  • 1. Data: 2007-07-30 08:09:09
    Temat: Dwa mieszkania a podatek
    Od: "Elma" <P...@o...pl>

    Witam,
    mam pewna watpliwosc i bardzo prosilabym o pomoc.
    Otoz sytuacja jest nastepujaca:
    mam zamiar wykupic (na obowiazujacych od 31.08.zasadach - jako odrebna
    wlasnosc) mieszkanie-spoldzielcze lokatorskie. Poniewaz tylko ja jestem
    czlonkiem spoldzielni (mąż nie), wiec mieszkanie zostanie "zapisane na
    mnie".
    W tym mieszkaniu oczywiscie jestem zameldowana od wielu lat na stale.

    Z drugiej strony moi rodzice chcieliby darowac mi swoje
    mieszkanie -wykupione juz swego czasu na wlasnosc.
    Jezeli dobrze sie orientuje to w swietle obowiazujacych przepisow darowizna
    taka rodzice -dziecko zwolniona jest z podatku całkowicie.
    W tym mieszkaniu nie jestem juz zameldowana. Byłam kiedys bardzo dawno temu
    przez kilkanascie lat.Ani maz , ani dzieci tez nie sa tam zameldowane.

    Jak w takiej sytuacji bedzie wygladala sprawa podatkow . Wiem ze za to
    spoldzielcze - przy wykupie nie powinnam zapalcic zadnego podatku od
    wzbogacenia sie. Natomiast jak sprawa bedzie wygladac w momencie gdy rodzice
    podaruja mi to swoje mieszkanie? Bede wtedy posiadaczka dwoch mieszkan.

    Chciałabym ta sprawe uregulowac poki rodzice jeszcze zyja, ale nie mam
    jasnosci czego moge sie spodziewac od strony kosztów jakie bede musiala
    poniesc.

    Z góry dziekuje za pomoc.
    Pozdrawiam.
    Elma

  • 2. Data: 2007-07-30 13:07:24
    Temat: Re: Dwa mieszkania a podatek
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Elma" <P...@o...pl> wrote in message

> [...]
    > wzbogacenia sie. Natomiast jak sprawa bedzie wygladac w momencie gdy
    > rodzice podaruja mi to swoje mieszkanie? Bede wtedy posiadaczka dwoch

    Od darowizny od rodziców też nic nie zapłacisz.
    Czasy, że można było mieć tylko jedno mieszkanie już dawno minęły.
    Tylko zrób to w takij własnie kolejności, spółdzielnia, rodzice.
    Bo nie jestem pewien czy nie będzie kłopotów ze spółdzielnią jak się okaże,
    że już jesteś właścicielka mieszkania.
    z darowizną od rodziców w drugiej kolejności kłopotu nie będzie.

  • 3. Data: 2007-07-30 13:43:17
    Od: "jk" <j...@w...pl>

> [...]
    okaże,
    > że już jesteś właścicielka mieszkania.
    > z darowizną od rodziców w drugiej kolejności kłopotu nie będzie.

    czy jesteś pewien?
    jak się to ma do art 16 ust 1 i 2 ustawy o podatku od spadków i darowizn?

    jureK

  • 4. Data: 2007-07-30 16:20:20
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "jk" <j...@w...pl> wrote in message

    > okaże,
    >>
    > czy jesteś pewien?
    > jak się to ma do art 16 ust 1 i 2 ustawy o podatku od spadków i darowizn?

    nijak, bo to bedzie zwolnione na podstawie art 4a.

    miałoby sie gdyby darowizna nie była od rodzicow tylko od kogos z dalszej
    rodziny lub osoby trzeciej, ktora nie podpada pod art 4a.

  • 5. Data: 2007-07-31 06:48:45
    Od: "jk" <j...@w...pl>

    No dobrze, ale poczytałem tutaj :
    http://dom.gazeta.pl/prawo/1,65546,3890163.html

    i teraz nie mam pewności.

  • 6. Data: 2007-07-31 12:21:50
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "jk" <j...@w...pl> wrote in message
    > No dobrze, ale poczytałem tutaj :
    > http://dom.gazeta.pl/prawo/1,65546,3890163.html
    >
    > i teraz nie mam pewności.

    Ten artykuł jest o sprzedaży a nie o dostaniu nieruchomości.
    Jakie masz wątpliwości i do której cześci bo mi sie nie chce tego czytać.
    Po za tym już na samym początku są bzdury.