eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoGWARANCJA - proszę o wyjaśnienieGWARANCJA - proszę o wyjaśnienie
  • Data: 2004-05-11 21:51:09
    Temat: GWARANCJA - proszę o wyjaśnienie
    Od: "Aneta" <...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Witam serdecznie,

    bardzo proszę o odpowiedź, na kim ciąży obowiązek gwarancji wobec klienta, w
    podanym poniżej przypadku :

    Firma A kupila od firmy B, towar X.
    Następnie A sprzedala C tenże towar, by w końcu C sprzedala go
    D-ostatecznemu klientowi.

    Towar przez firmę A w firmie B zostal kupiony ponad 12 miesiecy temu
    (gwarancja 12 miesięcy)
    A towar sprzedala również ponad 12 miesięcy temu firmie C, natomiast C
    sprzedala D niecale 10 miesięcy temu, z czego wynika, że klient ostateczny
    posiada jeszcze na towar gwarancję.

    Teraz powstaje problem : C nie jest w stanie zrealizować naprawy, gdyż nie
    zajmuje sie tego typu uslugami, natomiast B,który sprzedal ten towar C, nie
    przyjmie towaru, gdyż B wobec A nie ma już żadnego obowiązku gwarancyjnego.

    Klient D oczywiscie nie ma zamiaru wnikac,kto wobec kogo jest
    odpowiedzialny. Jego interesuje wywiazanie sie C z obowiazków sprzedawcy.


    Czy C może naciskać swojego dostawcę o naprawę, zaś A , czy może egzekwować
    swoje prawa 9o ile je ma) w B?

    jak ma się tutaj gwarancja liczona od momentu sprzedazy klientowi bedacemu
    na koncu calego lancucha? bardzo czesta sytuacja w przypadku, gdy towar
    jest sprzedawany przez generalnego dystrybutora, potem przez hurtownika,
    nastepnie sklep i w koncu trafia do klienta.

    Dziekuję za wszelkie sugestie.
    A




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1