  • 21. Data: 2006-03-14 12:47:21
    Temat: Re: Jak dziala polskie prawo?
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Idac tym sladdem, polowa bandyctwa powinna natychmiast opuscic zaklady karne
    > i zaczac sobie spokojnie napadac na ulicy. Bo przeciez rozpoznanie przez
    > poszkodowanego nie jest dowodem. Wiec jak nie ma innych dowodow, to w ogole
    > mozna te wiezienia zburzyc bo nie ma dla kogo ich trzymac.

    na tym polega Panstwo prawa, Kazdego uwaza sie za niewinnego poki wina
    nie zostanie mu udowodniona. Znaczna czesc "bandyctwa" jak to napisales
    siedzi neiwinnie w wiezieniach (rozumiem ze oglupily Cie konferencje
    ministra Ziobro ktory zatail fakt <tv polsat 25 XI 2005 wydarzenia> ile
    polska placi rocznie na za odszkodowania z tego powodu - zreszta i tak
    niewielu udaje sie udowodnic swa niewinnosc pozniej - stwierdzajac ze
    nikt nie siedzi w wiezieniu za neiwinnosc) , sam mialem okazje poznac
    ofiare slepego jak Twoje i jego rozumowania.

    nie bede zdraddzal szczegolow, bo nawet nie wiem, czy wolno. Bo
    > przeciez polskie prawo chroni bandytow a nie poszkodowanych w tym
    > wzgledzie).

    daruj sobie te nizweykle burackie prostackie hasło, strasznie mnie
    wkurwia jak ktos w ten spospbv mowi. Prawo nie chroni bandytow, prawo
    jest tak skonstruowane BY nie skrzywdzic na podstawie POMOWIEN
    niewinnego czlowieka a wiec wymaga aby udowodnic komus zarzucany mu
    czyn. A zanim to sie stanie uznaje sie takiego czlowieka za NIEWINNEGo.
    Moge sie zalozyc o 100tys zlotych ze bys zmienil zdanie (bardzo
    niemadre) gdybymjutro Cie o rozboj oskarzyl. Ciekawe co bys wtedy
    mowil... stalem sie ofiara? Zgodnie z twoja teoria powinni cie
    natychmiast wsadzic do aresztu i pozbawic wszelkich praw.

    > Syn go opisal ze szczegolami. Malo tego. Opisal jego ubior
    > (charakterystyczna kurtka z konkretnym napisem, biala czapka z konkretnym
    > logiem itd). Pozniej ogladal fotki i co sie okazalo? Gowniarz na fotce nie
    > tylko mial dokladnie taki wyglad (na prawde bardzo charakterystyczny), ale
    > byl na fotce dokladnie tak ubrany, jak syn opisal. Czy to nie wystarczy?
    > Opiszesz mnie zanim mnie rozpoznasz?

    sluchaj, jezlei ktos wie kogo chce oskarzcy falszywie to wie jak
    wyglada, wiec nie mow o tym co powiedzial wczesniej Twoj syn bo
    widocznie nie zrozumiales sensu tego co wczesniej napisalem.
    Jak rozumiem sa oskarzeni o dokonanie rozboju a wiec pokaz mi dowody na
    DOKONANIE przez nich rozboju. Kradziezy z uzyciem sily. Czy byli
    swiadkowie? Czy policja doszla do przedmiotow z kradziezy ?

    P.

  • 22. Data: 2006-03-14 12:52:08
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Ajgor" <o...@m...com> napisał w wiadomości
    > Sprawa trafila do prokuratury. Nastepnie do sadu. I dzis dostalem (ja -
    > jako ojciec, i syn tez) pismo z sadu, ze sprawa przeciw jednemu z nich
    > zostala umorzona. Zero wyjasnien, zadnych paragrafow. Tylko Sygn akt i
    > inforacja wlasnie o umorzeniu.

    Złóż zażalenie. Nie było w postanowieniu pouczenia?

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 23. Data: 2006-03-14 12:53:55
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Dostrzegam. A ty dostrzegasz roznice miedzy staniem na czatach a waleniem po
    > gebie, albo miedzy "ja sie w to nie mieszam" a mieszaniem w cudzych
    > kieszeniach? Gdzie ja tam napisalem cos o staniu na czatach? Po co stac na
    > czatach na ruchliwej ulicy o godzinie 19 jak wokol jest pelno ludzi?
    > A po za tym nawet gdyby.. czy wspolnik nie jest wspolwinny?

    wspolnik jest tak samo winny. Znow nie myslisz, nigdzi eni napisalem ze
    osoba ktora wali po gebie jest niewinna, caly czas twierdze ze potrzebne
    sa dowody na jej wine, chocby z tego powodu mozna umorzyc (brak dowodw)
    czy uniewinnic. Samo osarzenie kogos o dany czyn tym dowodem nie jest,
    uznajac czyjes zeznania za lepsze na podsatwie oceny ich wiarygodnosci
    mozna skrzywdzic niewinna osobe. A czym jest ocena wiarygodnoscizenzan
    idelanie pokazał minister Wasserman przy podneicie po przesluchaniu
    Jaruckiej niszczac w ten spopob niewinnego czlowieka - kandytata na
    prezydenta. Tak ma wygladac Panbstwo prawa?

    Zamiast pluc na prokurature czy sad sprobuj ich zrozumiec.

    P.

  • 24. Data: 2006-03-14 13:01:40
    Od: "Ajgor" <o...@m...com>

    Użytkownik "Przemek R." napisał w wiadomości

    > Zamiast pluc na prokurature czy sad sprobuj ich zrozumiec.

    Masz dzieci? Sprobuj sobie wyopbrazic takie cos: Idziesz z dzieckiem za reke
    wieczorem do domu. Nagle wypada jakis swir i żąda papierosa. Mowisz ze nie
    palisz. A na to on nozem na twoich oczach zabija twoje dziecko. I znika.
    Pokazujesz go na zdjeciu w komendzie. Zostaje oskarzony. A po kilku
    miesiacach dostajesz powiadomienie o umorzeniu. Tez nie ma zadnego
    wyjasnienia. Ale tez nie ma zadnych dowodow tylko twoje okazanie. Fajnie? Bo
    jak wszyscy beda mieli Twoje podejscie to tak bedzaie na kazdym kroku.

  • 25. Data: 2006-03-14 13:14:04
    Od: "Akulka" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sa dowody na jej wine, chocby z tego powodu mozna umorzyc (brak dowodw)
    > czy uniewinnic. Samo osarzenie kogos o dany czyn tym dowodem nie jest,
    Dobra, przypuśćmy, że mnie zgwałcono - świadków brak, a gwałciciel użył
    prezerwatywy. Nie ma dowodów, bo powiedzmy on był bardzo ostrożny, nie
    zostawił rządnego DNA i dokładnie się sam również umył. Moje słowo i ślady
    gwałtu przeciwko jego. Rozpoznaję go, nie mam wątpliwości, że to ten
    oprawca. I co? Też niewinny bo spermy nie zostawił?
    Są takie sprawy poszlakowe i wierz mi, ze wiele kobiet zostało
    usatysfakcjonowanych widząc swojego kata w więzieniu (choć to ostatnie jest
    kpiną w Polsce, bo regułą jest, iż wydaje się wyroki w zawieszeniu co jest
    kompletnie nieadekwatne do traumy jaką przeżyła i nadal będzie przeżywać
    ofiara gwałtu). Jeśli ofiara jest nie karana i ma nieskalana opinię
    zazwyczaj sąd nie widzi powodów by nie wierzyć ofierze, czyż nie?

    > Zamiast pluc na prokurature czy sad sprobuj ich zrozumiec.

    To czasami trudne jest, bo sprawiedliwość ludzka często jest kompletnie
    odmienna od sprawiedliwości organów ścigania i wymierzania tejże
    sprawiedliwości.

    Pozdrawiam,
    Akulka

  • 26. Data: 2006-03-14 13:22:51
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > gwałtu przeciwko jego. Rozpoznaję go, nie mam wątpliwości, że to ten
    > oprawca. I co? Też niewinny bo spermy nie zostawił?

    o jakich sladach gwaltu mowisz? No to wyobrazmy sobie inna sytuacje,
    kobieta ktorej facet dał kosza idzie zglosic gwalt na na policje, badz
    kobieta ktora po pijaku dała dupy idzie zglosic gwalt, badz kobieta
    ktora z wlasnej woli kochala sie z kims z uzyziem przemocy idzi ezglosic
    gwalt. W takich przypadkach uwazasz za prawidlowe skazanie "sprawcy" bo
    ofira a nie jest karana i ma nieskalana opinie?

> [...]
    > ofiara gwałtu). Jeśli ofiara jest nie karana i ma nieskalana opinię
    > zazwyczaj sąd nie widzi powodów by nie wierzyć ofierze, czyż nie?

    a czemu ma nie wierzyc oskarzonemu ? Jezeli jest nieskazitelny?

    > To czasami trudne jest, bo sprawiedliwość ludzka często jest kompletnie
    > odmienna od sprawiedliwości organów ścigania i wymierzania tejże
    > sprawiedliwości.

    przedewszystkim proces ma sie odbyc sprawidliwie, czyli wina musi zostac
    UDOWODNIONA.

    P.

  • 27. Data: 2006-03-14 13:28:25
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Ajgor napisał(a):

    > Masz dzieci?

    Przyjmij ze mam.

    Nie wolno w sadzie wydawac wyrokow na podstawie emocji a na podstawie
    faktow. Na podstawie emocji i nagietych faktow wyroki wydaje sie w
    szmacianych programach typu interwnecja czy uwaga. Rozumiem Twoje nerwy
    ale Ty tez zrozum ich dzialanie.

> [...]
    > jak wszyscy beda mieli Twoje podejscie to tak bedzaie na kazdym kroku.

    po pierwsez w tym wypadku nie jestem pokrzywdzonym, jestem swiadkiem
    (oficjalnie i nieoficjalnie) , po drugie w przypadku gdyby prokuratura
    nie znalazla dowodw sam za wszelk acene staralbym sie zdobyc takowe.
    Nawet bym sie dopuscil podsluchu, i anonimowo wyslal odpowiednim
    oraganom nagrania. Wszystko jest do zrobienia. Tylko z rozumem.

    P.

  • 28. Data: 2006-03-14 13:30:15
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    ps.
    jeszcze sa badania DNA, alo prawdopodobne by takiego sladu niezostawil.
    (slina, cokolwiek, nie wyobrazam sie nie pozostawienia zadnego sladu
    chyba ze by bzykal przez kombinezon) Dochodza slady na miejscu zdarzenia
    (odciski butow np itd td)

    P.

  • 29. Data: 2006-03-14 13:31:40
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    ale do tego trzeba zanagazowania policji. A nie dzialanie "na wiare"
    zamkanie w areszcie apozniej szukanie dowodw i placz ze nie zostal skazany.

    P.

  • 30. Data: 2006-03-14 13:53:35
    Od: "JarekM" <jarekm_jasien(_wytnij_to_)@o2.pl>

    > przedewszystkim proces ma sie odbyc sprawidliwie, czyli wina musi zostac
    > UDOWODNIONA.
    >
    > P.

    kolega naczytał sie przepisów
    ale jest nader daleko od rzeczywistości,
    przynajmniej tej ulicznej,
    w omawianym przypadku mamy
    kilka zbieznych świadczeń poszkodowanych
    przeciwko zaprzeczeniu
    oskarżanych.
    Sprawa jest jednak względnie prosta
    przynajmniej w pierwszej instancji.
    nia ma żadnego istotnego powodu aby nie dac wiary
    zeznaniom grupy poszkodowanych
    zas nie dac wiary ew. zaprzeczeniom oskarzonych
    i to właśnie na podstawie oceny wiarygodności.

    Jednak musze tez wskazac, że w pierwszy rządzie
    trzeba pofatygowac się i przejrzeć akta,
    tam powinno byc co nieco napisane
    a jeżeli nie ma uzasadnienia to nalezy jego zażądać
    na piśmie.

    mądrala