  • 1. Data: 2007-07-29 16:56:45
    Temat: wliczenie okresu studiow do emerytury
    Od: gregor <g...@s...pl>

    Witam

    Ostatnio rozmawialem ze znajoma ksiegowa ktora powiedziala mi, ze musze
    szukac roboty na etat bo inaczej ZUS nie wliczy mi okresu 5 lat
    studiowania do emerytury

    Ktos moglby mi wytlumaczyc jasniej o co chodzi ?
    Obronilem sie w maju ale narazie nie odebralem jeszcze dyplomu tak wiec
    nie mialem okazji sie gdziekolwiek zatrudnic jedynie na umowe zlecenie ...

    Jak to rozegrac najlepiej by nie stracic o ile jest taka ewentualnosc ?

    dzieki
    gregor

  • 2. Data: 2007-07-29 20:07:05
    Temat: Re: wliczenie okresu studiow do emerytury
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

> [...]
    > studiowania do emerytury
    >
    > Ktos moglby mi wytlumaczyc jasniej o co chodzi ?

    Nie bardzo kumam o co jej chodzili, ale jest ta,k ze okres studiow wyzszych
    pod warunkiem ukonczenia wlicza sie do wyslugi emerytalno/rentowej jako tzw
    okres nieskladkowy. Wlicza sie rzeczywisty okres ukonczonych studiow, a nie
    okres programowy, wiec jesli ukonczyles 5letnie magisterskie np w ciagu 4
    lat i 9 miesiecy, to tyle Ci wlicza.
    Ksiegowej chyba chodzilo o to, ze gdy juz na koniec kariery podlicza sie
    okresy skladkowe (np praca na etat) i nieskladokowe (szkola wyzsza), to tych
    drugich moze byc chyba maks 1/3 calosci, wiec trzeba miec cos skladkowego,
    zeby doliczyli tez cos nieskladkowego.

    Cezar

  • 3. Data: 2007-07-30 06:50:39
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Cezar" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tych
    > drugich moze byc chyba maks 1/3 calosci, wiec trzeba miec cos skladkowego,

    Tylko że to dotyczy ludzi którzy urodzili sie przed 1956 r. Dla późniejszych
    nie ma okresów składkowych i nieskładkowych lecz ilość kasy na koncie
    emerytalnym w wszystkich filarach.

    pozdr
    Janek