  • 11. Data: 2005-06-04 17:32:42
    Temat: Re: Czy to piractwo?
    Od: "Ajgor" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości news:d7s173$fs4

    > Tak. Przecież ZAIKS i te inne biorą od kaset VIDEO i płyt CD tantiemy.
    > Gdyby ich wykorzystanie było zakazane, to po co by to robili?

    Z tego samego powodu, z ktorego teraz KRRiTV chce nalozyc abonament na
    komputery i internet:
    ze zwyklej polskiej narodowej chciwosci :) Nie wazne, czy to ma
    uzasadnienie. Byle skroic 37 milionow baranow.

  • 12. Data: 2005-06-04 21:19:00
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    W odpowiedzi na wypowiedź <news:d7sa8m$177$1@nemesis.news.tpi.pl>
    autorstwa niejakiego Jacek Krzyzanowski wyjaśniam co następuje:

    > Do uzytku osobistego mozna robic sobie kopie.

    1. Przeczytaj dokładnie treść art. 23 ust. 2 pr.aut. w treści po 1 maja
    2004 r. i zestaw z brzmieniem tego przepisu przed tą datą. Jest
    zasadnicza różnica - obecnie NIE JEST DOZWOLONE wykonywanie
    jakichkolwiek kopii posiadanych płyt itp.
    2. Nie da się "zrobić kopii" z materiału rozpowszechnianego w TV. Co
    najwyżej można sobie taki materiał zarejestrować. Art. 23 pr.aut. nie ma
    nic wspólnego z rejestrowaniem programów z RTV.
    3. Obawiam się, że nagrywanie z TV jest sprzeczne z art. 97 pkt 1
    pr.aut.
    4. Zmianie treści art. 23 ust. 2 pr.aut. nie towarzyszyła zmiana art. 20
    ust. 1 pkt 3 pr.aut., przez co obecnie normy te są w jakimś sensie ze
    sobą sprzeczne.

    --
    Olgierd
    gsm: 502DEFUNK ||| JID: o...@j...org ||| gg: 3657597

  • 13. Data: 2005-06-04 21:20:19
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    W odpowiedzi na wypowiedź <news:d7s173$fs4$1@nemesis.news.tpi.pl>
    autorstwa niejakiego Robert Tomasik wyjaśniam co następuje:

    > Tak. Przecież ZAIKS i te inne biorą od kaset VIDEO i płyt CD tantiemy.
    > Gdyby ich wykorzystanie było zakazane, to po co by to robili?

    Nie jest zakazane. Zawsze możesz wystawić "Dziady", nagrać to i puszczać
    w kablówce.

  • 14. Data: 2005-06-04 22:17:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Nie jest zakazane. Zawsze możesz wystawić "Dziady", nagrać to i
    puszczać
    > w kablówce.

    Do tego nie jest mi potrzebna niczyja zgoda. Bo sam utwór już chroniony
    nie jest, a aktorom pewnie będę musiał zapłacić. Tu by nawet nie było
    podstaw do pobierania tych tantiem od nośników.

  • 15. Data: 2005-06-04 22:46:29
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Olgierd wrote:

> [...]
    > zasadnicza różnica - obecnie NIE JEST DOZWOLONE wykonywanie
    > jakichkolwiek kopii posiadanych płyt itp.

    Mozesz dac jakiegos linka? Bo chyba nie dosc, ze nie jestem nie na biezaco,
    to jeszcze zostalem z reka w nocniku, bo odtwarzacz mp3 kupiony za niemala
    kase bede mogl wywalic na smietnik. Chociaz mam nadzieje, ze prawo nie
    dziala wstecz.
    No i to, czego obawialem sie najbardziej - niemoznosc dysponowania swoja
    wlasnoscia...

    --
    KRZYZAK

  • 16. Data: 2005-06-05 00:08:20
    Od: "Ajgor" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Olgierd" napisał w wiadomości

> [...]
    > 4. Zmianie treści art. 23 ust. 2 pr.aut. nie towarzyszyła zmiana art. 20
    > ust. 1 pkt 3 pr.aut., przez co obecnie normy te są w jakimś sensie ze

    Czy w takim razie wszyscy producenci i sprzedawcy czystych plyt, kaset i
    odtwarzaczy MP3 nie powinni siedziec pozamykani w wiezieniach? Bo przeciez
    przyczyniaja sie do przestepstwa. Polska paranoja nie ma granic.

  • 17. Data: 2005-06-05 07:12:55
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    W odpowiedzi na wypowiedź <news:d7t9jl$stv$1@nemesis.news.tpi.pl>
    autorstwa niejakiego Robert Tomasik wyjaśniam co następuje:

    > u by nawet nie było
    > podstaw do pobierania tych tantiem od nośników.

    Ależ opłata należna na podst. art. 20 ust. 5 w zw. z ust. 1 pkt 3
    pr.aut. jest niezależne od tego do czego wykorzystujesz nośnik!

  • 18. Data: 2005-06-05 07:18:47
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    W odpowiedzi na wypowiedź <news:d7tbav$64s$1@nemesis.news.tpi.pl>
    autorstwa niejakiego Jacek Krzyzanowski wyjaśniam co następuje:

    > to jeszcze zostalem z reka w nocniku, bo odtwarzacz mp3 kupiony za niemala
    > kase bede mogl wywalic na smietnik.

    Hmm z empetrójkami IMHO zawsze był problem a te deklaracje spotykane
    czasem w prasie nie były oparte na żadnej normie. Zgodnie z prawem przed
    1.05.2004 r. mogłeś mieć _kopię_ oryginału, a przyznasz, że konwersja do
    mp3 nie jest kopiowaniem sensu stricto lecz konwersją. To jest inne pole
    eksploatacji!

    > Chociaz mam nadzieje, ze prawo nie dziala wstecz.

    Na pewno na dziś nie możesz się zasłaniać tym, że sprzęt kupiłeś przed
    1.05.2004 r. Mam wątpliwość co zrobić z kopiami płyt wykonanymi przed tą
    datą - sądzę jednak, że można przyjąć, iż zostały sporządzone w dobrej
    wierze a zatem można je trzymać.

    > No i to, czego obawialem sie najbardziej - niemoznosc dysponowania swoja
    > wlasnoscia...

    Ależ nikt Ci nie zabrania korzystać z Twego odtwarzacza. Możesz do niego
    ładować utwory, które są rozprowadzane w formie do niego przeznaczonej -
    a że za to trzeba zapłacić...

  • 19. Data: 2005-06-05 07:19:40
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    W odpowiedzi na wypowiedź <news:d7tfq8$vip$1@news.dialog.net.pl>
    autorstwa niejakiego Ajgor wyjaśniam co następuje:

    > Czy w takim razie wszyscy producenci i sprzedawcy czystych plyt, kaset i
    > odtwarzaczy MP3 nie powinni siedziec pozamykani w wiezieniach?

    Na płycie i kasecie masz prawo rejestrować np. swoje utwory, nikt Ci
    tego nie zabrania. Do odtwarzacza mp3 wystarczy ładować utwory legalnie
    kupione.

  • 20. Data: 2005-06-05 10:29:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Ależ opłata należna na podst. art. 20 ust. 5 w zw. z ust. 1 pkt 3
    > pr.aut. jest niezależne od tego do czego wykorzystujesz nośnik!

    Wiem o tym. Przeczytaj uzasadnienie do wprowadzenia owej opłaty. Ono
    właśnie mówiło o tym, że producenci tych rzeczy czerpią korzyść z tego,
    że ludzie na własny użytek kopiują to i owo. W domyśle więc organizacje
    zbiorowego zarządzania wyraziły na to zgodę.