  • Data: 2013-04-08 16:54:05
    Temat: Re: Dwa pytania dotyczące energetyki
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 7 Apr 2013, Radomir wrote:

    > Witam
    >
    > Mam dwa pytania dotyczące tematu
    >
    > 1) W październiku 2012 kupiliśmy z żoną mieszkanie i ostatnio usiłowaliśmy
    > zawrzeć umowę z zakładam energetycznym. Pracownica punktu obsługi klienta
    > twierdzi, że jest to niemożliwe bez protokołu z podpisem poprzedniego
    > właściciela. Czy ona tak może, czy zakład, który ma pozycję monopolistyczną
    > nie jest zobowiązany do zawarcia umowy?

    http://prawa-konsumenta.wieszjak.pl/reklamacja/86129
    ,Jakie-obowiazki-ma-przedsiebiorstwo-energetyczne.ht
    ml
    +++
    Najistotniejszy w tym zakresie jest obowišzek zawarcia z konsumentem umowy
    o œwiadczenie usług dystrybucji energii, jeżeli tylko istniejš techniczne
    i ekonomiczne warunki jej dostarczania
    ---

    > 2) Zapłaciłem faktury, które
    > miałem i tyle. Ostatnio dostałem pismo, w którym tenże zakład żąda ode mnie
    > wpłaty zaległych kwot za kolejne faktury (które wysyłali na stary adres)

    A umowę masz?
    Co w niej było nt. podstawy obowiązku zapłaty?

    Bo "default" opisał obok Andrzej - ale w sumie umowa MOŻE stanowić,
    że podstawa zapłaty jest inna niż sam fakt świadczenia, może to
    być np. "prawidłowo wystawiona faktura" (z pytaniem czy "prawidłowość"
    obejmuje tylko wartości urzędowo wymagane, czy również warunki
    umowne).

    pzdr, Gotfryd