  • 1. Data: 2005-08-20 07:56:59
    Temat: Budowa wiaty przez sąsiadów na moim płocie.
    Od: "Nancy" <nancy15@WYTNIJ TO PROSZE!poczta.onet.pl>

    Dzień dobry.

    Mam do Panstwa pytanie. Mianowicie, posiadam dom w zabudowie szeregowej.
    Ogrodzenie jest moją wlasnością. Na granicy działki jeden z sąsiadów zaczął
    budować wiatę na swojej częsci działki, jednak konstrukcje bez mojej zgody
    umiescił na moim płocie. Wiata wystaje nico ponad ogrodzenie i moim zdaniem
    szpeci mi widok.

    Czy sąsiad ma prawo budować cos na moim płocie? Czy tez powinien zapytać
    mnie o zgode z racji tego, ze ja jestem włascicielka płotu?
    I jeszcze jedno pytanie: Kiedy potrzeba pozwolenia na budowę wiaty i czy
    takowe jest w ogole potrzebne.

    Pozdrawiam

    Nancy

  • 2. Data: 2005-08-20 09:56:29
    Temat: Re: Budowa wiaty przez sąsiadów na moim płocie.
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Nancy" <nancy15@WYTNIJ TO PROSZE!poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:de6no5$ra$1@news.onet.pl...

    > I jeszcze jedno pytanie: Kiedy potrzeba pozwolenia na budowę wiaty i
    > czy takowe jest w ogole potrzebne.

    Pozwolenie na budowe jest potrzebne tylko wtedy, gdy cos ma fundament.
    Wiata zapewne takowego nie posiada.

    marekz

  • 3. Data: 2005-08-20 14:35:28
    Od: "pissmejker" <p...@t...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@w...irc.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wiadomości news:de6no5$ra$1@news.onet.pl...

    > Pozwolenie na budowe jest potrzebne tylko wtedy, gdy cos ma fundament.

    kraty w oknach fundamentu nie posiadają a pozwolenia wymagają :-)
    i co?

  • 4. Data: 2005-08-20 15:07:26
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "pissmejker" <p...@t...pl> napisał w wiadomości

    > kraty w oknach fundamentu nie posiadają a pozwolenia wymagają :-)
    > i co?

    No racja, racja. Nie wiem jak z kratami, bo znajomi masowo zakladaja
    sobie bez zadnej papierkologii, ale na przyklad dorobienie zewnetrznej
    klatki schodowej wymagalo pozwolenia na budowe, choc tez fundamentu
    nie bylo. :-) W kazdym razie, wiata bez fundamentu - bez pozwolenia.
    Kiedys bylo ograniczenie powierzchni do bodajze 10m2, ale chyba juz
    nie istnieje. Jednak sprawdzic zawsze warto, szczegolnie jak w okolicy
    frustraci mieszkaja, co potrafia "zawiadamiac urzedy" :-)).

    marekz

  • 5. Data: 2005-08-20 19:08:02
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    Na zadane pytanie odpowiadać można trzema sposobami :
    1) Metodą orzeł-reszka (może się uda)
    2) Metodą wróżenia
    3) Zapoznając się z art. 29-30 ustawy Prawo Budowlane
    Osobiście jestem zwolennikiem trzeciego sposobu, ale to rzecz gustu i
    nawyków.

  • 6. Data: 2005-08-20 21:19:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Nancy" <nancy15@WYTNIJ TO PROSZE!poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:de6no5$ra$1@news.onet.pl...

    Przede wszystkim płot jest wspólny, skoro na granicy.