  • 1. Data: 2005-02-03 19:48:48
    Temat: Problemy ze sprawą o wykroczenie
    Od: "erka" <u...@p...pl>

    1.Niegdyś został sporządzony na mnie protokół/doniesienie/pozew do sądu
    grodzkiego w sprawie pewnego wykroczenia. Niestety sprawa miała miejsce, do
    zaistniałych faktów się przyznałem, nawet zaproponowałem karę (grzywny). I
    było by okey, gdyby nie.... policjant przyjął błędnie ode mnie dane. :/
    Jako adres korespondencyjny przyjał ode mnie adres skrytki pocztowej, potem
    zaś się okazało, że nie miał prawa. :/ Zdaje się, że poczta nie może przyjąc
    na skrytkę korespondencji z sądu. Ja zaś w tym czasie zmieniłem miejsce
    zamieszkania, więc kolejna dana (owe miejsce zamieszkania) jest nieaktualna.
    Z tego co wiem (panie z poczty mi przekazały) przyszła dwukrotnie do mnie
    korespondencja z sądu, lecz od razu musiały ją odesłać.

    Jaki teraz będzie przebieg sprawy? Co się stanie? Niestety nie za bardzo
    mam możliwość zlokalizowania sprawy - nie znam ani sygnatury sprawy, nie
    znam nawet sądu, w którym się to toczy(-ło) - sprawa wynikła w innym
    mieście. Wiem tylko, że sprawa toczy(-ła) się w jednym z warszawskich sądów
    grodzkich.

    Jaką mam możliwość manewru? Chciałbym sprawę jak najszybciej zamknąć,
    ewentualną grzywnę opłacić. Co mogę zrobić? Nie mam niestety żadnych
    informacji, nie otrzymałem ani świstka, ani karteczki w związku ze sprawą.

    2.Czy po ukaraniu za wykroczenie zostanę umieszczony w rejestrze skazanych?
    3.Czy po ukaraniu za wykroczenie jestem _karany_ czy nadal _niekarany_?

    pzdr
    będę wdzięczny za odpowiedzi

  • 2. Data: 2005-02-03 20:23:54
    Temat: Re: Problemy ze sprawą o wykroczenie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "erka" <u...@p...pl> napisał w wiadomości

    W chwili przedstawienia Ci zarzutu lub przesłuchania w charakterze
    obwinionego wręczane jest Ci pouczenie - taka kartka papieru. Zgodnie z nim
    masz obowiązek informować prowadzącego o zmianie adresu. Nie pozostaje Ci
    nic innego, jak dopełnić ów obowiązek. Informując go wyjaśnij, ze wcześniej
    poniechałeś tego obowiązku, bo skrytki pocztowej nie zmieniałeś i nie
    wiedziałeś, że nie można za jej pośrednictwem sądówek odbierać. Zresztą
    dziwne dla mnie, ale być może.

  • 3. Data: 2005-02-03 21:10:42
    Od: "erka" <a...@p...pl>

> [...]
    > poniechałeś tego obowiązku, bo skrytki pocztowej nie zmieniałeś i nie
    > wiedziałeś, że nie można za jej pośrednictwem sądówek odbierać. Zresztą

    To kogo teraz poinformować? Policjanta prowadzącego sprawę czy sąd? Nie
    wiem na jakim etapie jest sprawa.

    pzdr