    From: "Adam" <...@...c>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Jak pozwac przed sadem gospodarczym?
    Date: Tue, 13 Feb 2007 17:18:23 +0100

    Witam,

    Mam kilka pytań, będę bardzo wdzięczny za odpowiedzi. W sądzie odmówili
    mi odpowiedzi, powiedzieli abym wynają sobie adwokata.

    Kilka razy zlecałem dochodzenie roszczeń firmom różnym windykacyjnym,
    ale niczego nie doszły.

    Prowadzę hurtownię (działalność gospodarcza osoby fizycznej),
    dostarczyłem towar do sklepu (działalność gospodarcza osoby fizycznej).
    Termin zapłaty minął kilka miesięcy temu, dłużnik nie chce zapłacić.
    Moje pytania:

    1. Czy jest jakaś kwota minimalna jakiaj można dochodzić? Jeżeli dłużnik
    zapłacił część zobowiązania i zosta kwota 1 zł - czy można jej dochodzić
    przed sądem?

    2. Ściągnąłem sobie z Internetu wzór pozwu. Czy "wartość przedmiotu
    sporu" to jest tylko dług bez odsetek ustawowych czy z odsetkami?

    3. Ile wynoszą odsetki ustawowe i jak się je oblicza?

    4. Jaka jest wysokość opłaty za wniesienie pozwu i jak ją uiścić -
    przelew na jakieś konto, a może znaczki skarbowe naklejone na pozew?

    5. "Żądanie zwrotu kosztów procesu" - co tutaj mogę wpisać? Opłatę za
    wniesienie pozwu, czy coś jeszcze?

    6. "Zgłaszane dowody" - czy podpisana przez pozywanego faktura VAT jest
    dowodem?

    7. "Załączniki", Co to ma być? Przedsądowe wezwanie do zapłaty + zwrotka
    z listu poleconego? Czy muszę dołączyć własny wyciąg z działalności
    gospodarczej? Czy muszę dołączyć taki wyciąg pozywanego czy nie mam
    takiego obowiązku (żądały kiedyś takich wyciągów ode mnie firmy
    windykacyjne które w moim imieniu dochodziły roszczeń)?

    8. "Pełnomocnik powoda" - czy mogę być pełnomocnikiem żony? Czy
    wystarczy wpisać to w odpowiedniej rubryce pozwu, czy wymagane jest może
    jakieś dodatkowe upoważnienie? Musi być ono potwierdzone notarialnie?

    9. "Uzasadnienie" - jak to zgrabnie opisać?

    10. Inne...? Powinienem zrobić coś jeszcze o czym nie napisałem?

    Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuję za wszelką pomoc,
    Adam