    From: "Kuba" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Inspiracja logotypami
    Date: Mon, 14 May 2012 18:51:44 +0000 (UTC)

    Witam,

    Mam dość proste pytanie, aczkolwiek jednoznaczna odpowiedź na nie już taka
    prosta prawdopodobnie nie będzie :)
    Jest sobie firma PROSTO., która poza wydawaniem płyt tworzy również odzież;
    posiada bardzo specyficzny logotyp:
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/91/P
    rosto.jpg
    Czy mogę legalnie zrobić i sprzedawać koszulki z innym napisem, ale taką
    czcionką i również z tą charakterystyczną kropką na końcu? Np. z napisem
    KURA.?
    Widziałem wiele koszulek z nadrukami inspirowanymi innymi logotypami, tylko
    najczęściej firmy na podstawie których je tworzono nie miały nic wspólnego
    z produkcją odzieży (jakieś zmodyfikowane Coca-cole, Fordy, facebooki i inne).
    Jeżeli taka informacja w jakiś sposób pomoże odpowiedzieć na to pytanie, to
    firma produkująca te koszulki ma nazywać się całkiem inaczej, nie ma to być
    logo nowego brandu odzieżowego, tylko nadruk na koszulkach innej firmy, co
    byłoby wyraźnie zaznaczone.
    Kolejna pomocnicza informacja jest taka, że PROSTO. jest zarejestrowanym w
    Polsce znakiem towarowym, również w kontekście produkcji odzieży.

    Z góry dziękuję za pomoc,
    Pozdrawiam,
    Kuba