  • 11. Data: 2007-11-21 17:36:03
    Temat: Re: Darowanie komputera szkolnej świetlicy - jakieś pułapki prawne?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    news:fi11um$e9v$1@news2.task.gda.pl...

    > mysle ze raczej sprzedaz za przyslowiowa zlotowke, w koncu kto ci broni w
    > ten sposob dysponowac swoim mieniem

    A szkołą z jakiego funduszu to kupi?

    > pytanie tylko czy nagle by sie wtedy nie okazalo ze szkola musi zaplacic
    > jakis podatek od rynkowej ceny sprzetu
    Nie, ale mogło by się oakzać, ze sprzeniewierzyła złotówk, bo ktoś inny za
    50 groszy chciał sprzedać.

  • 12. Data: 2007-11-21 17:36:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "teel" <t...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    Najrozsądniej będzie chyba to szkole użyczyć. Komputer będzie nadal Twój, a
    korzystać będzie szkoła.

  • 13. Data: 2007-11-21 18:35:51
    Od: teel <t...@g...com>

    On 21 Lis, 18:36, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

    > Najrozsądniej będzie chyba to szkole użyczyć. Komputer będzie nadal Twój, a
    > korzystać będzie szkoła.

    I to jest bardzo dobre rozwiązanie (pod warunkiem, że da się to zrobić
    bezterminowo).

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 14. Data: 2007-11-21 21:04:52
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik "teel" <t...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    > korzystać będzie szkoła.

    I to jest bardzo dobre rozwiązanie (pod warunkiem, że da się to zrobić
    -------------------------------
    Możesz określic termin 50 lat, albo dłuższy i dodac punkt że nie rościsz
    pretensji do szkoły w przypadku zgubienia, kradzieży, złomowania czy zniszczenia
    wypożyczonej rzeczy :))

    Pozdrawiam Przemek

  • 15. Data: 2007-11-22 07:47:07
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Najrozsądniej będzie chyba to szkole użyczyć. Komputer będzie nadal
    > Twój, a korzystać będzie szkoła.

    Nie wiem czy to będzie najrozsądniej.
    Przy użyczeniu pojawi się przychód w szkole.
    Być może "cel oświatowy" jakoś to neutralizuje,
    ale z doświadczenia wiem, że użyczenie to
    pod względem podatkowym najgorsze rozwiązanie.
    Najlepiej będzie sprzedać za rozsądną bardzo niską cenę.
    Skoro sprzęt jest stary, nie powinno być problemu
    z ustaleniem/uzasadnieniem bardzo niskiej ceny.

  • 16. Data: 2007-11-22 10:42:13
    Od: " bobesh" <b...@g...pl>

    szerszen <s...@t...pl> napisał(a):

    > co znaczy prywatny sprzet, prywatny osoby fizycznej, czy prywatny
    jednososobwej

    > dzialanosci gospodarczej :)
    >
    > nie serwuj takich ogolnych tekstow bo jeszcze ktos w to uwierzy i skonczy w
    > pierdlu albo z dlugami

    Prywatny w sensie "nie firmowy", czyli nie wpisany do jewidencji działalności
    gospodarczej czy to jako środek trwały czy to wyposażenie.
    Jak to ładnie ujął Gotfryd "używany do celów osobistych" - nie do celów
    działalności gospodarczej.

    b.

  • 17. Data: 2007-11-23 11:13:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Nov 2007, bobesh wrote:

    > Prywatny w sensie "nie firmowy",

    :)
    Problem w tym, że nie prywatnych firm to mało jest, więc traktowanie
    słowa "prywatny" jako przeciwieństwa "firmowy" jest błędem tak
    w ogóle jak i w szczególe :)

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2007-11-23 14:38:52
    Temat: Re: Darowanie komputera szkolnej świetlicy - jakie =?ISO-8859-2?Q?=B6_pu=B3apki_prawne??=
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    teel pisze:

    > Ok, czyli jest już jakiś punkt wyjścia. Jednak czy szkoła może kupić
    > coś od osoby prywatnej bez faktury?

    Może, wówczas osoba prywatna wystawia zwykły rachunek.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio