eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJak to jest z gwarancją na zakupiony sprzęt? › Jak to jest z gwarancją na zakupiony sprzęt?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Paweł " <1...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Jak to jest z gwarancją na zakupiony sprzęt?
    Date: Wed, 3 Sep 2008 20:25:33 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 38
    Message-ID: <g9mrrt$h5i$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: localhost
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1220473533 17586 172.20.26.234 (3 Sep 2008 20:25:33 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 3 Sep 2008 20:25:33 +0000 (UTC)
    X-User: 101pawel
    X-Forwarded-For: 87.205.40.118
    X-Remote-IP: localhost
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:551843
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam;
    kupiłem w hipermarkecie elektronarzędzie ogrodnicze. Jednym z powodów zakupu
    była informacja o 24 miesięcznej gwarancji mimo iż narzędzie nie
    było "markowe". Płacąc za towar zapytałem o warunki gwarancji: - "24
    miesiące na podstawie paragonu". W domu po rozpakowaniu w wielojęzycznej
    Instrukcji Obsługi znalazłem w niej stronę o nazwie "Karta gwarancyjna". Na
    odwrocie warunki gwarancji z mi. takimi punktami:
    - karta jest nieważna bez imienia, nazwiska, adresu, telefonu i podpisu
    właściciela sprzętu; dane te winny być potwierdzone pieczątką sprzedawcy w
    dniu zakupu
    - Gwarantem nie jest sklep (tu nazwa hipermarketu) lecz spółka (tu nazwa)
    - uszkodzony towar należy dostaczyć na swój koszt do jednego z podanych w
    gwarancji punktów naprawy (punktów tych jest kilkanaście na terenie kraju,
    niestety najbliższy 40 km od mojego domu)
    - punkt napraw może odmówić przyjęcia towaru do naprawy, w takim przypadku
    należy się skontaktować z Gwarantem, który poda dalszy tryb postępowania
    - punkt napraw może bez zgody właściciela doliczyć dodatkowe koszty naprawy
    niezakwalifikowane jako gwarancyjne
    - Gwarant nie jest zobowiązany do aktualizowania listy punktów napraw
    itd itp.

    Proszę o odpowiedź: jak takie warunki mają się do obowiązującego prawa?

    I jeszcze na koniec; - na liście uszkodzeń niekwalifikujących się "z urzędu"
    do naprawy gwarancyjnej są mi. zatarcie silnika, skrzywienie korbowodu,
    korozja wewnętrzna obudowy...

    Pozdrawiam
    Paweł







    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1