    From: "Piotr Op." <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Dlug
    Date: 10 Aug 2003 10:19:26 +0200

    Witam serdeczni i proszę o pomoc!

    W piątek otrzymałem z pewnej kancelarii prawnej wezwanie do zapłaty należności.
    Bardzo się zdziwiłem gdyż nie posiadam żadnego kredytu. Po rozmowie
    telefonicznej z jednym z pracowników kancelarii dowiedziałem się że pieniądze
    które mam oddać są odsetkami za 3 miesięczne opóźnienie w spłacie 36
    miesięcznego bankowego kredytu który spłaciłem już ponad rok temu.

    Powiadomienie dostałem oczywiście listem zwykłym tuż przed ostateczną datą
    zapłaty. Kwota odsetek nie jest drakońska i mam zamiar ją spłacić. Sęk w tym
    że pieniądze mogę mieć dopiero w przyszłym miesiącu.

    W liście od kancelarii został wyznaczony mi termin na 11 sierpnia br., jeśli do
    tej daty nie wpłacę pieniędzy, mój dług ma urosnąć o 50%, a moje dane mają
    zostać przekazane do czarnej listy dłużników. Czy to jest zachowanie zgodne z
    prawem?

    Bardzo dziwi mnie fakt że wcześniej z banku nie zostałem poinformowany o
    żadnych zaległościach. Gdy zadzwoniłem z pytaniem do banku jak to możliwe, miła
    pani powiedziała że to moja sprawa i sam powinienem wystosować zapytanie do
    banku czy nie jestem jego dłużnikiem! To chyba jakaś paranoja :(

    Czy mogę przesunąć spłatę długu o miesiąc, bądź ewentualnie rozłożyć tą sumę na
    dwie raty? Czy kancelaria może zwiększyć przez to moje zadłużenie o 50% i
    wpisać mnie na czarną listę? Jest na to jakiś art.?

    To jest czyste złodziejstwo.
    Pomóżcie mi dobrzy ludzie bo nerwowo nie mogę wytrzymać :((