  • 11. Data: 2021-02-05 17:35:50
    Temat: Re: I kolejny...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:601d6441$0$511$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 05.02.2021 o 15:54, t-1 pisze:

    >Ale nie przyjmiemy. Trzeba mieć nieźle zrytą banię żeby doszukiwać
    >się w tym analogii.

    >Pokaż palcem miejsce w kodeksie karnym gdzie napisano, że karą jest
    >bicie kablem.

    A jakby bylo ? Ot, kodeksowa kara.

    U nas "odeszlismy od tych metod", w krajach muzulmanskich i Singapurze
    sie zdarza.

    W USA mentalnie tez sie zdarza ...

    >Z litości pominę to, że mowa jest o biciu dzieci.

    ale chyba nie tak znow malych ...

    J.

  • 12. Data: 2021-02-05 17:49:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.02.2021 o 17:30, J.F. pisze:

    > Tak jak napisali, to jest, ale bo to wiadomo, czy dokladnie napisali ?
    >
    > A jakby tak powiedzial
    > "uwazam, ze uczestnikom to by nalezalo d* sprac kabelkiem" ...
    > podżeganie, czy poglad ?

    Normalnie bym powiedział, że najpierw prokurator rozważy a potem
    niezawisły sąd, ale...

    Ja na przykład uważam, że miejsce naszego p.o.remiera jest za kratami. I
    to jest pogląd a nie podżeganie. Ale jakbym miał taki pogląd, że należy
    mu się kula w łeb i się z tym poglądem obnosił (zwłaszcza jako osoba
    publicznie znana), to sprawa wyglądałaby inaczej - prawda?

    --
    Shrek

  • 13. Data: 2021-02-05 19:09:15
    Od: Kviat

    W dniu 05.02.2021 o 17:30, J.F. pisze:

    > Tak jak napisali, to jest, ale bo to wiadomo, czy dokladnie napisali ?

    Pis to zdecydowanie stan umysłu.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 14. Data: 2021-02-05 19:12:47
    Od: Kviat

    W dniu 05.02.2021 o 17:32, J.F. pisze:

    > No wiesz - kary cielesne byly obecne w szkolach przez kilkaset czy nawet
    > tysiace lat.

    Bardzo tęsknisz?

    > I nikt tam nauczycielowi kubla na glowe nie zakladal.

    Przez kilkaset lat palili ludzi na stosach.
    Zgadnij dlaczego mało kto buntował się przeciwko klechom.

  • 15. Data: 2021-02-05 19:19:12
    Od: Kviat

    W dniu 05.02.2021 o 17:35, J.F. pisze:

    > A jakby bylo ?

    To babcia z wąsami byłaby dziadkiem, a partyzanci byliby w lesie, a nie
    w studni.

    > Ot, kodeksowa kara.
    >
    > U nas "odeszlismy od tych metod", w krajach muzulmanskich i Singapurze
    > sie zdarza.

    Więc ich kodeks karny jest podżeganiem do przestępstw.

    > W USA mentalnie tez sie zdarza ...

    Tego z litości nie skomentuję, bo nawet nie chce mi się dociekać co
    miałeś na myśli (przy czym "na myśli" napisałem bardzo na wyrost).

    > ale chyba nie tak znow malych ...

    No tak. Bo duże dzieci można bić.

    Ja pierdolę... skąd się takie dzbany biorą :):)

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 16. Data: 2021-02-05 22:07:46
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-02-05, t-1 <t...@t...pl> wrote:

    > Jeśli przyjmiemy, że nie wolno karać za zachowania to cały kodeks karny
    > jest podżeganiem do przestępstw.

    Nie jest przestępstwem kara usankcjonowana prawnie.

    --
    Marcin

  • 17. Data: 2021-02-05 22:10:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-02-05, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > No wiesz - kary cielesne byly obecne w szkolach przez kilkaset czy
    > nawet tysiace lat.
    > I nikt tam nauczycielowi kubla na glowe nie zakladal.

    O tyle kiepski argument, że nawet przez dziesiątki tysięcy lat normą
    było zabijanie.

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2021-02-05 22:27:46
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-02-05, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > mu się kula w łeb i się z tym poglądem obnosił (zwłaszcza jako osoba
    > publicznie znana), to sprawa wyglądałaby inaczej - prawda?

    Z powyższym jest dodatkowy problem, bo namawiałbyś w przekonaniu do
    poszanowania prawa - innymi słowy, zasadniczo nie namawiasz, aby kogoś
    więzić. Porównaj: w przypadku, gdyby istniała w polskim prawie kara
    śmierci, stwierdzenie, że za swoje zbrodnie, ktoś tam powinien skończyć
    na stryczku, też nie jest namawianiem do przestępstwa.

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2021-02-06 08:03:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > śmierci, stwierdzenie, że za swoje zbrodnie, ktoś tam powinien skończyć
    > na stryczku, też nie jest namawianiem do przestępstwa.

    Dokładnie. Natomiast jakbym miał pogląd, że skoro system sądownictwa
    został między innymi przez samego zdemolowany i nie działa, a mimo
    wszystko czapa się należy, więc moim poglądem by było żeby załatwić
    sprawę jak ze słońcem karpat, to sprawa się komplikuje.

    Natomiast jak ktoś ma pogląd, że nalezy komuś wpiedol spuścić kablem i
    się z tym poglądem uzewnętrznia (w dodatku bądź co bądź jako osoba o
    publiczna o sporym w niektórych środowiskach autorytecie moralnym) to
    jest to IMHO podżeganie.

    --
    Shrek

  • 20. Data: 2021-02-06 09:36:33
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A jeśli powiem, że całe P0 należałoby pod mur i kałachem, to p0gląd, czy p0dżeganie?

    -----