  • 31. Data: 2005-06-05 20:05:50
    Temat: Re: Czy to piractwo?
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    W odpowiedzi na wypowiedź <news:d7uv59$q22$1@inews.gazeta.pl> autorstwa
    niejakiego Przemek R... wyjaśniam co następuje:

    > nie z lewego z seerwisu ytlko z kazzy. Sciagam cos co juz jest
    > rozpowszechnione.

    Jeśli rozpowszechnienie nastąpiło w sposób określony w art. 6 pkt 3
    pr.aut. ("tworem rozpowszechnionym jest utwór, który za zezwoleniem
    twórcy został w jakikolwiek sposób udostępniony publicznie") to nie ma
    problemu. Czyli: autor zarejestrował utwór w formacie mp3 oraz zezwolił
    na jego gratisowe rozsiewanie przez Kazę.

    --
    Olgierd
    gsm: 502DEFUNK ||| JID: o...@j...org ||| gg: 3657597

  • 32. Data: 2005-06-05 20:17:31
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Olgierd wrote:

    > To kup ją na *.mp3.

    Nie, wystarczy ze sobie przekonwertuje, bo miesci sie to w granicach
    dozwolonego osobistego uzytku.
    Jeszcze raz zwracam uwage - ja za ta muzyke juz zaplacilem.

    P.S.
    Mozesz przytoczyc, albo podac linka do wspomnianej nowelizacji?

    --
    KRZYZAK

  • 33. Data: 2005-06-05 20:36:45
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    W odpowiedzi na wypowiedź <news:d7vmvn$cs$1@nemesis.news.tpi.pl>
    autorstwa niejakiego Jacek Krzyzanowski wyjaśniam co następuje:

    > Nie, wystarczy ze sobie przekonwertuje, bo miesci sie to w granicach
    > dozwolonego osobistego uzytku.
    > Jeszcze raz zwracam uwage - ja za ta muzyke juz zaplacilem.

    Dozwolony użytek zezwala na korzystanie z _egzemplarza_. Nie kupiłeś
    sobie piosenki lecz możliwość słuchania jej w konkretnej postaci.

    > Mozesz przytoczyc, albo podac linka do wspomnianej nowelizacji?

    Art. 23. ust. 2 Zakres własnego użytku osobistego obejmuje krąg osób
    pozostających w związku osobistym, w szczególności pokrewieństwa,
    powinowactwa lub stosunku towarzyskiego.

    Art. 23. ust. 2 (po 1 maja 2004 r.) Zakres własnego użytku osobistego
    obejmuje korzystanie z *pojedynczych egzemplarzy utworów* przez krąg

  • 34. Data: 2005-06-05 20:56:20
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Olgierd wrote:

    > Dozwolony użytek zezwala na korzystanie z _egzemplarza_. Nie kupiłeś
    > sobie piosenki lecz możliwość słuchania jej w konkretnej postaci.

    To "w konkretnej postaci" to juz dospiewane.
    Jesli nie rozpowszechniam, to moge sobie przepuscic przez filtry,
    przekonwertowac i pociac. Ustawa nie okresla w jaki sposob mam korzystac z
    egzemplarza. Nie jest powiedziane ze moge tylko "sluchac".

    > Art. 23. ust. 2 (po 1 maja 2004 r.) Zakres własnego użytku osobistego
    > obejmuje korzystanie z *pojedynczych egzemplarzy utworów*

    No przeciez 2 egzemplarzy na raz nie slucham.

    --
    KRZYZAK

  • 35. Data: 2005-06-05 21:04:12
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    Olgierd <n...@n...problem> naskrobał/a w

    > 1. Przeczytaj dokładnie treść art. 23 ust. 2 pr.aut. w treści po 1
    > maja 2004 r. i zestaw z brzmieniem tego przepisu przed tą datą. Jest
    > zasadnicza różnica - obecnie NIE JEST DOZWOLONE wykonywanie
    > jakichkolwiek kopii posiadanych płyt itp.

    IMO tu chodzi o to, że nie można kopiować i rozdawać krewnym i znajomym
    królika, a nie, że wogóle nie wolno kopiować.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Very funny, Scotty. Now beam down my clothes.

  • 36. Data: 2005-06-05 22:26:20
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > problemu. Czyli: autor zarejestrował utwór w formacie mp3 oraz zezwolił
    > na jego gratisowe rozsiewanie przez Kazę.

    a ja wrozka nie jestem i nie wiem czy osoba ktora udopstepnia ma na to
    zezwolenie.

    P.

    --
    http://cafe.love-office.com
    ... Molestowanie Seksualne, miłość, seks, kłopoty małżeńskie, pamiętnik ...

  • 37. Data: 2005-06-06 08:13:52
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    Olgierd napisał(a):

    > Zgodnie z prawem przed
    > 1.05.2004 r. mogłeś mieć _kopię_ oryginału, a przyznasz, że konwersja do
    > mp3 nie jest kopiowaniem sensu stricto lecz konwersją. To jest inne pole
    > eksploatacji!

    chyba sam sobie zaprzeczasz, wg ciebie konwersja do divix jest
    nielegalna a konwersja do mp3 tak?
    dobrze cie rozumiem?

  • 38. Data: 2005-06-06 16:11:02
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Olgierd <n...@n...problem> napisali:

    > Na płycie i kasecie masz prawo rejestrować np. swoje utwory, nikt Ci
    > tego nie zabrania.

    A te oplaty, co sa wliczone w cene nosnikow, to za mozliwosc rejestrowania
    moich utworow?

    . KRZYZAK jacek.krzyzanowski maupa pkpik.pl .
    . Skierniewice .
    ............................................... ICQ 141058219 .

  • 39. Data: 2005-06-06 18:46:10
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    W odpowiedzi na wypowiedź <news:d7vp8c$igp$1@nemesis.news.tpi.pl>
> [...]

    > przekonwertowac i pociac. Ustawa nie okresla w jaki sposob mam korzystac z
    > egzemplarza. Nie jest powiedziane ze moge tylko "sluchac".

    Puszczać na dyskotece, miksować, założyć własne radio internetowe...

  • 40. Data: 2005-06-06 18:47:29
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    W odpowiedzi na wypowiedź <news:d810jo$a2e$2@opal.futuro.pl> autorstwa
    niejakiego SzerszeN wyjaśniam co następuje:

    > dobrze cie rozumiem?

    Źle. Oczywiście dopuszczalne jest korzystanie z takiego utworu jaki
    kupiłeś, w sposób określony przepisami.