  • 11. Data: 2005-02-05 08:31:06
    Temat: Re: GNU i prawo autorskie
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    [...]

    Nnapisales, ze:

    > Nieprawda, GNU zabezpiecza autora tak, ?e pozwala mu udost?pni? kod
    > ?ród?owy programu, ale zabrania u?ywania jego produktach closed-source.
    > Innymi s?owy pilnuje aby dany program by? w?asno?ci? publiczn? i nikt na
    > nim nie zarabia? kosztem autora/ów.

    Po piersze nie GNU tylko GPL i nie "pozwala mu udostepnic" tylko naklada
    obowiazek udostepnienia uzytkownikom programu jego zmodyfikowanego kodu
    zrodlowego na warunkach GPL. Czyli, krotko mowiac mozesz gotowy program
    sprzedawac za ile chcesz ale musisz udostepnic jego kod zrodlowy na
    licencji GPL (lub dolaczyc pisemna oferte dostarczenia zrodel). I tyle.
    Gdzie Ty tu widzisz zabezpieczenie autora?

    j.

  • 12. Data: 2005-02-05 12:14:46
    Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@u...net>

    Dnia 03.02.2005 D. <t...@p...onet.pl> napisał/a:
    > czy kupujac aplikacje napisane w PHP (PHP to produkt OpenSource), moge je
    > dowolnie modyfikowac, niezaleznie od umowy kupna z tworca?
    > czy tworca ma prawo w umowie zawrzec zapisy o zakazie modyfikacji i rozwoju
    > tego oprogramowania?

    Nie mozesz dowolnie modyfikowac, jesli tylko tworca w/w aplikacji uwzgledni to
    w umowie. A ma do tego pelne prawo. Chyba ze w/w aplikacja bedzie oparta na aplikacji
    udostepnianej na licencji GPL.

    --
    *** Krzysztof "LANcaster" Kotkowicz ***
    *** l...@u...net / +48 505 433 946 / gg://5888 ***

  • 13. Data: 2005-02-05 17:32:22
    Od: pixel <g...@g...com>

    On 5 Feb 2005 09:31:06 +0100, januszek wrote:

    > pixel napisał(a):
    >
    > [...]
    > Po piersze nie GNU tylko GPL

    pisałem o ruchu GNU, który właśnie stworzył GPL

    > i nie "pozwala mu udostepnic" tylko naklada
    > obowiazek udostepnienia uzytkownikom programu jego zmodyfikowanego kodu
    > zrodlowego na warunkach GPL.

    bzdura, albo po prostu mnie nie zrozumiałeś.
    Autor decyduje na jakiej licencji upubliczni swój program, więc jak
    wybierze GPL to mu _pozwoli_. Nikt nikogo nie zmusza (poza sytuacją, gdy
    ktoś zmienia wcześniej napisany program) do używania GPL.

    > Czyli, krotko mowiac mozesz gotowy program
    > sprzedawac za ile chcesz ale musisz udostepnic jego kod zrodlowy na
    > licencji GPL (lub dolaczyc pisemna oferte dostarczenia zrodel).

    To jest w przypadku gdy zmienisz program na tej licencji, ja pisałem o tym
    jak ktoś stworzy.

    Tak poza tym, jak zmienisz program do własnych potrzeb, to AFAIK nie masz
    obowiązku upubliczniać tych zmian. Jak jednak się zdecydujesz to musisz
    również udostępnić źródła na identycznej licencji.

    > I tyle. Gdzie Ty tu widzisz zabezpieczenie autora?

    W momencie gdy autor chce udostępnić kod swojego programu publicznie, GPL
    stara się go zabezpieczyć aby ktoś nie mógł zrobić z niego produktu
    closed-source i zaczął sprzedawać.

    P.S. Jak masz problemy z pl znaczkami to zainstaluj sobie ten skrypt do
    slrn:
    http://cvs.pld-linux.org/cgi-bin/cvsweb/slrn-pl/macr
    os/latin2.sl?rev=1.2
    http://athantor.kgb.pl/utf/v2/f/s/sln_r.html
    --
    ?pixel(TM)
    ?Informacja jak skonfigurować czytniki, aby pokazywały

  • 14. Data: 2005-02-05 18:06:36
    Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@u...net>

    Dnia 05.02.2005 pixel <g...@g...com> napisał/a:
    > bzdura, albo po prostu mnie nie zrozumia?e?.
    > Autor decyduje na jakiej licencji upubliczni swój program, wi?c jak
    > wybierze GPL to mu _pozwoli_. Nikt nikogo nie zmusza (poza sytuacj?, gdy
    > kto? zmienia wcze?niej napisany program) do u?ywania GPL.

    Albo wykorzysta we wlasnym programie fragment kodu GPL.

  • 15. Data: 2005-02-05 20:51:22
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    pixel napisał(a):

    > pisa?em o ruchu GNU, który w?a?nie stworzy? GPL

    Licencja to GPL.

> [...]
    > wybierze GPL to mu _pozwoli_. Nikt nikogo nie zmusza (poza sytuacj?, gdy
    > kto? zmienia wcze?niej napisany program) do u?ywania GPL.

    Byc moze Ciebie nie zrozumialem. Wiec prosze: pisz precyzyjnie.

    > To jest w przypadku gdy zmienisz program na tej licencji, ja pisa?em o tym
    > jak kto? stworzy.

    Nie rozumiem... Pisz precyzyjniej.

    > Tak poza tym, jak zmienisz program do w?asnych potrzeb, to AFAIK nie masz
    > obowi?zku upublicznia? tych zmian. Jak jednak si? zdecydujesz to musisz
    > równie? udost?pni? ?ród?a na identycznej licencji.

    > P.S. Jak masz problemy z pl znaczkami to zainstaluj sobie ten skrypt do
    > slrn:
    > http://cvs.pld-linux.org/cgi-bin/cvsweb/slrn-pl/macr
    os/latin2.sl?rev=1.2
    > http://athantor.kgb.pl/utf/v2/f/s/sln_r.html

    thx :)

    j.

  • 16. Data: 2005-02-06 04:55:14
    Od: pixel <g...@g...com>

    On 5 Feb 2005 21:51:22 +0100, januszek wrote:

    > Licencja to GPL.

    Chyba to nie ma znaczenia, zresztą oni tą licencję nazywają tak:
    GNU GENERAL PUBLIC LICENSE

    > Byc moze Ciebie nie zrozumialem. Wiec prosze: pisz precyzyjnie.

    Ok, postaram się na przyszłość.

    Faktycznie czasami jak przeczytam swoje posty to sam zastanawiam się co
    miałem na myśli.

    > Nie rozumiem... Pisz precyzyjniej.

    Chodzi o to, że dostajesz program na licencji GNU i wprowadzasz zmiany.

    Wtedy to raczej nie masz wyboru[*] i jeżeli zamierzasz opublikować swoje
    zmiany to tylko na tej licencji.

    [*] tak na prawdę, to wszystko zależy od autora/ów bo to oni mają prawa do
    programu. Więc mogą udostępnić program komuś innemu na zupełnie innej
    licencji (zwykle za stosowną opłatą ;)

  • 17. Data: 2005-02-06 09:52:25
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Sat, 5 Feb 2005 20:55:14 -0800,
    pixel <g...@g...com> screamed:
    > Chodzi o to, ?e dostajesz program na licencji GNU i wprowadzasz zmiany.
    >
    > Wtedy to raczej nie masz wyboru[*] i je?eli zamierzasz opublikowa? swoje
    > zmiany to tylko na tej licencji.

    Ale to nie oznacza, że nie możesz takiego programu sprzedać. Co więcej,
    nie musisz go sprzedawać ze źródłami. Musisz je przekazać jeśli klient
    o to (później) poprosi.

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:234B ]
    [ 10:51:18 user up 10514 days, 22:46, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    On the keyboard of life, always keep one finger on the escape key.

  • 18. Data: 2005-02-06 19:21:25
    Od: pixel <g...@g...com>

    Ale przecież napisałem to w paragrafie który wyciąłeś:
    | [*] tak na prawdę, to wszystko zależy od autora/ów bo to oni mają prawa do
    | programu. Więc mogą udostępnić program komuś innemu na zupełnie innej
    | licencji (zwykle za stosowną opłatą ;)

    Autor ma prawo do copyrightu więc może zrobić co mu się podoba.

  • 19. Data: 2005-02-06 20:12:58
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    pixel napisał(a):

    [...]

    > Autor ma prawo do copyrightu wi?c mo?e zrobi? co mu si? podoba.

    No to jest jasne. Nie ma sensu dyskutowac o czyms co jest oczywiste :)

    j.

  • 20. Data: 2005-02-06 22:48:30
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Sun, 6 Feb 2005 11:21:25 -0800,
    pixel <g...@g...com> screamed:

    > Ale przecie? napisa?em to w paragrafie który wyci??e?:

    Wyciąłem, bo się do tego nie odnosiłem. Pisałem o autorze, który wprowadził
    do programu na licencji GPL modyfikacje i wypuszcza go sam na licencji GPL.

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:219B ]
    [ 23:46:50 user up 10514 days, 11:41, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    int i ; memset( &i, 0, sizeof(int) );