eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDura lex, sed lex › Re: Dura lex, sed lex
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer02.ams1!
    peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!feeder.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!p
    osting.tweaknews.nl!fx14.ams1.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Dura lex, sed lex
    References: <uhlkjm$3s24g$1@dont-email.me> <kut%M.26797$2Dq2.6066@fx08.ams1>
    <uhmkeg$3dr$2$RTomasik@news.chmurka.net>
    <H5C%M.157245$6j55.108512@fx13.ams1>
    <uhnt82$3ds$10$RTomasik@news.chmurka.net>
    <8SW%M.90299$pFl3.24237@fx05.ams1>
    <uhqtp6$2ui$11$RTomasik@news.chmurka.net>
    <%Lg0N.26806$2Dq2.5412@fx08.ams1>
    <uhsnqd$2ui$32$RTomasik@news.chmurka.net>
    <RRl0N.27795$pZKa.16091@fx04.ams1>
    <uhsq89$2uh$25$RTomasik@news.chmurka.net>
    <Een0N.74375$3_a2.61432@fx12.ams1>
    <uhtubd$2uh$34$RTomasik@news.chmurka.net>
    User-Agent: slrn/1.0.3 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 37
    Message-ID: <UPA0N.73968$6L_4.63042@fx14.ams1>
    X-Complaints-To: a...@t...nl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 01 Nov 2023 23:04:20 UTC
    Organization: Tweaknews
    Date: Wed, 01 Nov 2023 23:04:20 GMT
    X-Received-Bytes: 3046
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:843396
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2023-11-01, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > W dniu 01.11.2023 o 08:37, Marcin Debowski pisze:
    >>>> Wydaje mi się, że sie nie rozumiemy. To inaczej. Jest skrzyżowanie. Z
    >>>> podporządkowanej włącza się na główną samochód. Ma on widoczność 200 m w
    >>>> każdym z kierunku bo jest np. łagodny wzgórek blokujący tę widoczność.
    >>>> Przed wzgórkiem, od niewidocznej strony, jest ograniczenie do 40km/h. W
    >>>> jaki sposób włączający powinien się upewnić przed włączeniem?
    >>> Tylko jest dość krytyczna różnica w tej analogii. Kierujący z
    >>> podporządkowanej drogi wyjechać musi. No więc w dostępnym sobie zakresie
    >>> upewnia się, ze nie spowoduje to zagrożenia i wyjeżdża. Tu, jeśli jadący
    >>> główną przekroczy na tyle limit prędkości, że uznamy, iż wyjeżdżający
    >>> nie mógł go dostrzec, to oczywiście przekroczenie prędkości jest powodem
    >>> wypadku.
    >> Jak musi? ? Może się przeciez wycofać, jeszcze przed skrzyżowaniem, w
    >> miejscu dozwolonym.
    >
    > Ale jeśli chce jechać, to wyjechać musi.

    A jak chce zmienić pas to nie? A pasa to nb. zmienić nie powinien jeśli
    jedzie najszybszym, a prawy ma wolny?

    >>> KIA pasa zmieniać nie musiała. Mogła jechać swoim. Dokąd nie upewniła
    >>> się, że może to zrobić bezpiecznie. Gdyby BMW jechało bez świateł i KIA
    >>> go nie mogła dostrzec, no to sprawa jest bezdyskusyjna. Natomiast w
    >>> naszym wypadku trzeba by było wiedzieć, czy KIA widziała BMW
    >>> nadjeżdżające z tyłu w chwili zmiany pasa ruchu.
    >> Miała jechac do końca autostrady licząc, że będzie zjazd ze środkowego
    >> czy lewego pasa? Wymyślasz coraz bardziej ?
    >
    > Mogła poczekać, jak nie bedzie się nikt od tyłu zbliżać. W nocy w
    > lusterku ciężko ocenić, którym pasem jedzie.

    Może już tak czekała ze 3h, paliwo się kończyło, a ruch był nadal duży.
    Co wtedy?

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1