  • 21. Data: 2005-06-05 11:53:27
    Temat: Re: Czy to piractwo?
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    news:lwut3pwj0lui.dlg@olgierd.gov.pl...
> [...]
    > zasadnicza różnica - obecnie NIE JEST DOZWOLONE wykonywanie
    > jakichkolwiek kopii posiadanych płyt itp.
    > 2. Nie da się "zrobić kopii" z materiału rozpowszechnianego w TV. Co
    > najwyżej można sobie taki materiał zarejestrować. Art. 23 pr.aut. nie ma
    > nic wspólnego z rejestrowaniem programów z RTV.
    > 3. Obawiam się, że nagrywanie z TV jest sprzeczne z art. 97 pkt 1
    > pr.aut.
    > 4. Zmianie treści art. 23 ust. 2 pr.aut. nie towarzyszyła zmiana art. 20
    > ust. 1 pkt 3 pr.aut., przez co obecnie normy te są w jakimś sensie ze

    a czy w takim razie nagranie na plyte znalezionych w internecie mp3jek (juz
    rozpowszechnionych)
    jest legalne. (mowa o uzytku wlasnym), jest to
    1. konwersja (z mp3 na format audio cd)
    2. nie jest kopiowaniem plyty, tylko na plyte.

    P.

    --
    http://cafe.love-office.com
    ... Molestowanie Seksualne, miłość, seks, kłopoty małżeńskie, pamiętnik ...

  • 22. Data: 2005-06-05 13:10:41
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    W odpowiedzi na wypowiedź <news:d7ukf2$2b7$1@nemesis.news.tpi.pl>
    autorstwa niejakiego Robert Tomasik wyjaśniam co następuje:

    > Wiem o tym. Przeczytaj uzasadnienie do wprowadzenia owej opłaty. Ono
    > właśnie mówiło o tym, że producenci tych rzeczy czerpią korzyść z tego,
    > że ludzie na własny użytek kopiują to i owo.

    Owszem, ale to dotyczy stanu sprzed 1 maja 2004 r.! Już nie możesz tego
    i owego...

    --
    Olgierd
    gsm: 502DEFUNK ||| JID: o...@j...org ||| gg: 3657597

  • 23. Data: 2005-06-05 13:15:34
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    W odpowiedzi na wypowiedź <news:d7up32$2jf$1@inews.gazeta.pl> autorstwa
    niejakiego Przemek R... wyjaśniam co następuje:

    > a czy w takim razie nagranie na plyte znalezionych w internecie mp3jek (juz
    > rozpowszechnionych)
    > jest legalne. (mowa o uzytku wlasnym), jest to
    > 1. konwersja (z mp3 na format audio cd)

    To zależy od tego skąd ściągasz te empetrójki. Jeśli kupujesz je w
    sklepie, który pozwala Ci robić takie rzeczy - jasne, że jest to
    dopuszczalne. Jeśli masz to z lewego "serwisu" to nie wolno Ci nic.

    > 2. nie jest kopiowaniem plyty, tylko na plyte.

    Zatem nie jest kopiowaniem. Przez kopiowanie sensu stricto rozumiemy
    przeniesienie z nośnika na inny identyczny nośnik a nie zmianę formatu i
    nośnika.

  • 24. Data: 2005-06-05 13:37:02
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > To zależy od tego skąd ściągasz te empetrójki. Jeśli kupujesz je w
    > sklepie, który pozwala Ci robić takie rzeczy - jasne, że jest to
    > dopuszczalne. Jeśli masz to z lewego "serwisu" to nie wolno Ci nic.

    nie z lewego z seerwisu ytlko z kazzy. Sciagam cos co juz jest
    rozpowszechnione.
    Jezeli mi nie wolno to chcialbym konkretnie do tego podst prawna (nie ze sie
    czepiam,
    tylo chce miec 100 % pewnosci)

    > Zatem nie jest kopiowaniem. Przez kopiowanie sensu stricto rozumiemy
    > przeniesienie z nośnika na inny identyczny nośnik a nie zmianę formatu i
    > nośnika.

    no to ww takim razie w seitle prawa jak nazwiemy zgrywanie mp3 sciagnietych
    z sieci p2p
    na plyty ? (do uzytku wlasnego)

    P.

  • 25. Data: 2005-06-05 16:26:24
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Olgierd wrote:

    > Ależ nikt Ci nie zabrania korzystać z Twego odtwarzacza. Możesz do niego
    > ładować utwory, które są rozprowadzane w formie do niego przeznaczonej -
    > a że za to trzeba zapłacić...

    Nie chodzi o odtwarzacz. Mam jakies 400 plyt CD z hologramem i troche wiecej
    winyli. Nie ukradlem, tylko kupilem w sklepie za uczciwie zarobione
    pieniadze. Teraz okazuje sie, ze moge sluchac utworow na nich zawartych,
    ale w takiej formie, jak sobie tego zyczy ustawodawca.
    Komunizm pierwszej wody.

    --
    KRZYZAK

  • 26. Data: 2005-06-05 17:01:36
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jacek Krzyzanowski napisał(a):

> [...]
    > pieniadze. Teraz okazuje sie, ze moge sluchac utworow na nich zawartych,
    > ale w takiej formie, jak sobie tego zyczy ustawodawca.

    IMHO plyty winylowej w czytniku/odtwarzaczu CD tez nie odtworzysz. Nie wiem
    wiec z czego robisz problem.

    j.

    --
    WEGE-Koszulka dla każdego normalnego: http://tinyurl.com/5ojz6

  • 27. Data: 2005-06-05 17:08:13
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    januszek wrote:

    > IMHO plyty winylowej w czytniku/odtwarzaczu CD tez nie odtworzysz. Nie
    > wiem wiec z czego robisz problem.

    Chce sluchac muzyki, za ktora zaplacilem na odtwarzaczu mp3. Tyle.

    --
    KRZYZAK

  • 28. Data: 2005-06-05 18:07:14
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 04/06/2005 23:19, Olgierd wrote :
> [...]
    > 4. Zmianie treści art. 23 ust. 2 pr.aut. nie towarzyszyła zmiana art. 20
    > ust. 1 pkt 3 pr.aut., przez co obecnie normy te są w jakimś sensie ze

    Kluczowym pytaniem jest tu jednak, który przepis karny ustawy łamie
    osoba sporządzająca konwersję mp3 z posiadanych oryginalnych nośników.
    Moim zdaniem żaden.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    I'm smarter than the average bear! (Yogi Bear)

  • 29. Data: 2005-06-05 18:24:50
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    > Chce sluchac muzyki, za ktora zaplacilem na odtwarzaczu mp3. Tyle.

    Jak byłem mały to mama często mi na tak dziecięco postawiony problem
    odpowiadała: "a ja chcę gwiazdkę z nieba" :)

    j.

    --
    WEGE-Koszulka dla każdego normalnego: http://tinyurl.com/5ojz6

  • 30. Data: 2005-06-05 20:01:52
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    W odpowiedzi na wypowiedź <news:d7vbsh$bmb$1@nemesis.news.tpi.pl>
    autorstwa niejakiego Jacek Krzyzanowski wyjaśniam co następuje:

    > Chce sluchac muzyki, za ktora zaplacilem na odtwarzaczu mp3

    To kup ją na *.mp3.