  • 51. Data: 2017-08-18 21:40:25
    Temat: Re: Holowanie na autostradzie
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    > JA zaryzykuję, że chodzi o wpis w dowodzie rejestracyjnym.

    wydaje mi się (nie widziałem takiego DR) że tam będzie ew. pojazd
    specjalny-autolaweta. O przeznaczeniu do holowania nic nie ma (moje auta
    (osobowe) są przeznaczone do holowania - mają oczko lub możliwość
    wkręcenia w tym celu oczka.

    Łukasz

  • 52. Data: 2017-08-18 23:09:49
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 16.08.2017 o 20:45, TomN pisze:
    > Liwiusz w

    > No to napierasz panie Malinowski

    > Zapewne wykorzystałeś, tylko, czy rozumnie

    ja wykorzystałem rozumnie, większość na placu, bo bałem się że mnie
    uwalą za to że za pierwszym razem nie parkuję, a tak to wiedziałem jak
    to zrobić - 'jak słupek zobaczysz w bocznej szybie...' czy jakoś tak to szło

    > [...]
    >
    > Masz żonę panie Maliniak?, Co i czego ją nauczyłeś?

    > Masz syna, którego czegokolwiek nauczyłeś?

    tak, mnie ojciec dużo nauczył. Pierwszy raz kierowałem na jego kolanach,
    a samodzielnie jak miałem ok. 7-8 lat. Ja też córce już dałem pokierować
    - w tym roku pierwszy raz - ale już ma 7 lat. Oczywiście nie w mieście -
    ja swoje pierwsze jazdy miałem na lotnisku, ona - na nieuczęszczanej
    prostej drodze. Ojciec dawał mi jeździć też później, w wieku 10 lat
    dostałem od niego 'komarka', jak miałem 14 lat uzbierałem na swoją
    pierwszą WSK, dla mnie egzamin to była tylko formalność na którą
    musiałem czekać - chociaż dobrze jeździć zacząłem ze 2-3lata po
    egzaminie (pierwsze poślizgi które udało się opanować, ale nie były
    zamierzone nauczyły pokory)

    Łukasz

  • 53. Data: 2017-08-19 00:11:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18-08-17 o 21:40, ddddddddddddd pisze:

> [...]
    > specjalny-autolaweta. O przeznaczeniu do holowania nic nie ma (moje auta
    > (osobowe) są przeznaczone do holowania - mają oczko lub możliwość

    Autolaweta nie holuje pojazdu, tylko go przewozi i może sobie autostradą
    jechać, jak tylko chce. Pojazdy przeznaczone do holowania mają stosowny
    wpis w dowodzie rejestracyjnym, który przykładowo ma znaczenie dla
    podatku VAT przy zakupie. Była seria oszustw polegających na świadczeniu
    normalnych usług transportowych rzekomymi holownikami.

  • 54. Data: 2017-08-19 12:58:42
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

> [...]
    > podatku VAT przy zakupie. Była seria oszustw polegających na świadczeniu
    > normalnych usług transportowych rzekomymi holownikami.

    podaj jakiś przykład. Bo z tego co wiem to był "pojazd specjalny -
    bankowóz" "pojazd specjalny - autolaweta", o czymś takim jak pojazd
    holowniczy nie słyszałem (swego czasu czytałem tą ustawę/rozporządzenie
    czy gdzie to było zapisane i nie kojarzę czegoś takiego jak pojazd do
    holowania)

    Łukasz

  • 55. Data: 2017-08-19 21:19:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19-08-17 o 12:58, ddddddddddddd pisze:

> [...]
    > holowniczy nie słyszałem (swego czasu czytałem tą ustawę/rozporządzenie
    > czy gdzie to było zapisane i nie kojarzę czegoś takiego jak pojazd do

    Holownik ma inną stawkę cła, z tego co pamiętam.Potem cudownie wracał do
    funkcji ciężarówki.

  • 56. Data: 2017-08-20 00:54:54
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    > Holownik ma inną stawkę cła, z tego co pamiętam.Potem cudownie wracał do
    > funkcji ciężarówki.

    tak było z pojazdami specjalnymi - bankowóz, autolaweta itp. (nie
    pamiętam dokładnie) ale o ile dobrze kojarzę nie ma typowego samochodu
    przeznaczonego do holowania - więc holować może każdy do tego
    przeznaczony czyt. wyposażony przez producenta w hak do holowania (czyli
    nie możesz holować np. motocyklem ;)

    Łukasz

  • 57. Data: 2017-09-06 07:37:05
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Potwierdzam po sobie ;-))

    -----

  • 58. Data: 2017-09-06 07:39:31
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    A może chodzi o sztywny drążek lub trójkąt?