  • Data: 2013-04-07 13:20:41
    Temat: Re: Dwa pytania dotyczące energetyki
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Radomir" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:kjri0q$klo$1@node1.news.atman.pl...

    Energetyka się żądzi własnymi prawami i czasem trzeba im wskazywać włąściwe
    miejsce w szeregu. :-)

    > 1) W pao właściciela informując ich, że giździerniku 2012 kupiliśmy z
    > żoną mieszkanie i ostatnio usiłowaliśmy zawrzeć umowę z zakładam
    > energetycznym. Pracownica punktu obsługi klienta twierdzi, że jest to
    > niemożliwe bez protokołu z podpisem poprzedniego właściciela. Czy ona tak
    > może, czy zakład, który ma pozycję monopolistyczną nie jest zobowiązany
    > do zawarcia umowy? Poprzedni właściciel nie zostawił na siebie namiarów,
    > więc nawet, gdybyśmy chcieli, nie jesteśmy w stanie tego zrobić. Sprawa
    > dotyczy Warszawy, ściślej Ursynowa.

    Po prostu przestań płacić faktury wystawiane na poprzedniego właściciela.
    Odeślij je i napisz, ze zapłącisz chętnie, bo korzystasz z prądu i
    mieszkania, ale jak będą na Ciebie. I w tym poiśmie możesz opisać całę
    perypetie. Bo protokoół i reszta, to pewnie wymysł pracownika obsługi, a
    nie kierownictwa.

> [...]
    > pierwszym, zupełnie inny zakład energetyczny). W piśmie wypowiadającym
    > podałem równocześnie nowy adres do korespondencji. Zapłaciłem faktury,
    > które miałem i tyle. Ostatnio dostałem pismo, w którym tenże zakład żąda
    > ode mnie wpłaty zaległych kwot za kolejne faktury (które wysyłali na
    > stary adres) i jeszcze grozi wpisem do KRD. Czy faktury, które przysłali
    > mi na stary adres (zresztą zwykłym listem) mogą traktować jako
    > dostarczone? I drugie pytanie - czy grożenie wpisem do KRD nie jest
    > przypadkiem karalne w sytuacji, gdy domagają się kwoty ok. 41 zł, a wpisy

    Pismo przyszło do Ciebie na nowy adres? Jeśli tak, to im odpisz, że umowę
    wypowiedziałeś i zadnych faktur nie dostałeś. A jeśli to przychodzi na
    jakiś inny, to niech całą korespondencję tamta osoba odeśle z adnotację, że
    adresat mieszka tu, a tu. Jak Ci będą a właściwy adres chcieli wysłać, to
    sobie zmienią w komputerach i jeden problem zniknie.

    Co do wystawiana faktur, to pewnie ktoś zapomniał coś w systemie odznaczyć,
    a treść pisma z pouczenami jest standardowa.