    From: "Radomir" <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Dwa pytania dotyczące energetyki
    Date: Sun, 7 Apr 2013 12:32:58 +0200

    Witam

    Mam dwa pytania dotyczące tematu

    1) W październiku 2012 kupiliśmy z żoną mieszkanie i ostatnio usiłowaliśmy
    zawrzeć umowę z zakładam energetycznym. Pracownica punktu obsługi klienta
    twierdzi, że jest to niemożliwe bez protokołu z podpisem poprzedniego
    właściciela. Czy ona tak może, czy zakład, który ma pozycję monopolistyczną
    nie jest zobowiązany do zawarcia umowy? Poprzedni właściciel nie zostawił na
    siebie namiarów, więc nawet, gdybyśmy chcieli, nie jesteśmy w stanie tego
    zrobić. Sprawa dotyczy Warszawy, ściślej Ursynowa.

    2) We wrześniu zeszłego roku sprzedałem działkę i w październiku
    wypowiedziałem umowę na dostawy energii (sprawa bez związku z punktem
    pierwszym, zupełnie inny zakład energetyczny). W piśmie wypowiadającym
    podałem równocześnie nowy adres do korespondencji. Zapłaciłem faktury, które
    miałem i tyle. Ostatnio dostałem pismo, w którym tenże zakład żąda ode mnie
    wpłaty zaległych kwot za kolejne faktury (które wysyłali na stary adres) i
    jeszcze grozi wpisem do KRD. Czy faktury, które przysłali mi na stary adres
    (zresztą zwykłym listem) mogą traktować jako dostarczone? I drugie pytanie -
    czy grożenie wpisem do KRD nie jest przypadkiem karalne w sytuacji, gdy
    domagają się kwoty ok. 41 zł, a wpisy do KRD są od 200?

    Pozdr
    RK