  • 131. Data: 2022-12-14 11:14:57
    Temat: Re: Dla kogo jest prawo?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Pytanie godne kilku debili z pl.misc.samochody
    Ty naprawdę tak zgłupiałeś, czy bota rżniesz?

    -----

  • 132. Data: 2022-12-14 11:18:27
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Będą się mnożyć wyroki sądów 8 lat bezwzględnego, to może paru debili zrozumie, że
    powinni do rowu zamiast w pieszego.

    -----
    > Będą się mnożyć opinie biegłych, że to było technicznie niewykonalne i
    uniewinnienia kierowców.

  • 133. Data: 2022-12-14 11:23:46
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Chyba aż tak, bo kiedyś wyszperałem przepis o powolnym przejeżdżaniu rowerem przez
    pasy (jak pieszy), landowy.
    BTW bardzo brakuje takiego przepisu u nas.

    -----

  • 134. Data: 2022-12-14 11:26:37
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Zieeeew, pisałem ;-))

    -----
    > zaraz dojdziesz do wniosku, że skoro pieszy znalazła się za samochodem to go
    dogonił i uderzył z tyłu.

  • 135. Data: 2022-12-14 11:27:52
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To nie był samochód, to radiowóz ;-)

    -----

  • 136. Data: 2022-12-14 11:43:03
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 13 Dec 2022 16:42:50 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Na czym moja wyjątkowość polega?

    Na tym, że pozostali nie mają problemu z ustępowaniem pierwszeństwa pieszym
    na pasach.
    Jesteś jedyną znaną mi osobą, która proponuje malowanie jezdni przed
    przejściem. Kiedyś postulowałeś, że piesi powinni dawać znać - chyba
    podnosząc rękę - że chcą przejść przez jezdnię, bo ponoć masowo stoją na
    krawężnikach, a przechodzić złośliwie wcale nie chcą.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 137. Data: 2022-12-14 11:46:53
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 13 Dec 2022 20:18:26 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > dokąd pieszy nie zszedł z krawężnika miał
    > prawo sądzić, że się rozejrzy przed wejściem na jezdnię.

    Przede wszystkim kierowca miał obowiązek udzielenia pierwszeństwa.
    Jazda 80 km/h i wymijanie autobusu w tym nie pomogły.

  • 138. Data: 2022-12-14 11:52:54
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 13 Dec 2022 16:53:51 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Uważam, ze sensownie jest w
    > Niemczech. Kierujący ma obowiązek przepuścić pieszego, jeśli ten STOI
    > przed przejściem.

    Masz pecha, bo akurat w Niemczech bywałem i kierowcy zatrzymują się, kiedy
    pieszy dochodzi do pasów. U nas od jakiegoś czasu zresztą też.

    Jesteś niewyczerpanym źródłem kocopałów.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 139. Data: 2022-12-14 11:53:45
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 13 Dec 2022 18:35:29 +0100, J.F napisał(a):

    > w Niemczech jest bardzo mało przejsc.

    Skąd to wiadomo?

  • 140. Data: 2022-12-14 12:06:13
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 13 Dec 2022 20:30:34 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Tylko już tu policzyłem, że musiałby jechać kilka kilometrów na godzinę,
    > by móc się zatrzymywać zgodnie z obecnymi przepisami.

    Jak ma kiepskie hamulce, to niech tyle jedzie.

    Tego pewnie też nie wiesz, więc wkleję:
    "Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest
    obowiązany zachować szczególną ostrożność, zmniejszyć prędkość tak, aby nie
    narazić na niebezpieczeństwo pieszego znajdującego się na tym przejściu
    albo na nie wchodzącego i ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się
    na tym przejściu albo wchodzącemu na to przejście"

    "Kierujący pojazdem, przejeżdżając przez drogę dla pieszych lub drogę dla
    pieszych i rowerów, jest obowiązany jechać powoli i ustąpić pierwszeństwa
    pieszemu."

    Art. 26. - [Obowiązki kierującego pojazdem wobec pieszych] - Prawo o ruchu
    drogowym.

    > skoro biegły nie
    > uznał winy kierującego - to pewnie organizator ruchu wymyślił zatokę
    > przystankową tuż przed przejściem. Lewym pasem jedzie samochód osobowy.
    > Na prawym wolno wytacza się autobus.

    Fajnie, ale zatokę to sobie wziąłeś z dudy.

    A tak w ogóle:

    Kierującemu pojazdem zabrania się:
    1) wyprzedzania pojazdu na przejściu dla pieszych i bezpośrednio przed nim,
    z wyjątkiem przejścia, na którym ruch jest kierowany;
    2) omijania pojazdu, który jechał w tym samym kierunku, lecz zatrzymał się
    w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszemu;

    Skoro biegły nie uznał winy kierującego, to pewnie BMW prowadził jakiś
    pisior, kulson albo inna persona żyjąca w dobrych stosunkach z ziobroturą.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl