  • 1. Data: 2005-08-20 06:15:05
    Temat: Gdzie znaleźć warunki prowadzenia działalności gosp. ?
    Od: "JoHn" <j...@p...onet.pl>

    Witam !
    Mam za ażurowym ogrodzeniem uciążliwego sąsiada prowadzącego działalność
    gospodarczą, który skutecznie nas podtruwa. Ma palenisko kowalskie, w którym
    utwardza stal paląc koksem, a smród leci wprost na nasz dom, okna nawet po
    zakończeniu pracy (długo dogasa). Palenisko nie posiada wysokiego komina aby
    spaliny wędrowały "do nieba", tylko unoszą się na wysokości naszych okien!
    Właśnie dzieci mają okna na Jego stronę i niemożliwe jest nawet przewietrzenie
    im pokoju nie wspominając o suszeniu prania:-( Ponadto do cięcia stali używa
    przecinarek tarczowych, które jak się dowiedziałem są rakotwórcze (do ich
    produkcji m. in. stosowany jest azbest) ! Snopy iskier z tych pił wpadają
    wprost na moją posesję (posiadam dowody w postaci zdjęć).
    Proszę o wskazanie gdzie mogę znaleźć warunki jakie powinien spełniać prowadząc
    taką działalność, normy. Czy tę szkodliwość wykryje pomiar - badanie powietrza ?
    Dziękuję z góry i serdecznie pozdrawiam
    Jan

  • 2. Data: 2005-08-20 06:42:08
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

> [...]
    > taką działalność, normy. Czy tę szkodliwość wykryje pomiar - badanie powietrza ?

    Szkodliwosci raczej tu nie bedzie ... ale mozesz go na podstawie art.
    222 wezwac do zaprzestania wrzucania iskier na twoją posesje oraz
    dmuchania dymem w twoje okna ;)

    http://tinyurl.com/5q67n

    Moze jak sąsiad zobaczy, ze traktujesz to powaznie i nie dasz sobie w
    "kaszę" dmuchac to przestanie.

    W przypadkach szczególnie upartych trzeba udokumentowac fakt naruszenia,
    pewnie najprosciej bedzie ci to sfilmowac ? PRzydalby sie tez zeznania
    swiadkow. W przypadku gdy "dymi" wzywaj tez od czasu do czasu policje,
    ktora z kazdego wezwania bedzie moze sporzadzic stosowną notatkę.

    A pozniej pewnie sąd ...

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2005-08-20 08:02:51
    Od: "JoHn" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > swiadkow. W przypadku gdy "dymi" wzywaj tez od czasu do czasu policje,
    > ktora z kazdego wezwania bedzie moze sporzadzic stosowną notatkę.

    Sądzisz, że dowody w postaci zdjęć nie wystarczą i kamera będzie tutaj
    niezbędna?
    PZDR
    Jan

  • 4. Data: 2005-08-20 10:18:53
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Sądzisz, że dowody w postaci zdjęć nie wystarczą i kamera będzie tutaj
    > niezbędna?

    To tylko propozycja. Byc moze wystarczą same zdjecia ... to juz od
    sędziego zalezy.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 5. Data: 2005-08-21 14:36:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "JoHn" <j...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:67da.00000984.4306ca68@newsgate.onet.pl...

    Zwróć się albo do Straży Miejskiej, albo do ochrony środowiska w
    Urzędzie Gminy o pomoc. Uprzednio jednak bym z sąsiadem porozmawiał,
    by sprawie jakoś zaradził. Daj mu szansę.

  • 6. Data: 2005-08-21 20:03:44
    Od: "Janusz" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > Urzędzie Gminy o pomoc. Uprzednio jednak bym z sąsiadem porozmawiał,
    > by sprawie jakoś zaradził. Daj mu szansę.

    Witam ponownie...
    Otóż ja z natury nie jestem człowiekiem konfliktowym i sąsiad miał już kilka
    szans, osobiście wielokrotnie już deklarował terminy, do końca których
    zobowiązywał się zapobiec "problemom". Jednak do dziś nie wywiązał się z
    postanowień, dlatego postanowiłem "nauczyć" go tego (m. in. dotrzymywania
    obietnic).
    Ile może kosztować badanie czystości powietrza i kto tego dokonuje ?
    Dziękuję i pozdrawiam
    Janusz

  • 7. Data: 2005-08-21 20:48:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Janusz" <j...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:67da.00000ca7.4308de20@newsgate.onet.pl...

    > Ile może kosztować badanie czystości powietrza i kto tego dokonuje ?

    Zajmuje się tym ochrona środowiska. Z doświadczenia wiem, że kluczowym
    problemem jest utrafienie z badaniem w wyziewy. Bo o ile się nie mylę,
    to oni mają to jakoś tak pojmują, ze zgodnie z kpa powiadamiają
    sąsiada, że przyjdą mierzyć. On oczywiście w tym czasie nie dymi i im
    wychodzą czyste wyniki. Przynajmniej kilka razy spotkałem się z takim
    problemem.