-
1. Data: 2002-11-20 03:21:54
Temat: Towar w serwisie
Od: "Macio" <m...@p...com>
Witam
Czy jest przepis określający procedure postepowania w przypadku gdy klient
odmawia zapłaty za pozostawiony w serwisie sprzęt (który został na zlecenia
klienta naprawiony). Czy istnieje jakas norma prawna okreslająca kiedy
ostatecznie klient musi odebrać i zapłacić za usługę serwisową i czy mimo
uchylania się sprzęt nadal jest jego własnością. ?
Maciek
-
2. Data: 2002-11-20 23:37:32
Temat: Re: Towar w serwisie
Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
On Wed, 20 Nov 2002, Macio wrote:
>+ Witam
>+
>+ Czy jest przepis określający procedure postepowania w przypadku gdy klient
>+ odmawia zapłaty za pozostawiony w serwisie sprzęt (który został na zlecenia
>+ klienta naprawiony). Czy istnieje jakas norma prawna okreslająca kiedy
>+ ostatecznie klient musi odebrać i zapłacić za usługę serwisową i czy mimo
>+ uchylania się sprzęt nadal jest jego własnością. ?
Hm... Ze znanych mi "rozwiązań" można się pokusić o ogłoszenie cennika "za
przechowywanie" :] Aż wartość przechowywania przekroczy wartość
nieodbieranego sprzęta...
Tyle że klienta musisz *najpierw* poinformować że zaczynasz naliczać.
BTW: nie mam takiej dziedziny żeby stosować :) to nie wiem jak
ze skutecznością. Koncept jest "ze słyszenia" :)
Pozdrowienia, Gotfryd
-
3. Data: 2002-11-21 19:26:11
Temat: Re: Towar w serwisie
Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>
Zgodnie z prawem masz prawo zastosować zastaw na oddanej ci do naprawy
rzeczy. Jeśli klient będzie zwlekał, to masz dwa wyjścia albo wziąść go na
przetrzymanie, albo pozwać do sądu. Wówczas po uzyskaniu wyroku (nakaz
zapłaty) możesz za pośrednictwem komornika zwindykować należność z
przetrzymywanej w zastawie rzeczy.
Dobrym sposobem na skrócenie procedury jest pisemne wezwanie klienta do
odbioru rzecy i poinformowanie go, że po upływie naznaczonego terminu
będziesz naliczał opłatę za przechowanie. Tylko nie przesadź z ta opłatą, bo
dasz mu argument przy ewentualnym procesie, że chciałeś go oszukać.