  • 1. Data: 2002-11-20 06:49:03
    Temat: Jacy świadkowie lepiej widziani na spr. rozwodowej - rodzina czy obcy ?
    Od: "umberto" <u...@p...onet.pl>

    Witam,
    Może ktoś ma podobne doświadczenia i chciałby podzielić się ważną dla mnie
    informacją. Żona pozwała o rozwód i ma swoich śwaidków (matkę i sąsiadkę).
    Nie wiem czy lepiej brać na świadka kuzynkę czy brata (drugim swiadkiem
    będzie bliska znajoma rodziny) - wziął bym brata, bo potrafi lepiej
    argumentować, ale znajomi mówią, że sąd nie daje dużej wiary bliskiej
    rodzinie. Czy to prawda ? A może świadkowie mężczyzny i tak są brani z
    rezerwą w sprawach rozwodowych ?

    I drugie pytanie - czy podczas sprawy rozwodowej automatycznie rozpatrywany
    jest podział majątku czy trzeba to osobno zgłosić, a może potrzebna jest
    odrębna sprawa (majątek jest niewielki) ?

    p.s. mamy jedno dziecko.

    Z góry dziękuję i pozdrawiam.

  • 2. Data: 2002-11-20 17:29:09
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik umberto <u...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:arfbvt$lci$...@n...onet.pl...
    . Czy to prawda ? A może świadkowie mężczyzny i tak są brani z
    > rezerwą w sprawach rozwodowych ?

    hmm bardzo źle postawione pytania...świadkowie,którzy mają coś do
    powiedzenia ...najlepszymi świadkami w sprawie są osoby obce dla stron to
    chyba logiczne...zeznania bliskich osób są brane pod uwagę, a w sądzie nie
    siedzą doslowne głąby i doświadczone osoby mają wyczucie , i pamiętaj ,że
    jesli masz dowody na odparcie zarzutów to one są istotne w sprawie...

    > I drugie pytanie - czy podczas sprawy rozwodowej automatycznie
    rozpatrywany

    nie ma pojęcia automatyczności jako takiego w sprawach majątkowych ,jesli
    sąd stwierdzi,że przedłuży to postępowanie pouczy strony ,że o podział
    majątku powinny wnieść sprawe do sadu cywilnego po prawomocności orzeczenia
    rozwodowego lub rozpozna pkt. pozwu wnioskujący o podział majątku ...

    > jest podział majątku czy trzeba to osobno zgłosić, a może potrzebna jest
    > odrębna sprawa (majątek jest niewielki) ?

    należy to uczynić w pozwie o rozwód tzn. w pkt. podać swoje żądania a w
    uzasadnieniu je rozwinąć ...

    > p.s. mamy jedno dziecko.

    obowiązek alimentacyjny względem dziecka ,niekiedy i na żone

    Sandra