miec jako taki obraz sprawy.

    Pracowalem w pewnej firmie, ktora gdy dostalem umowe na czas nieokreslony
    zaczela placic za mnie czesne za szkole.
    Z tymi oplatami jest jeszcze taka sprawa, iz mialem umowe z szefem (ustna
    niestety, ale z tego co wiem ustna umowa jest tak samo wazna jak pisana), ze
    firma placi mi za szkole w zamian za to, iz nie dostane podwyzki podpisujac
    umowe na czas nieokreslony (podwyzke ta ustalilem przy podpisywaniu umowy na
    okres probny).
    Potem podpisalem dokument, iz zobowiazuje sie do zwrocenia kosztow
    poniesionych przez firme w przypadku, gdy umowa o prace zostanie rozwiazana z
    mojej strony.
    I tu mam dodatkowe pytanie: czy zaistnial stosunek pracy, gdy pracodawca
    NIE ma podpisanej przeze mnie umowy o prace?

    Umowa o prace zostala rozwiazana z mojej strony (chociaz zostalem zmuszony do
    napisania wymowienia (sa swiadkowie tego zmuszenia). <- ale nie to tu jest
    najwazniejsze.

    Firma przekazala sprawe odzyskania tych pieniedzy firmie zajmujacej sie
    windykacja naleznosci (lecz dokumenty jakie przekazala to faktura za szkole i
    umowa, w ktorej zobowiazuje sie oddac pieniadze firmie, o umowie ustnej nie
    wspomniano) . Firma wysylala do mnie wezwania do zaplaty (listem zwyklym).
    Sprawe skierowali do sadu. Wczoraj dostalem pismo, ze sad orzekl nakaz
    zaplaty. (czy rozprawa moze odbyc sie bez mojej obecnosci? bardzo chcialbym
    byc obecny na rozprawie).

    Jesli rozprawa sie odbyla (nie dostalem zadnego pisma z sadu, tylko
    informacje od firmy windykacyjnej, ze taka sprawa sie odbyla) - chcialbym sie
    odwolac od tego postanowienia sadu (tylko teraz nie mam sie do czego
    odwolywac!).
    Jakie prawa maja windykatorzy?

    pozdrawiam
    Marcin Skoczek