  • Data: 2011-08-10 05:33:30
    Temat: Hipoteka ustanowiona przez gmine, a zamiana mieszkania
    Od: "E" <...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Potrzebuję konsultacji w poniższej sprawie :)

    Sytuacja wygląda następująco: wykupiłem mieszkanie od gminy. Zgodnie z
    zapisami w akcie notarialny nie mogę tego mieszkania zbyć przez 5 lat za
    wyjątkiem:
    - zbycia dla osoby bliskiej
    - zbycia jeżeli pozyskane środki zostaną przeznaczone w ciągu 12 miesięcy na
    zakup innego lokalu mieszkalnego
    - zamiany mieszkania na inny lokal mieszkalny

    Dodatkowo gmina ustanowiła hipotekę.

    Chciałbym zamienić mieszkanie na inne, jednak pozostaje kwestia hipoteki.
    1. druga strona nie godzi się na mieszkanie obciąone hipoteką
    2. po zamianie mieszkania wg. mnie hipoteka powinna zostać usunięta

    W urzędzie miasta ( rozmowa tel. ) twierdzą, że możliwe będzie usunięcie
    hipoteki dopiero po 5 latach - absurd.

    Proszę o wskazówki w jaki sposób poprowadzić sprawę, ponieważ w mojej ocenie
    miasto nie powinno utrudniać zamiany ( tym bardziej, że tak jesteśmy
    umówieni - zapisy w akcie notarialnym ).

    Dziękuję.

    Z poważaniem