eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoGWARANCJA - proszę o wyjaśnienieGWARANCJA - proszę o wyjaśnienie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.nask.pl!news-stoc.telia.net!news-
    stoa.telia.net!telia.net!newsfeed.tpinternet.pl!newsfeed01.sul.t-online.de!t-on
    line.de!195.34.132.49.MISMATCH!newsfeed02.chello.at!news.chello.at.POSTED!53ab2
    750!not-for-mail
    From: "Aneta" <...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: GWARANCJA - proszę o wyjaśnienie
    Lines: 37
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1409
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1409
    Message-ID: <hVboc.72053$O9.24703@news.chello.at>
    Date: Tue, 11 May 2004 21:51:09 GMT
    NNTP-Posting-Host: 81.18.197.149
    X-Complaints-To: a...@c...pl
    X-Trace: news.chello.at 1084312269 81.18.197.149 (Tue, 11 May 2004 23:51:09 MEST)
    NNTP-Posting-Date: Tue, 11 May 2004 23:51:09 MEST
    Organization: Customers chello Poland
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:213791
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam serdecznie,

    bardzo proszę o odpowiedź, na kim ciąży obowiązek gwarancji wobec klienta, w
    podanym poniżej przypadku :

    Firma A kupila od firmy B, towar X.
    Następnie A sprzedala C tenże towar, by w końcu C sprzedala go
    D-ostatecznemu klientowi.

    Towar przez firmę A w firmie B zostal kupiony ponad 12 miesiecy temu
    (gwarancja 12 miesięcy)
    A towar sprzedala również ponad 12 miesięcy temu firmie C, natomiast C
    sprzedala D niecale 10 miesięcy temu, z czego wynika, że klient ostateczny
    posiada jeszcze na towar gwarancję.

    Teraz powstaje problem : C nie jest w stanie zrealizować naprawy, gdyż nie
    zajmuje sie tego typu uslugami, natomiast B,który sprzedal ten towar C, nie
    przyjmie towaru, gdyż B wobec A nie ma już żadnego obowiązku gwarancyjnego.

    Klient D oczywiscie nie ma zamiaru wnikac,kto wobec kogo jest
    odpowiedzialny. Jego interesuje wywiazanie sie C z obowiazków sprzedawcy.


    Czy C może naciskać swojego dostawcę o naprawę, zaś A , czy może egzekwować
    swoje prawa 9o ile je ma) w B?

    jak ma się tutaj gwarancja liczona od momentu sprzedazy klientowi bedacemu
    na koncu calego lancucha? bardzo czesta sytuacja w przypadku, gdy towar
    jest sprzedawany przez generalnego dystrybutora, potem przez hurtownika,
    nastepnie sklep i w koncu trafia do klienta.

    Dziekuję za wszelkie sugestie.
    A




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1