  • 1. Data: 2002-11-20 03:21:54
    Temat: Towar w serwisie
    Od: "Macio" <m...@p...com>

    Witam

    Czy jest przepis określający procedure postepowania w przypadku gdy klient
    odmawia zapłaty za pozostawiony w serwisie sprzęt (który został na zlecenia
    klienta naprawiony). Czy istnieje jakas norma prawna okreslająca kiedy
    ostatecznie klient musi odebrać i zapłacić za usługę serwisową i czy mimo
    uchylania się sprzęt nadal jest jego własnością. ?

    Maciek

  • 2. Data: 2002-11-20 23:37:32
    Temat: Re: Towar w serwisie
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Nov 2002, Macio wrote:

> [...]
    >+ ostatecznie klient musi odebrać i zapłacić za usługę serwisową i czy mimo
    >+ uchylania się sprzęt nadal jest jego własnością. ?

    Hm... Ze znanych mi "rozwiązań" można się pokusić o ogłoszenie cennika "za
    przechowywanie" :] Aż wartość przechowywania przekroczy wartość
    nieodbieranego sprzęta...
    Tyle że klienta musisz *najpierw* poinformować że zaczynasz naliczać.
    BTW: nie mam takiej dziedziny żeby stosować :) to nie wiem jak
    ze skutecznością. Koncept jest "ze słyszenia" :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-11-21 19:26:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Zgodnie z prawem masz prawo zastosować zastaw na oddanej ci do naprawy
    rzeczy. Jeśli klient będzie zwlekał, to masz dwa wyjścia albo wziąść go na
    przetrzymanie, albo pozwać do sądu. Wówczas po uzyskaniu wyroku (nakaz
    zapłaty) możesz za pośrednictwem komornika zwindykować należność z
    przetrzymywanej w zastawie rzeczy.

    Dobrym sposobem na skrócenie procedury jest pisemne wezwanie klienta do
    odbioru rzecy i poinformowanie go, że po upływie naznaczonego terminu
    będziesz naliczał opłatę za przechowanie. Tylko nie przesadź z ta opłatą, bo
    dasz mu argument przy ewentualnym procesie, że chciałeś go oszukać.