    From: "Elma" <P...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Dwa mieszkania a podatek
    Date: Mon, 30 Jul 2007 10:09:09 +0200

    Witam,
    mam pewna watpliwosc i bardzo prosilabym o pomoc.
    Otoz sytuacja jest nastepujaca:
    mam zamiar wykupic (na obowiazujacych od 31.08.zasadach - jako odrebna
    wlasnosc) mieszkanie-spoldzielcze lokatorskie. Poniewaz tylko ja jestem
    czlonkiem spoldzielni (mąż nie), wiec mieszkanie zostanie "zapisane na
    mnie".
    W tym mieszkaniu oczywiscie jestem zameldowana od wielu lat na stale.

    Z drugiej strony moi rodzice chcieliby darowac mi swoje
    mieszkanie -wykupione juz swego czasu na wlasnosc.
    Jezeli dobrze sie orientuje to w swietle obowiazujacych przepisow darowizna
    taka rodzice -dziecko zwolniona jest z podatku całkowicie.
    W tym mieszkaniu nie jestem juz zameldowana. Byłam kiedys bardzo dawno temu
    przez kilkanascie lat.Ani maz , ani dzieci tez nie sa tam zameldowane.

    Jak w takiej sytuacji bedzie wygladala sprawa podatkow . Wiem ze za to
    spoldzielcze - przy wykupie nie powinnam zapalcic zadnego podatku od
    wzbogacenia sie. Natomiast jak sprawa bedzie wygladac w momencie gdy rodzice
    podaruja mi to swoje mieszkanie? Bede wtedy posiadaczka dwoch mieszkan.

    Chciałabym ta sprawe uregulowac poki rodzice jeszcze zyja, ale nie mam
    jasnosci czego moge sie spodziewac od strony kosztów jakie bede musiala
    poniesc.

    Z góry dziekuje za pomoc.
    Pozdrawiam.
    Elma