  • 301. Data: 2021-01-24 03:21:01
    Temat: Re: Ja tylko wykonywałem rozkazy
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-01-23, Kviat <Kviat> wrote:

    > A nie? Dzięki takim ludziom miałeś możliwość przez chwilę cieszyć się
    > demokratycznym państwem, które przyjęto nawet do UE.

    Nie. Troszkę więcej do tego potrzeba.

    > W czym będzie skuteczniejsze możesz sprawdzić w podręcznikach historii.
    > Myślisz, że gdyby się z koniem nie kopali i słali skargi, to by coś
    > zmieniło?
    > Ludzie słali skargi nawet do samego Stalina. Były skuteczniejsze?

    Więszość się na szczęście z koniami nie kopie. Swoje zdanie manifestują
    wyraźnie bez ostrych konfrontacji.

    --
    Marcin

  • 302. Data: 2021-01-24 03:38:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-01-23, Shrek <...@w...pl> wrote:
> [...]
    > postawie granatowych policjantów? Oni stali w podobnej sytuacji co nasze
    > kulsony - działały na podstawie "prawa" ogłoszonego na obwiszczeniach
    > (tweetera nie było), też mieli wątpliwie moralną fuchę, też nie wszyscy
    > od początku się na to pisali, też w sumie wykonywali rozkazy i też w
    > sumie niczego złego nie robili - tylko żydów w wagony ładowali, a potem
    > to już żyd się przed innymi tłumaczył. No i jakby odmówili to zjebka.
    > Może to też spoko goście byli i jakbyś 0,7 z takim zrobił to by się
    > okazało, ze w sumie fajny gość i nie ma się co czepiać, bo on tylko

    Wiadomo co sądzę, ale sądzę też, że nie można wrzucać wszystkiego do
    jednego worka. Co innego bydlak pałujący pokojowo protestujące kobiety,
    a co innego taki stójkowy od tego bałwanka. Nie wydaje mi się, że to ta
    sama kategoria, choć może kwestia okoliczności i tylko okoliczności.

    Nie chciałbym być obecnie w Polsce policjantem, szczególnie takim
    wysyłanym do tłamszenia protestów, ale będąc daleko od takich wydarzeń,
    małe miasteczko, czy gdzieś podobnie, pewnie bym z pracy nie
    zrezygnował. Dylematy zaczełyby się gdyby ktoś mnie jednak zechciał
    posłać.

    --
    Marcin

  • 303. Data: 2021-01-24 03:43:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-01-23, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No widzisz, a jednak ludzie prostestują przeciw bezprawiu i ich szanuję,
    > a dla kulsona co ich gnoi i policji jako takiej, żadnego szacunku już
    > nie mam.

    Też ich szanuję i pochwalam co robią, tyle, że nie widzę w bałwankowym
    kulsonie jakiegoś demona zła.

    > Nie - z częścią znam się dobrze - wódki nie piłem, ale gadamy sobie po
    > luzacku łącznie z tematami "firmowymi" i politycznymi. Oni na prawdę
    > mają wyryte, żeby nie myśleć za wiele a wykonywać po prostu rozkazy, bo
    > jak się za dużo myśli to głowa boli.

    To co bys sam zrobił na miejscu takiego krawężnika, jeśli z jakiegoś
    powodu musiałbyś kontynuować służbę?

    --
    Marcin

  • 304. Data: 2021-01-24 03:49:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-01-23, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Jaki pomnik? ;)

    To nie było w pobliżu tych schodów? Krzyz mi się jakoś
    smoleńsko-rocznicowo skojarzył.

    > I co - wymyślił, że chce go uszkodzić bałwanem. Sorry, ale to już osiąga
    > taki poziom absurdu, że ciężko tą dyskusję traktować dalej poważnie.
    > Kulson wie, że leci w chuja i niekt nikomu przy zdrowych zmysłach nie
    > wmówi, że jest inaczej. To mogą nie być demony inteligencji, ale jednak
    > maturę muszą mieć.

    Zaraz przyjdzie DżejEf i wytłumaczy, że nie można wykluczyć bałwana z
    zawarością. No bo nie można :) A zobacz, teraz to już w ogóle, po takim
    ośmieszeniu bałwan jest w tej chwili wręcz skrytką idealną :)

    --
    Marcin

  • 305. Data: 2021-01-24 04:23:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-01-23, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > społecznościowych. Kilku wrzaskulców prowokujących Policję robi zadymę.
    > Weź i sprawdź, ile jest tych osób, co to same dostały mandat za maseczkę
    > i coś piszą. A ilu jest wrzeszczących, że Policja karze.
    >
    > To, ze podwładny wykonuję polecenia przełożonych i stara sie im
    > przypodobać, to nie jest jakieś szczególnie odkrywcze. Wszędzie tak jest
    > w każdej większej organizacji / instytucji. Tutaj próbuje się to
    > przedstawiać, jako szczególnie naganne zachowanie. Ja tam nic dziwnego w
    > tym nie widzę, że przełożony chciałby wyznaczać kierunki i zadania.

    Jak z Twojej wiedzy i obserwacji wynika sprawa pouczeń vs ukarań
    madatami przy takich pospolitych wykroczeniach typu właśnie przejście w
    niedozwolonym miejscu lub czerwonym świetle (nic nie jedzie), brak
    maseczki, picie w miejscu publicznym? Nie znam czasów obecnych, ale jak
    jeszcze bywałem w Polsce częściej te 20++ lat temu to na te kilkanaście
    mandatóoe do kupu co nazbierałem, nie kojarzę ani jednego przypadku
    pouczenia.

    > Jakoś tych policjantów również rozliczać trzeba. Czy akurat rozliczanie
    > po ilości mandatów, notatek i pouczeń jest najlepsze, to nie podejmuję
    > się oceniać. Niby ja bym uważał, że najlepiej było by ich po ilości
    > "obsłużonych" wykroczeń rozliczać, by nie było parcia na mandat, czy
    > wniosek, ale z drugiej strony pewnie by wszyscy pouczali, bo najmniej
    > pracy przy tym.

    A jest w tym coś złego?

    > Przełożonych wyższego szczebla rozlicza sie z innych "statystyk".
    > Przykładowo Ruch Drogowy ma takie statystyki, jak ilość wypadków na
    > danym terenie, ilość potrąconych pieszych itd. No ale nie możesz na
    > podstawie tego kryterium oceniać poszczególnych patroli.

    Ktoś się kiedyś musiał pokusic o znalezienie korelacji między ilością
    ukaranych a np. bezpieczeństwem. Wiadomo coś o czymś takim?

    > Reasumując, to skoro pytasz o moje zdanie, to opinia, ze Policja
    > nastawiona jest na karanie bierze sie stąd, że najgłośniej krzyczą
    > ukarani. Ci, co ich pouczono, albo zgoła nie zauważono ich wykroczeń
    > przecież nie będą wrzeszczeli, ze czują się szczególnie gorzej, bo
    > zamiast mandatu dostali pouczenie.

    Racja w tym jakaś jest, ale właśnie jestem ciekaw, jak często takie
    pouczenia się zdarzają.

    --
    Marcin

  • 306. Data: 2021-01-24 08:06:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Truizm nie truizm, być nie powinien. A czy przestępcy nie powinni być
    > przestępcami to wcale nietrywialne zagadnienie społeczno-prawne.

    Podobinie jak z kulsonami. Z twojego punktu widzenia osoba o nikłym
    kręgosłupie moralnym nie powinna być policjantem. Z punktu widzenia
    władzy nadaje się doskonale na kulsona. Więc ten tego... Ba nawet
    osobnik o wzorcowo gibkim kręgosłupie jest wicepremierem. A potem
    okazało się że i tak za sztywny;)

    > Co poniektórzy nie da się wykluczyć. No ale co Ty chcesz z nim właściwie
    > robic (obecnie) poza krytyką na grupach? :)

    Przede wszystkim nie usprawiedliwiać. A potem jak się uda to fajnie by
    było pociągnąć do odpowiedzialności. Ale to jak już będzie prokuratura a
    nie zerokratura. Pamiętasz jak wkurwiony był bruzio jak aspieranta
    sawerę publicznie pochwalono za wierną służbę władzy. A wiesz dlaczego -
    bo wtedy kulsony zrozumiały, że na razie są bezkarne, ale w przyszłosci
    to już cholera wie. Oni dobrze wiedzą, że to co odpierdalają to się
    mieści w granicach prawa, ale tylko tego z nazwy partii rządzącej.
    Dlatego jest wśród nich niechęć do noszenia imienników (nie mówię
    oddziałach zwartych).

    > Przesunięcie granicy czy nie, nie specjalnie wierzę w konkretne
    > działania.

    A mnie się wydaje, że ci "sławniejsi" powinni jednak być zainteresowani
    kolejną kadencją pisu. Dlatego tak się swojej tożsamosci wstydzą, żeby
    jednak kulsonimi celebrytami nie zostać.

    > Ale w zasadzie to może z tego wyjść nawet jedna ciekawa
    > rzecz, bo w sumie najłatwiej chyba będzie się dobrać właśnie do tych kulsonów,
    > co może mieć dość zbawienne skutki w kolejnym rozdaniu kart.

    O widzisz. W związku z tym dochodzę do wniosku, że zamiast wymyślać
    głupoty o zawiadomieniach ziobrokratuty najskuteczniejszą metodą po
    prostu doprowadzenie do podjęcia czynności przez funkcjonariusza gdzie
    powinien się przedstawić. I nagranie zachować.

    > Pamiętam z Zabójczej Broni i Gliniarza z Beverly Hills, że to były
    > jednak łebskie chłopaki. O Brusie Willisie już nie wspomnę.

    Kapitan zbik też idiotą nie był. Po pierwsze tam policja to generalnie
    podlega samorządom.

    --
    Shrek

  • 307. Data: 2021-01-24 08:17:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To nie było w pobliżu tych schodów? Krzyz mi się jakoś
    > smoleńsko-rocznicowo skojarzył.

    Chciałem się tylko upewnić czy właśnie popełniłeś czyn polityczny pisząć
    "ebany pomnik"? ;) Obywatel chciał napisać "jebany pomnik"?

    > Zaraz przyjdzie DżejEf i wytłumaczy, że nie można wykluczyć bałwana z
    > zawarością. No bo nie można :) A zobacz, teraz to już w ogóle, po takim
    > ośmieszeniu bałwan jest w tej chwili wręcz skrytką idealną :)

    Nie można wykluczyć, ale generalnie trzeba potem do tego przekonać sąd.
    No i liczyć się z tym, że każde kolejne nagranie też się pojawi na
    jutubie i dalsze próby uratowania sytuacji głupimi ruchami przypominają
    pomysł wyciągnięcia się z bagna za włosy ze strimem na jutubie. Będzie
    coraz więcej widzów i będą się coraz lepiej bawić.

    A wracając do tego co przynosi szarpanie sie z kulsonem o bałwana, to
    epidemia bałwanów ogarnęła kraj i kulsony z utęsknieniem czekaja na
    odwilż;) W suwałkach pojawiły się nawet bałwany z antyrządowymi
    transparentami. Jak widzisz wbrew twoim zarzutom rozegrali to znacznie
    skuteczniej niż bezproduktywne zgłoszenie do ziorokratury.

    A to jest kolejna przykra lekcja - jak masz problem natury prawnej to
    nie ma co liczyć na jego rozwiązanie przez uprawnione organy państwowe,
    tylko rozwiązywać go na własną rękę:(

    --
    Shrek

  • 308. Data: 2021-01-24 08:26:54
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Ono z definicji jest zgodne z prawem.

    To jest Twój prywatny pogląd czy instytucjonalna linia?
    Tzn uznanie, że coś jest zgodne z prawem jak jest opublikowane.

  • 309. Data: 2021-01-24 08:31:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > a co innego taki stójkowy od tego bałwanka. Nie wydaje mi się, że to ta
    > sama kategoria, choć może kwestia okoliczności i tylko okoliczności.

    No właśnie problem, że to jednak ta sama kategoria, tylko kilka miesięcy
    wcześniej albo jeden rozkaz wcześniej. Zresztą jak sam zauważyłeś
    rozkazy pochodzą z tej samej góry. Nie napierdala julek, bo dostał inny
    rozkaz. Dostanie napierdalać, to będzie napierdalał. No chyba że
    twierdzisz, że jak dostanie rozkaz pacyfikacji pokojowej demonstracji to
    jednak zdejmie mundur. Jakby pięć lat temu ktoś ci powiedział co się
    będzie odpierdalać, to byś powiedział, żeby nie zmyślał bo to przecież
    nie możliwe. Otóż możliwe. Otóż nasz grupowy policjant twierdzi, że
    pokojowe demonstracje popełniają przestęsptwa samym swoim istnieniem,
    wiec on nie ma problemu z napierdalaniem pokojowych demonstracji -
    przecież to są przestępcy i to że protestują przeciwko rządowi ich nie
    usprawiedliwa!

    > Nie chciałbym być obecnie w Polsce policjantem,

    Też im nie zazdroszczę. Ogólnie to bym nie chciał - już ci pisałem dlaczego.

    > Dylematy zaczełyby się gdyby ktoś mnie jednak zechciał
    > posłać.

    Widać ci co przyjechali większych dylematów nie mieli. Jak chodziło o
    podwyżki przed ochroną marszu 100 lecia niepodległości, gdzie odwalili
    zwykły szantaż, to nie mieli problemów z braniem lewych zwolnień i
    chwaleniem się epidemią psiej grypy. Co więcej zrobili sobie w
    internetach akcję "trzymaj linię" i otwarcie potępiali (często z
    dokładnością do konkretnych pokojów na kulsonariacie) tych co lewych
    zwolnień nie brali. Po czym nagle ozdrowieli a policyjna góra...
    załatwiała lekarzy dopuszczających przedterminowych ozdrowieńców do
    pracy Często przytargując po prostu lekarza na kulsonariat, bo prościej
    było jednemu lekarzowi przyjechać do kulsonów niż całemu kulsonariatowi
    do przychodni;)

    --
    Shrek

  • 310. Data: 2021-01-24 08:34:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Więszość się na szczęście z koniami nie kopie. Swoje zdanie manifestują
    > wyraźnie bez ostrych konfrontacji.

    Zaraz - postawienie bałwanka to niby ostra konfrontacja?

    --
    Shrek