  • Data: 2011-08-12 04:36:49
    Temat: Re: Hipoteka ustanowiona przez gmine, a zamiana mieszkania
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    E wrote:
    > Witam
    >
    > Potrzebuję konsultacji w poniższej sprawie :)
    >
    > Sytuacja wygląda następująco: wykupiłem mieszkanie od gminy. Zgodnie z
    > zapisami w akcie notarialny nie mogę tego mieszkania zbyć przez 5 lat
    > za wyjątkiem:
    > - zbycia dla osoby bliskiej
    > - zbycia jeżeli pozyskane środki zostaną przeznaczone w ciągu 12
    > miesięcy na zakup innego lokalu mieszkalnego
    > - zamiany mieszkania na inny lokal mieszkalny
    >
    > Dodatkowo gmina ustanowiła hipotekę.
    >
    > Chciałbym zamienić mieszkanie na inne, jednak pozostaje kwestia
> [...]

    tak btw czy zadałes oficjalne (pisemne zapytanie) jak oni mają sie zamiar
    zachować przy zamiania mieszkania? bo IMHO albo powinni znieść tę hipotekę,
    bo w chwili sprzedaży lub zamiany podstawa do jej utrzymania znika. Nie mogą
    przecież trzymać hipoteki an lokalu kogoś kto nie jest z gmina zwiążny
    zadanymi zobowiązaniami.