  • 11. Data: 2012-07-27 08:32:34
    Temat: Re: Fotki z fotoradaru - sprawa w sądzie
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.07.2012 08:28, Maciek pisze:
    > O nie podanie kierującego, aczkolwiek jest to trochę śmieszne, bo
    > podawałem (siebie i żonę), wprawdzie nie na oficjalnym formularzu, a w
    > rozmowie telefonicznej i mailu, ale wszystkie te formy były ponoć
    > akceptowane przez Straż Gminną.

    No to o co chodzi? Kierowaliście oboje, na zmianę, ale żadne z was nie
    pamięta, które kierowało w danym momencie (albo oboje się przyznajecie,
    że w tym momencie kierowaliście).

  • 12. Data: 2012-07-27 08:37:19
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-07-27 08:32, Andrzej Lawa pisze:
    > No to o co chodzi? Kierowaliście oboje, na zmianę, ale żadne z was nie
    > pamięta, które kierowało w danym momencie (albo oboje się przyznajecie,
    > że w tym momencie kierowaliście).
    Pierwszego dnia kierowaliśmy na zmianę (długa trasa, pod koniec trzeba
    się było często zatrzymywać ze względu na marudzące dzieci), a w
    kolejnym trudno sobie przypomnieć. Wszędzie jeździliśmy razem, czyli
    prowadziłem albo ja, albo żona. Dziwię się, że tylko ja jestem obwiniony
    o niewskazanie, bo samochód ma w sumie troje współwłaścicieli, w tym
    dwoje wpisanych do dowodu rejestracyjnego :->

    Maciek

  • 13. Data: 2012-07-27 08:52:59
    Temat: OT Re: Fotki z fotoradaru - sprawa w sądzie
    Od: SQLwiel <_...@g...com>

    W dniu 2012-07-27 07:44, Marcin Jan pisze:

    > p.s. do kolegów udzielających wcześniej porad - to po co istnieje
    > instytucja adwokata?

    Bo adwokat nie po to rył na pamięć przez 5 lat, a potem dawał łapówki,
    żeby teraz się nie odkuć.
    Proste.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Sqlwiel.

  • 14. Data: 2012-07-27 08:55:47
    Temat: Re: OT Re: Fotki z fotoradaru - sprawa w sądzie
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.07.2012 08:52, SQLwiel pisze:

    > Bo adwokat nie po to rył na pamięć przez 5 lat, a potem dawał łapówki,
    > żeby teraz się nie odkuć.
    > Proste.

    Zresztą adwokat z dobrymi wejściami załatwi prawie wszystko, np.
    puszczenie wolno i bez konsekwencji kogoś przyłapanego na podwójnym gazie.

  • 15. Data: 2012-07-27 11:04:34
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-07-26 16:19, Maciek pisze:
    > Witam
    >
    > Dostałem zawiadomienie z sądu, że w mojej sprawie odbędzie się rozprawa.
    > Nie muszę się na nią stawić, ale zapraszają do przedstawiania
    > dowodów/świadków w sprawie.

    Czy możesz przedstawić swoje argumenty na piśmie?

    Warto użyć takich:

    1. Przekroczenie o 10 km jest bezpłatne. Fotoradar ma błąd pomiaru do 3
    km/h więc wskazanie przekroczenia o 11 może być przekroczeniem o 8 i nie
    ma pewności, że jest inaczej.

    2. Upoważnionych do kierowania było dwóch więc sąd musi udowodnić winę
    jednemu z nich - na podstawie zdjęć. Zdjęcie od przodu zwykle jest
    bardzo wyraźne i w sądzie zapewne okaże się, że mają takie powiększenie,
    że dowód będzie jednoznaczny.

    Mogą Cię jednak ukarać za niewskazanie upoważnionych do kierowania na
    ich żądanie. I tu chyba nie ma obrony. Zaniedbałeś obowiązek
    odpowiedzenia SM w odpowiednim czasie.

    Gmina nie zobaczy pieniędzy z mandatu.

    Możesz też nic nie robić, poczekać na wyrok i jeśli będzie szansa na
    wygranie w wyższej instancji - to zaskarżyć wyrok i jednocześnie
    poprosić sąd o przeniesienie rozprawy do sądu w pobliżu Ciebie. Zrobisz
    tym na złość SM, która będzie musiała zjawić się u Ciebie na kolejnej
    rozprawie.

    Opowiedz, jak sprawa się potoczyła.

    --
    MN

  • 16. Data: 2012-07-27 11:29:27
    Od: JK <j...@i...pl>

> [...]
    > Witam
    >
    > Dostałem zawiadomienie z sądu, że w mojej sprawie odbędzie się rozprawa.

    Ale przekroczyłeś prędkość, tak?

    Czytając twoje poprzednie posty (o paleniu na
    chodniku) odniosłem wrażenie, że jesteś
    człowiekiem trzymającym się zasad prawa,
    dbającym o dobro ogółu, itd.

    A teraz, jak ostatnia łajza, skamlesz o radę
    jak wykpić się od mandatu za przekroczenie
    przepisów?

    Na drugie masz Kali?

    --
    JK

  • 17. Data: 2012-07-27 12:31:56
    Od: Sonn <c...@p...pl>

    W dniu 2012-07-26 18:06, to pisze:
    > begin Maciek

    > IMHO to jest dość zabawna sytuacja, bo przepisy wymagają udzielenia
    > informacji, komu powierzyło się auto, a przecież każdy współwłaściciel ma
    > prawo go używać i nikt nie musi mu go powierzać.

    Przede wszystkim nikt nie ma obowiązku dostarczania dowodów przeciwko
    sobie. Może wreszcie ktoś zaskarży ten debilizm prawny jakim jest
    obowiązek wskazywania osoby której sie powierzyło samochód i w przypadku
    odmowy stosowanie domniemania, że kierowała osoba która odmawia wskazania.

    --
    Sonn

  • 18. Data: 2012-07-27 13:09:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podawałem (siebie i żonę), wprawdzie nie na oficjalnym formularzu, a w
    > rozmowie telefonicznej i mailu, ale wszystkie te formy były ponoć

    Akceptowane, to może są, ale teraz lepiej by było mieć dowód. Zresztą to
    pokłosie chorego przepisu. Skoro jest kilku współwłaścicieli, to prawo do
    żądania od dowolnego z nich informacji, komu powierzył pojazd jest
    bezsensowne, bo przecież nie trudno sobie wyobrazić, ze ten konkretny
    nikomu pojazdu nie powierzał. I mówiąc szczerze to najsensowniejsza
    odpowiedź na pytanie w takim wypadku - "Ja nikomu pojazdu nie powierzałem i
    nie wiem kto nim kierował w chwili wykroczenia".

  • 19. Data: 2012-07-27 14:09:23
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 27 Jul 2012 08:37:19 +0200, Maciek <m...@n...pl> wrote:

    >samochód ma w sumie troje współwłaścicieli, w tym
    >dwoje wpisanych do dowodu rejestracyjnego :->
    A ten trzeci czemu nie jest wpisany?

    WAM

  • 20. Data: 2012-07-27 16:50:08
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Docent Zylber" napisał w wiadomości grup

    >(czyli na początku 2011 roku). Przekroczenia prędkości niewielkie (o ile

    > NIe dziwie się że u nas w NIemczech polak to synonim złodzieja i
    > krentacza.
    > Przekroczyłes, przyznajesz się do tego - wienc zapłać. NIe płacąć okradasz
    > Państwo - złodzieju

    Mieszkasz w Niemczech, wiec nawet w przyblizeniu nie wiesz, jak u nas to
    PANSTWO okrada obywateli. I nie mowie tu o drakonskich podatkach, ale o
    zwyklych oszustwach, gdzie urzednicy podatkowi oszukuja obywateli, zawyzajac
    podatki gdzie tylko sie da. Urzednik skarbowy dostaje 20% od kazdej sumy,
    ktora uda mu sie wyrwac, wiec wyludzja bez zadnego opamietania i bez zadnych
    hamulcow. Co rusz slychac o firmie, ktora padla, bo urzad skarbowy naliczyl
    zawyzony podatek. Pozniej w sadzie sie okazuje, ze podatek byl nieslusznie
    naliczony, ale firmy juz nie ma, bo zdarzyla zbankrutowac. Oczywiscie
    pozniej urzednik skarbowy ma sto wylumaczen i dowodow na to, ze naliczyl
    wlasciwie (co jest zwyklym klamstwem). Nawet, jesli sąd orzeknie inaczej.
    Chyba najbardziej absurdalnym przykladem czegos takiego bylo, jak kupilem
    stary (20-sto kilkuletni) samochod za 1500zl, a urzedas w Zlotoryi naliczyl
    mi za niego 20tyś podatku (tak tak. To nie pomylka - DWADZIESCIA TYSIECY). I
    mial bardzo racjonalne wytlumaczenie, ze to jest prawidlowo naliczone. Z
    podaniem przepisow, artykulow itd... Oczywiscie sie wtedy wybronilem, ale
    chuje lataly w powietrzu po urzedzie skarbowym, i juz zaczelismy sie lapac
    za klapy. Dopiero jak mu zagrozilem prokuraotrem, sadem i mediami, nagle sie
    okazalo, ze mam do zaplacenia 30zl.
    Po drugie Polacy na kazdym kroku slysza, ze na nic nie ma pieniedzy, wiec
    trzeba podnosic podatki, a jednoczesnie co chwila slychac, jak z panstwowej
    kasy urzednicy wyplacaja sobie premie liczone w setkach tysiecy. W praktyce
    wyglada to tak, ze mafia rzadzaca krajem wyludza najwiecej, jak sie da po
    to, zeby podzielic kase miedzy siebie. Istnieje nawet cos takiego, jak Forum
    Pokrzywdzonych przez Panstwo.
    Aha... Niedawno w telewizji lecial program dokumentalny o poczatkach tw.
    "demokracji", czyli o przemianach w latach 1989-1990. Jeden z owczesnych
    prominentow Solidarnosci powiedzial w nim, ze "reformy trzeba bylo wtedy
    przeprowadzac szybko, zeby obywatele nie zorientowali sie, ze sa wymierzone
    przeciko nim". Czyli solidarnosciowa banda od poczatku dobrze wiedziala, ze
    chodzi tylko o okradanie Polakow przez panstwo. I o nic wiecej. Jak dla
    mnie, to ta wypowiedz powinna wystarczyc do wywolania rewolucji, az do
    splyniecia rzek krwią. Ale Polacy sa tak otumanieni, ze wszystko mozna z
    nimi zrobic.
    Wiec nie zarzucaj Polakom, ze okradaja wlasne panstwo, bo to oni sa okradani
    przez panstwo, a jedynie czasem probuja odzyskac to, co zlodzieje z urzedu
    skarbowego zabrali.