  • 61. Data: 2017-11-21 08:28:36
    Temat: Re: Doręczenie pozwu
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-11-21 o 04:32, J.F. pisze:

    > c) i sad sprawdzi na zwrotce kto odebral i wysle ponownie ? :-P

    Powinien. Albo od razu powinien wysłać list z doręczeniem do rąk własnych.

    --
    Liwiusz

  • 62. Data: 2017-11-21 08:31:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-11-21 o 04:46, J.F. pisze:

    > KPC naklada na powoda obowiazek podania powodowi adresu zamieszkania
    > pozwanego ?
    > Cos krecisz :-)

    Nie moja wina, że nie znasz kpc.

    > No wlasnie. To w koncu musi sprawdzic, czy zaledwie powinien, a jak
    > tego nie zrobi, to moze z ccalkowita nieodpowiedzialnoscia uznac za
    > doreczone ? :-)

    Nie może uznać, ponieważ nie wie, czy podany adres jest prawidłowy.
    Gdyby uznał w ciemno, no to by "strzelał". Jak adres byłby dobry, to
    skutek decyzji byłby prawidłowy. Jeśli zły, to nie.

    > Ze sad sam wysyla na adres zameldowania.

    Ale po co, skoro może ktoś nie mieszka pod adresem zameldowania?

    > Cos w tym jest. Ale czy rozwiazuje problem doreczen ?

    W jakimś sensie tak - odpada prowadzenie sporów małżeńskich :)

    --
    Liwiusz

  • 63. Data: 2017-11-21 11:38:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Powinien. Albo od razu powinien wysłać list z doręczeniem do rąk
    >własnych.

    Zona wyrzuci awizo i sad uzna za doreczone :-)

    J.

  • 64. Data: 2017-11-21 11:45:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Nie moja wina, że nie znasz kpc.

    Nie twoja wina, ale zakladam, ze ustawa nie jest az tak glupia :-)
    W ktorym art ?

    >Nie może uznać, ponieważ nie wie, czy podany adres jest prawidłowy.
    >Gdyby uznał w ciemno, no to by "strzelał". Jak adres byłby dobry, to
    >skutek decyzji byłby prawidłowy. Jeśli zły, to nie.

    A jak jednak uzna, to co mu zrobisz ? :-)

    >Ale po co, skoro może ktoś nie mieszka pod adresem zameldowania?

    Pod znanym powodowi adresem nie odbiera, to gdzie wyslac ?

    >W jakimś sensie tak - odpada prowadzenie sporów małżeńskich :)

    Raczej mozna babe pozwac za szkode i nie zaplaci ze wspolnego majatku
    :-)

    J.

  • 65. Data: 2017-11-21 11:49:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-11-21 o 11:45, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup
    >
    > Nie twoja wina, ale zakladam, ze ustawa nie jest az tak glupia :-)
    > W ktorym art ?

    Sto dwudziestym szóstym.

    > A jak jednak uzna, to co mu zrobisz ? :-)

    To zależy, czy mieszkałem pod tym adresem, czy nie.

    > Pod znanym powodowi adresem nie odbiera, to gdzie wyslac ?

    Jak nie jest tam zameldowany, to niech powód poda jakiś inny adres.

    --
    Liwiusz

  • 66. Data: 2017-11-21 23:55:53
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/20/2017 12:43 AM, Liwiusz wrote:

    > No jasne, bo nie dalej jak w tym tygodniu znów czytałem akta sprawy,
    > gdzie sąd się przez rok woził z powodem, aby znalazł adres, bo na ten,
    > co podał, to tylko "nie odebrano w terminie". Wówczas sprawdził w bazie
    > pesel, że ten adres nie jest adresem zameldowania, i wezwał powoda do
    > wskazania adresu zamieszkania.

    No patrz.
    A ja ostatnio czytalem akta sprawy, w którym po przyjściu zwrotki sąd
    nakazał wywiesic ogłoszenie na korytarzu sądu, ze jak sie delikwnet xyz
    nie zgłosi i nie poda adresu to sprawa bedzie sie toczyc bez jego udziału.
    No i toczyła się bez jego udziału.

  • 67. Data: 2017-11-21 23:57:14
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/20/2017 2:11 AM, J.F. wrote:

    > A skad powod ma znac adres zameldowania/zamieszkania ?

    A co to wysokiego proszę sądu obchodzi skąd ty to weźmiesz.

  • 68. Data: 2017-11-21 23:58:31
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/20/2017 3:40 AM, J.F. wrote:
    > Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup

    > Czyli co - moze spytac w PESEL ?
    > bo "biur meldunkowych" chyba juz nie ma.
    >
    > A czy tego nie powinien zrobic sad samodzielnie, jesli ma nr pesel
    > pozwanego ?

    A sąd to niby skąd miałby to wziąć skoro ty jako bardziej zainteresowany
    też nie jesteś w stanie podać aktualnego adresu.

  • 69. Data: 2017-11-22 00:05:40
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/20/2017 3:21 AM, Liwiusz wrote:

    > Jeśli tak jest, to błąd sędziego.

    No i sprawa toczy się dalej.
    a delikwent nic nie wie i sie nie dowie az bedzie za późno.

  • 70. Data: 2017-11-22 00:08:15
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/20/2017 2:46 AM, Liwiusz wrote:

> [...]

    Tylko, ze taki nigdy nie przyjdzie.
    Po 14 dniach poczta odeśle zwrotkę z adnotacją nie poodjęto w terminie.