  • 51. Data: 2017-11-20 22:24:56
    Temat: Re: Doręczenie pozwu
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Awiza? I schować? A kto i jak mu zabroni?

    -----

  • 52. Data: 2017-11-20 22:27:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-11-20 o 22:24, ń pisze:
    > No to najprosciej nóż przyłozyć w ciemnym zaułku "jaki masz adres i pesel" ;-)))

    Jeśli już, to lepiej poprosić o pieniądze, czy tam co było podniesione w
    roszczeniu w pozwie.

    --
    Liwiusz

  • 53. Data: 2017-11-20 22:31:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-11-20 o 22:24, ń pisze:
    > Awiza? I schować? A kto i jak mu zabroni?

    Można znaleźć na to przepisy. Np. 276kk, 268kk.

    --
    Liwiusz

  • 54. Data: 2017-11-20 22:48:58
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Udowodnij, "położyłam na stole w kuchni".

    -----

  • 55. Data: 2017-11-20 22:49:33
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Bzdura, to rozbój.

    -----

  • 56. Data: 2017-11-20 22:57:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-11-20 o 22:48, ń pisze:
    > Udowodnij, "położyłam na stole w kuchni".

    Nie mam żony.

    --
    Liwiusz

  • 57. Data: 2017-11-20 22:57:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-11-20 o 22:49, ń pisze:
    > Bzdura, to rozbój.
    >

    > -----
    roszczeniu w pozwie.

    Podobnież jak przestępstwem byłoby proszenie w ten sposób o adres.

    --
    Liwiusz

  • 58. Data: 2017-11-21 04:32:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 20 Nov 2017 22:21:16 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Wedle przepisów taki domownik nie może odebrać.

    a) a skad ma wiedziec w jakiej sprawie pismo ?
    b) czy to moze listonosz ma wiedziec komu nie wydawac pisma ?
    c) i sad sprawdzi na zwrotce kto odebral i wysle ponownie ? :-P

    J.

  • 59. Data: 2017-11-21 04:46:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 20 Nov 2017 14:49:15 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > To zależy o jakiej sprawie dyskutujemy. Jeśli nadal o roszczeniu o
    > zapłatę, to na powodzie.

    KPC naklada na powoda obowiazek podania powodowi adresu zamieszkania
    pozwanego ?
    Cos krecisz :-)

    > Co to znaczy musi? Może nie wysyłać, ale skąd wówczas będzie wiedział,
    > że nie może uznać zwrotki za doręczonej, tylko musi wzywać o inny adres?

    No wlasnie. To w koncu musi sprawdzic, czy zaledwie powinien, a jak
    tego nie zrobi, to moze z ccalkowita nieodpowiedzialnoscia uznac za
    doreczone ? :-)

    > Tak się to odbywa.

    > Od czego konkretnie miałby zacząć?

    Ze sad sam wysyla na adres zameldowania.

    > Najlepiej się nie żenić - brak małżeństwa to najlepszy brak formalny,
    > który uniemożliwia rozwód :)

    Cos w tym jest. Ale czy rozwiazuje problem doreczen ?

    J.

  • 60. Data: 2017-11-21 05:07:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2017-11-20, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Wedle przepisów taki domownik nie może odebrać.

    Awizo wystawia się po to aby powiadomić adresata pod jego nieobecność.
    Listonosz nie ma mozliwości weryfikacji, kto mieszka pod adresem, więc
    jak nikogo nie zastanie a powyższe twierdzenie byłoby prawdziwe, to nie
    istnieje żadna sytuacja, która umozliwiałaby zostawienie awiza. Jak
    zastanie innego domownika, to i tak mu nie wreczy bo przecież nie może,
    więc w ogóle awzio nie wchodziłoby w grę.

    MZ awizo może odebrać dowolna osoba, natomiast pismo dotyczące tego
    awiza moze odebrać tylko adresat. Kpc o ile dobrze pamietam nakłada
    wymóg osobistego doręcznia, ale pisma, nie awiza.

    --
    Marcin