  • 21. Data: 2005-05-10 22:33:44
    Temat: Re: [DŁUGIE] Kiedy można fotografować bez zgody a kiedy nie ?
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:d5rbmd$k02$2@inews.gazeta.pl witek
    <w...@g...pl.spam.invalid> pisze:

    > Mówimy o szkole,
    To nie jest takie proste. Można fotografować teren szkoły nie będąc w jego
    obrębie. Ale to juz trochę wymysły.

    > Gdzie?
    Jak pisałem - w ustawie o ochronie danych osobowych. Tam jest napisane co i
    kiedy jest chronione. Do tego zobacz sprawozdania GIODO, a także orzeczenia
    i wyroki SN.

    Tak. Głównie na terenie (korytarze).

    Jotte

  • 22. Data: 2005-05-10 22:50:49
    Od: JanuszHr <h...@p...com>

    Tue, 10 May 2005 23:49:10 +0200, na pl.soc.prawo, Jotte napisał(a):
> [...]
    > nie tylko ich twarze i sylwetki, ale prezentowało wypowiedzi. I nie były to
    > bynajmniej sceny grupowe. No i jak myślicie - mieli jakieś zgody czy
    no więc :
    1. przeczytaj dokładnie cały wątek to dowiesz się ,że chodzi o dzieci ze
    szkoły podstawowej z III (3) klasy - a jak myślisz ile lat ma takie dziecko
    ?
    2. zastanów się ile lat mają uczniowie zdający maturę a nawet ile lat mają
    uczniowie kończący gimnazjum i porównaj to ze stosownymi przpisami kodeksu
    cywilnego może wtedy będziesz miał w tej spwraie mniej wątpliwości.
    Skoro wspominasz Ustawę o ochronie danych osobowych to radzę Ci dokładniej
    ją przestudiować

    Nie wspomnę ,że autor strony internetowej, ojca nazywa właścicielm dziecka
    januszHr

  • 23. Data: 2005-05-10 22:54:48
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:5b0jziobu1wk$.7gc1uzvrhqk1.dlg@40tude.net JanuszHr
    <h...@p...com> pisze:

    > no więc :
    > 1. przeczytaj dokładnie cały wątek to dowiesz się ,że chodzi o dzieci ze
    > szkoły podstawowej z III (3) klasy - a jak myślisz ile lat ma takie
    > dziecko ?
    Wątek przeczytałem. Zarówno dziecko z 3 klasy podstwówki jak i gimnazjalista
    to osoby niepełnoletnie. Zresztą w TV spotyka się relacje również z
    podstawówek i przedszkoli. Jak myślisz ile lat mają dzieci w przedszkolu?

    > 2. zastanów się ile lat mają uczniowie zdający maturę
    Sam się zastanów. Co to ma do rzeczy?

    ? a nawet ile lat mają
    > uczniowie kończący gimnazjum i porównaj to ze stosownymi przpisami kodeksu
    > cywilnego może wtedy będziesz miał w tej spwraie mniej wątpliwości.
    Konkrety może?

    > Skoro wspominasz Ustawę o ochronie danych osobowych to radzę Ci dokładniej
    > ją przestudiować
    Radzę Ci to samo. Ja ją znam dość dobrze.

    > Nie wspomnę ,że autor strony internetowej, ojca nazywa właścicielm dziecka
    To zbrodniarz. A jaki przepis prawny wg Ciebie tym naruszył?

    Jotte

  • 24. Data: 2005-05-10 23:02:05
    Od: JanuszHr <h...@p...com>

    Wed, 11 May 2005 00:18:58 +0200, na pl.soc.prawo, Maciej Bebenek
    napisał(a):

    > W całym wątku nie pada takie słowo, a nawet można wnioskować, że
    > chodziło o zdjęcie np. grupowe
    >
    > M.

    kombinujesz jak koń pod górę chodziło o 3 klasę czyli dzieci ,które mają
    10 lat ,a ty pokazjujesz zdjęcia z matury lub gimnazjum.Poczytaj co
    odpisałem dla Jotte.Ponaddto jak rozumię z tego co pisałes Ty nie jesteś
    dzienikarzem skoro robiłeś te zdjęcia do swojej strony internetowej

    JanuszHr

  • 25. Data: 2005-05-10 23:22:09
    Od: JanuszHr <h...@p...com>

    Wed, 11 May 2005 00:54:48 +0200, na pl.soc.prawo, Jotte napisał(a):
> [...]
    > to osoby niepełnoletnie. Zresztą w TV spotyka się relacje również z
    > podstawówek i przedszkoli. Jak myślisz ile lat mają dzieci w przedszkolu?

    A no to ,że skoro znasz prawo to chyba musisz wiedzieć ,że istnieje
    zasadnicza róznica pomiędzy nieletnim ,który ukończył lat 13 a nieletnim
    który nie ukończył lat 13. i tyle .
    Programy z dziećmi są, nawet filmy są bardzo często zreztą niedawno był
    świetny film z przedszkoli ,gdzie dzieciaki opowiadały o swoich rodzicach
    ,nawet w Gazeci Wyborczej przez cały rok publikowano zdjęcia
    Nowonarodzonych Obywateli naszego miasta - ale to ma się ni jak do problemu
    który został poruszony w pytaniu.
    JanuszHr

  • 26. Data: 2005-05-10 23:28:15
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:27tn123ihb66$.sugky7sskaex.dlg@40tude.net JanuszHr
    <h...@p...com> pisze:

    > A no to ,że skoro znasz prawo to chyba musisz wiedzieć ,że istnieje
    > zasadnicza róznica pomiędzy nieletnim ,który ukończył lat 13 a nieletnim
    > który nie ukończył lat 13. i tyle .
    Oczywiście. Na to właśnie chciałem Ci zwrócic uwagę, jak widać - być może
    niepotrzebnie.

> [...]
    > Nowonarodzonych Obywateli naszego miasta - ale to ma się ni jak do
    > problemu który został poruszony w pytaniu.
    Wcale nie nijak. No, tyle, że ja nie o tym pisałem.

    Mam 2 sugestie.
    1. Czy mógłbyś sprecyzować, o co Ci właściwie teraz chodzi?
    2. Zadaj sobie trud korekty swoich postów przed wysłaniem, bo liczba błędów
    skłania do podejrzeń o lekceważenie odbiorców, jeśli nie o coś znacznie
    gorszego.

    Jotte

  • 27. Data: 2005-05-11 00:21:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    JanuszHr wrote:

    > No nie wiem te dwie sprawy ,fotografowanie w kościele i fotografowanie
    > dzieci w szkole to chyba nie jest to samo.Oczywiście przeskadzaniwe w mszy

    Oczywiście, że nie to samo - inne światło z reguły jest...

    > i tym podobne sprawy wchodza tu w rachubę - zapewne komunia- a może na
    > wolnym powietrzu - to możan uzanć za miejsce publiczne .

    Nieistotne.

    > Moim zdaniem klasy w szkole nie możan traktować jako miejsca publicznego w
    > takim samym rozumieniu jak kościół.Mam poważne wątpliwości czy jakaś osoba

    No to co?

    > bez zgody rodzica może przyjść do szkoły i fotografować dzieci za zgodą
    > nauczyciela.Kościół jest dostępny dal każdego kto tam ma chęć wchodzić

    Na wejście - zgoda może być potrzebna. Na fotografowanie - już nie. Tak
    samo na dokładne przyglądanie się oraz robienie notatek nie jest
    konieczna osobna zgoda.

    > ,szkolna kalsa nie.Moje poważne atpliwości budzi cel tego
    > fotografowania,już z tego powodu ani nauczyciele ani ksiądz nie miła prawa
    > wyrażac zgody na fotografowanie,które dokonywano w celu publikowania
    > zdjęć.Ciekawy jestem co na to kuratorium

    Cel nie jest istotny. Fotografować można. Kropka

    PS: ponowna prośba - czy mógłbyś przestać 'bełkotać'? Piszesz tak
    flejowato, jakbyś był co najmniej pijany! Troszkę szacunku do innych!

  • 28. Data: 2005-05-11 00:26:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    JanuszHr wrote:

    > Gdybyś fotografował moje dzieć bez mojej zgody i jescze byś publikował te
    > zdjęcia to szanowny kolego miałbyś poważne problemy.Zapewniam Cię ,że

    Jesteś odporny na wiedzę i trudny do zarąbania...

    Na fotografowanie żadna zgoda nie jest potrzebna.

    Na publikację wizerunku danej osoby - owszem. Ale na samo fotografowanie
    - nie. I kłopoty to możesz mieć ty, jak będziesz tak 'toczyć pianę' na
    widok każdego fotografa w okolicy.

    > dyrekcja szkoły też by miła problemy.Ja oczywiście nie zakładam ,że masz
    > nie czyste intencje ale naruszasz - nie wchodząc w analizowanie stanów
    > prawnych- to do czego rodzice mają prawo a więc do decydowania co ich
    > dzieciom wolno a co nie.

    A co to ma do rzeczy? Nie możesz nakazać dzieciom niewidzialności
    (fizyczna niemożliwość, jeśli się nie orientujesz). A poza widzialnością
    nic więcej nie jest potrzebne do sfotografowania.

    > Jeżeli robisz to w szczytnym celu to zawsze
    > postaraj się o zgodę rodziców bo inaczej możesz mieć poważne kłopoty.

    Żadnych kłopotów nikt mieć nie będzie - za _samo_ fotografowanie.

  • 29. Data: 2005-05-11 00:28:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    JanuszHr wrote:

> [...]
    > odpisałem dla Jotte.Ponaddto jak rozumię z tego co pisałes Ty nie jesteś
    > dzienikarzem skoro robiłeś te zdjęcia do swojej strony internetowej

    Pomijając pornografię, wiek fotografowanej osoby nie ma żadnego znaczenia.

  • 30. Data: 2005-05-11 01:42:16
    Od: poreba <d...@p...com>

    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>
    niebacznie popelnil news:42812970@news.home.net.pl:

    > Nie ma przepisu zakazującego fotografowania w miejscach
    > nie-publicznych.
    Ciekawym jaką ilość odsłon miała by strona www ze zdjęciami:
    "zobacz jak wygląda wieczorem to co jadł Pshemekan na obiad
    i jak bardzo się starał by to go opuściło jak najprędzej"
    Co masz w oknach? Żaluzle tolet, zasłony? Jak wysoko mieszkasz?
    Blok, czy jednrodzinny?

    Oczywiście zdjęcia byłyby odpowiednio skadrowany by wyraz Twojej
    twarzy podczas pracy nad byłym już obiadem nie był na pierwszym
    planie.
    Skoro nie narusza to prawa..
    A dobry smak? Furda dobry smak! Ech, epoka paparazzi

    --
    pozdro
    poreba