  • 1. Data: 2007-10-03 22:26:49
    Temat: US, zajęcie egzekucyjne x2
    Od: Filip Rembiałkowski <p...@g...com>

    Jest następująca sytuacja:

    Jakiś czas temu (początek 2007) środki na koncie osobistym mojej żony
    (mbank ekonto) zostały zajęte przez US z powodu zaległości podatku VAT
    (dawniej prowadzona DG).

    Jako przyczyna blokady było podane "kwota 4570 zajęcie egzekucyjne
    952469 z dnia 2006/11/24".

    Skorzystaliśmy z tzw. przywileju kwoty wolnej, potem próbowaliśmy
    występować o umorzenie odsetek - bez skutku. W końcu kwota zaległości
    została spłacona wraz z kosztami postępowania w dniu 2007/07/30 (data
    wpłaty na konto US).
    Mamy potwierdzenie tego przelewu, natomiast nie ma potwierdzenia z US
    że osoba nie ma żadnych innych zaległości (US odmówił potwierdzenia na
    piśmie tej wpłaty, natomiast powiedział że można wystąpić o tzw.
    prześwietlenie podatkowe, o które nie wystąpiliśmy).

    W dniu 2007/10/3 na tym samym koncie wystąpiła ponownie blokada.
    Kwota blokady jest dokłądnie taka sama.
    Tytuł blokady też jest dokładnie taki sam!

    Bank ma regulaminowe 5 dni roboczych na udzielenie informacji o
    przyczynie blokady.

    Zainspirowani tytułem blokady dzwonimy do US.
    Pani w dziale egzekucyjnym US powiedziała że sprawy egzekucyjne danej
    osoby są zamknięte i nie ma żadnego zajęcia z ich strony.

    Mi to wygląda na pomyłkę US. Ale nie mogę wykluczyć pomyłki banku. Jak
    to stwierdzić?

    Czy ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem i może coś powiedzieć.

    Jeśli jest to pomyłka, jak można to udowodnić i dochodzić swoich
    praw?

    PS. sorry za crosspost ale nie wiem gdzie to bardziej pasuje :(