  • 261. Data: 2023-11-01 22:54:53
    Temat: Re: Dura lex, sed lex
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.11.2023 o 20:26, Shrek pisze:
    > No mam. I robię jak piszesz - jak się da to na długich jak nie to na
    > mijania. Ale ty piszesz o "blendowaniu" przy wyprzedznaiu na
    > dwupasmówkach w obawie przed na przykład dzikimi zwierzętami. No to się
    > interesuję skąd dzikie zwierzęta, albo co jeszcze bardziej zaskakujące
    > elementy nieozywione wiedzą że właśnie wyprzedzasz i czemu miałby
    > manifestować swoją obecność akurat w trakcie tego manewru?

    To nie one mają wiedzieć. To ja nie chcę się nadziać na nie w trakcie
    wyprzedania.

    > Dziwne - lepiej widzę jak mi z naprzeciwka nikt nie świeci. A już
    > zwłaszcza nie "blenduje" długimi.

    Co ja poradzę, że Ty w ciemności lepiej widzisz.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 262. Data: 2023-11-01 23:00:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.11.2023 o 20:42, Shrek pisze:

    > Przetłumaczysz. Co to jest wektor oporu tarcia?

    Wielkość tarcia jest wielkością wektorową. Co za tym idzie tarcie na
    kierunku prostopadłym do kierunku ruchu podniesione do kwadratu i dodane
    do tarcia wzdłuż kierunku ruchu podniesionego do kwadratu razem mogą
    osiągnąć maksymalnie tę wartość przez Ciebie obliczoną. A Ty liczysz to
    jako poprzeczny wektor. Twoje obliczenia miały by jakikolwiek sens,
    gdybyśmy mieli pewność, że on ne hamował ani nie przyspieszał.

    Najbardziej popularne praktyczne zastosowania, to przykładowo wciśnięcie
    sprzęgła oraz niedotykanie hamulca na łuku. Albo właśnie w obrabiarkach
    prowadnica w formie walca, który się kręci, a co za tym idzie opór
    tarcia jest pokonany prostopadle i pozwala to na sterowanie suportem
    minimalną siła, bo niema tarcia.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 263. Data: 2023-11-01 23:02:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Hmm... chyba nie myślisz o śrubach pociągowych?

    Oczywiście, ze nie.

    > Jeżeli gładkie pręty się obracają, to może chodzi o zniwelowanie tarcia
    > stycznego?

    Dokładnie. JAK pokonujemy silnikiem tarcie prostopadle do posuwu, to
    możemy sobie niewielkimi siłami sterować suportem.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 264. Data: 2023-11-01 23:03:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.11.2023 o 20:55, Shrek pisze:

    > Jeśli stawia zarzuty to ma mieć odpowiednio mocne uzasadnienie że
    > popełnił czyn zabroniony. Tako rzecze KK.

    Oooo! To w Kodeksie karnym o tym mowa? Wskażesz gdzie?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 265. Data: 2023-11-01 23:07:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.11.2023 o 20:56, Shrek pisze:

    > KPK

    Lepiej. I tu właśnie taka ciekawostka. Zauważ, że prokurator na miejscu
    zdarzenia uznał, ze materiał nie uzasadnia dostatecznie podejrzenia.
    Kilka dni później się okazało, ze już są takie podejrzenia. Czyż to nie
    intrygujące? Sądzisz, ze mają opinię?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 266. Data: 2023-11-01 23:11:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.11.2023 o 21:17, Shrek pisze:
    > Problem w tym, że jeśli zakładamy że mamy uniknąć krystka jadącego 134
    > po mieście to w zasadzie nie powinniśmy przechodzić przez przejścia
    > (nawet jak mamy zielone światło) jeśli widzimy jakiś samochód w
    > promieniu 500m od nas i nie mamy pewności co do jego prędkości. Bo się
    > okaże że jesteśmy współwinni.

    Ty masz uniknąć tego, kogo widzisz, a nie wszystkich w promieniu pół
    kilometra. Sędzia uznał, że powinien ten konkretny samochód widzieć.
    Czego tu nie pojmujesz?

    > A jak ten B dodatkowo jedzie 134 km/h?

    To i tak nie zdążysz zareagować, bo na twoim pasie będzie gdzieś około
    1/4 sekundy. Po co się zastanawiać?

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 267. Data: 2023-11-01 23:15:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.11.2023 o 21:26, Shrek pisze:

    > Zajechał mu drogę pół kilometra przed maską i to oddalając się
    > prędkością 140km/h? Różnica prędkości była 170 to jest piećdziesąt metów
    > na sekundę - pół kilometra to 10 sekund na reakcję nawet przy tak
    > pojebanej prędkości.

    Umknął Ci krytyczny drobiazg, że KIA też jedzie około 40 metrów/sekundę,
    a zatem cala scena przemieszcza się te 40 m/s, czyli 10 sekund wcześniej
    jest właśnie 400 metrów wcześniej, niż miejsce uderzenia. A to tam
    właśnie się dzieją ważne rzeczy. Bo jak się zderzyli, to możemy co
    najwyżej analizować, jak to się wszystko "skotłowało", ale o przyczynach
    nic nam nie powie.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 268. Data: 2023-11-01 23:52:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-11-01, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Ty wiesz, ile razy on mógł ów pas zmienić zanim doszło do uderzenia?

    Ja wiem. Nie mógł zmienić ani razu, bo nie było możliwości aby upewnić
    się czy nie zajedzie komuś drogi. W końcu ktoś mógł jechać szybciej niż
    350km/h.

    --
    Marcin

  • 269. Data: 2023-11-01 23:54:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-11-01, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > jednokieunkowy co objawiało się dojazdem do skrzyżowania w kształcie
    > litery "T"- jechałem z prawej strony poprzeczki - na wprost zakaz
    > wjazdu, w lewo zakaz skrętu z naprzeciwka i z tyłu samochody. I do tego
    > policjanci w radiowozie jakieś 20 metrów dalej. Więc wysiadłem,
    > podzedłem i zapytałem co według nic powinniśmy zrobić skoro stoję na
    > środku skrzyżowania i nie mogę nigdzie jechać. Odpowiedzieli że nie
    > wiedzą, i żebym robił co chcę - więc pojechałem prosto pod zakaz, reszta
    > za mną - nie zareagowali. Na plus mieli bodycamy. Imieniników nie.

    Zimno już. Ogniwa słabo trzymają.

    --
    Marcin

  • 270. Data: 2023-11-02 00:04:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-11-01, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Ale jeśli chce jechać, to wyjechać musi.

    A jak chce zmienić pas to nie? A pasa to nb. zmienić nie powinien jeśli
    jedzie najszybszym, a prawy ma wolny?

    > Mogła poczekać, jak nie bedzie się nikt od tyłu zbliżać. W nocy w
    > lusterku ciężko ocenić, którym pasem jedzie.

    Może już tak czekała ze 3h, paliwo się kończyło, a ruch był nadal duży.
    Co wtedy?

    --
    Marcin