  • Data: 2005-10-27 08:17:42
    Temat: Dostepnosc przepisow prawa
    Od: "Tiger" <c...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Taka mnie wczoraj naszla refleksja. Panstwo wymaga od obywateli znajomosci
    prawa, mowi sie, ze jego nieznajomosc szkodzi. A tymczasem probowalem
    wczoraj odszukac art 50.2 pb (zapewne prawa bankowego...) i moje dwugodzinne
    wysilki spelzly na niczym. Ofkors, wiem ze gdybym mial LEX, to poszloby
    latwo, gladko i przyjemnie. Zastanawia mnie jednak, czy kategoria
    dostepnosci prawa nie stala sie przedmiotem kupczenia, na ktorym okreslone
    grupy interesow zbijaja ciezka kase (mowie przede wszystkim o dostepnosci
    przepisow i ustaw - bo ich rozumienie i interpretacja, to niepodwazalne
    prawo zawodow prawniczych). Zastanawia mnie to, bo Internet jest jedynym w
    zasadzie w pelni dostepnym dla sporej czesci spoleczenstwa medium. Na pewno
    bardziej, niz rozne platne media. Dlaczego zatem czegos takiego, jak LEX
    panstwo nie ma obowiazku utrzymywac np. na stronach internetowych sejmu?
    Moze tutaj PiS powinien zablysnac i jako pierwsza partia w historii
    wprowadzic powszechny dostep do dobrej wyszukiwarki przepisow kodeksowych ze
    zmianami - w Internecie?

    Pozdrawiam,

    Tiger