  • 21. Data: 2017-08-16 14:09:41
    Temat: Re: Holowanie na autostradzie
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > O jakiej firmie piszesz?
    Tej z linka.

    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2017-08-16 14:21:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-08-16 o 14:04, t-1 pisze:
    > A wiesz co to jest iloczyn logiczny (koniunkcja)?
    > Według przepisu może holować wyłącznie specjalny pojazd "i" tylko do
    > najbliższego zjazdu.
    > Więc prawidłowa jest odpowiedź 1 i 2 łącznie.

    Skoro jestem głupi i brzydki, to nie znaczy, że nie jestem głupi.

    Skoro mogę holować pojazdem specjalnym tylko do najbliższego zjazdu, to
    prawdą jest, że mogę holować tylko pojazdem specjalnym. Podane
    odpowiedzi są OK.

    Z odpowiedzi (ani z pytania) nie wynika, aby któraś z odpowiedzi
    wyczerpywała wszystkie warunki holowania, zwłaszcza że mamy tutaj test
    wielokrotnego wyboru, więc takie łączone odpowiedzi są zwyczajowo stosowane.

    --
    Liwiusz

  • 23. Data: 2017-08-16 14:27:15
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

> [...]
    > wyczerpywała wszystkie warunki holowania, zwłaszcza że mamy tutaj test
    > wielokrotnego wyboru, więc takie łączone odpowiedzi są zwyczajowo

    Zwyczajowo dopóki nie zostanie _wyraźnie_ wskazane inaczej nie
    przyjmuje się że odpowiedzi wielokrotnego wyboru są łączone
    przez "LUB" a nie przez "I"?

    --
    A. Filip

  • 24. Data: 2017-08-16 14:31:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-08-16 o 14:27, A. Filip pisze:

    > Zwyczajowo dopóki nie zostanie _wyraźnie_ wskazane inaczej nie
    > przyjmuje się że odpowiedzi wielokrotnego wyboru są łączone
    > przez "LUB" a nie przez "I"?

    Chyba się zgadzamy, nie wiem o co afera :)

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2017-08-16 16:20:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >Skoro mogę holować pojazdem specjalnym tylko do najbliższego zjazdu,
    >to prawdą jest, że mogę holować tylko pojazdem specjalnym. Podane

    Kursanta moga jednak wprowadzic w blad.
    Raz co do stanu faktycznego, jak sobie wyrobi wrazenie, ze jednak
    "lub", dwa - co do odpowiedzi, co ukladajacy mial na mysli, i czy taka
    polowocznie poprawna odpowiedz jest prawidlowa.

    Tam co prawda jest "tylko pojazdem przeznaczonym ...", co i prawdziwe,
    i dobrze uczy.
    Ale nie ma "tylko do najblizszego zjazdu" :-)

    J.

  • 26. Data: 2017-08-16 16:31:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-08-16 o 16:20, J.F. pisze:

    > Kursanta moga jednak wprowadzic w blad.

    Testy nie są do nauki, tylko do sprawdzania wiedzy.

    > Raz co do stanu faktycznego, jak sobie wyrobi wrazenie, ze jednak
    > "lub", dwa - co do odpowiedzi, co ukladajacy mial na mysli, i czy taka
    > polowocznie poprawna odpowiedz jest prawidlowa.

    Jak wyżej - kursant ma wiedzieć, że "pojazdem specjalnym i tylko do
    najbliższego wyjazdu" - wówczas z odpowiedzią nie będzie miał problemu.

    > Tam co prawda jest "tylko pojazdem przeznaczonym ...", co i prawdziwe, i
    > dobrze uczy.
    > Ale nie ma "tylko do najblizszego zjazdu" :-)

    Cóż, jak ktoś tego nie rozumie, to już będzie się uczył w trybie mandatowym.

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2017-08-16 18:50:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16-08-17 o 14:21, Liwiusz pisze:

> [...]
    > wyczerpywała wszystkie warunki holowania, zwłaszcza że mamy tutaj test
    > wielokrotnego wyboru, więc takie łączone odpowiedzi są zwyczajowo

    Dla mnie te dziwne pytania testowe zawsze były po prostu obliczone na
    złapanie kogoś na błędzie, a nie na sprawdzeniu wiadomości. Potem na
    kursach uczą nie jazdy samochodem, tylko zdania egzaminu i okazuje się,
    że jak już ludzie zdadzą egzamin, to trzeba ich jeździć nauczyć.

  • 28. Data: 2017-08-16 19:09:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > kursach uczą nie jazdy samochodem, tylko zdania egzaminu i okazuje się,
    > że jak już ludzie zdadzą egzamin, to trzeba ich jeździć nauczyć.

    Ale to nie wina teorii, bo tę też warto znać, tylko dziwacznej wiary, że
    po 20 godzinach siedzenia za kierownicą (tyle było za moich czasów)
    można się było nauczyć jeździć samochodem, w dodatku przy założeniu, że
    połowę lub więcej tego czasu się spędziło na kręceniu się na parkingu.

    Generalnie podoba mi się pomysł z innych krajów - że kursant może
    prywatnie jeździć z osobą, która ma już prawo jazdy - pod jej opieką,
    prywatnym samochodem. Wówczas można sobie nawet setki godzin wyjeździć.

    --
    Liwiusz

  • 29. Data: 2017-08-16 19:21:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >że po 20 godzinach siedzenia za kierownicą (tyle było za moich
    >czasów) można się było nauczyć jeździć samochodem, w dodatku przy

    Kiedy mniej wiecej mozna. Nawet jesli niektorzy wymagaja 25 czy 40h,
    to nie powod, zeby wszystkim kazac tak dlugo jezdzic.

    >połowę lub więcej tego czasu się spędziło na kręceniu się na
    >parkingu.

    A to chyba nie w twoich czasach, bo wtedy podniesli godziny bodajze do
    24 :-)

> [...]
    >prywatnie jeździć z osobą, która ma już prawo jazdy - pod jej opieką,
    >prywatnym samochodem. Wówczas można sobie nawet setki godzin

    A mnie sie niezbyt podoba.
    Taka przypadkowa osoba ma umiejetnosci instruktora, zeby wypadek
    powstrzymac ?
    Jak, jesli nie ma dodatkowych pedalow, lusterek, ani praktyki.

    No ale w USA jakos to dziala, spokojniej tam jezdza czy co ?

    J.

  • 30. Data: 2017-08-16 19:26:45
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-08-16 o 19:21, J.F. pisze:

> [...]
    > Jak, jesli nie ma dodatkowych pedalow, lusterek, ani praktyki.
    >
    > No ale w USA jakos to dziala, spokojniej tam jezdza czy co ?

    U nas też kiedyś działało.
    Z dopiskiem "na drodze o małym natężeniu ruchu".
    Ale chyba nikt rozsądny nie wpuści kogoś bez prawka do nauki
    w centrum miasta.