  • 1. Data: 2007-10-04 08:07:41
    Temat: "Drobna naprawa" w wynajmowanym lokalu wg Kodeksu Cywilnego
    Od: Tomek <t...@N...gazeta.pl>

    W wynajmowanym przeze mnie mieszkaniu wysiadła elektronika pieca CO.
    Naprawa będzie kosztować 280 zł. Czynsz, który płacę, to 450 zł.
    Wynajmujący nie chce pokryć tych kosztów twierdząc, że to jest
    zdefiniowana w KC "drobna naprawa". Dla mnie to jest 60% czynszu
    miesięcznego, a więc dość dużo. Jak w praktyce sądy określają "drobną
    naprawę"? Czy jest o co się bić?"

    KC określa drobną naprawę jako:
    Art. 681. Do drobnych nakładów, które obciążają najemcę lokalu, należą w
    szczególności: drobne naprawy podłóg, drzwi i okien, malowanie ścian,
    podłóg oraz wewnętrznej strony drzwi wejściowych, jak również drobne
    naprawy instalacji i urządzeń technicznych, zapewniających korzystanie
    ze światła, ogrzewania lokalu, dopływu i odpływu wody.

    --
    Tomek Fidecki (Fido__)

  • 2. Data: 2007-10-04 08:20:48
    Od: ps <p...@g...pl>

    Tomek pisze:
    > W wynajmowanym przeze mnie mieszkaniu wysiadła elektronika pieca CO.
    > Naprawa będzie kosztować 280 zł. Czynsz, który płacę, to 450 zł.
    (..)

> [...]
    > naprawy instalacji i urządzeń technicznych, zapewniających korzystanie
    > ze światła, *ogrzewania lokalu*, dopływu i odpływu wody.

    Jeśli tylko Tobie służy ten piec, to jest to drobna naprawa urządzenia
    zapewniającego ogrzewanie lokalu. Nie jest to połowa wartości pieca.