  • 1. Data: 2008-05-28 13:16:10
    Temat: Czy to kradzież?
    Od: vbn <v...@v...qa>

    Taka sytuacja: człowiek kupuje okulary w sklepie, po paru dniach
    przychodzi z wielką awanturą, że są uszkodzone i żąda wymiany.
    Pracownica chce za potwierdzeniem pisemnym przyjąć do reklamacji,
    człowiek jednak kłóci sie, że chce natychmiast nowe. Odgraża sie, że
    popamięta, że nie wie z kim zadziera, że jest oficerem (nie wiadomo
    czego) i w końcu rzuca reklamowane okulary na lade, porywa ze stojaka
    nowe i sie oddala.
    Pracownica jest w szoku, dzwoni do mnie, ale już po zawodach, człowieka
    nie ma.
    Dla mnie to zwykła kradzież. Wartość okularów 25zł, ale uważam że
    powinno sie zawiadomic policje, szkoda że nie było mnie przy tym, bo
    teraz to szukaj wiatru w polu.

    Co doradzacie na przyszłość, jakby ten człowiek ponownie się pojawił,
    albo podobny przypadek znów zaistniał? Pytam, czy zgodnie z prawem była
    to kradzież, albo inne wykroczenie/złamanie prawa?

  • 2. Data: 2008-05-28 14:39:00
    Temat: Re: Czy to kradzież?
    Od: Heming <n...@n...pl>

    vbn pisze:

    > Co doradzacie na przyszłość, jakby ten człowiek ponownie się pojawił,
    > albo podobny przypadek znów zaistniał? Pytam, czy zgodnie z prawem była
    > to kradzież, albo inne wykroczenie/złamanie prawa?

    Niewatpliwie to byla kradziez, przy czym kradziez rzeczy o wartosci do
    250 zł stanowi wykroczenie, a nie przestepstwo.

  • 3. Data: 2008-05-28 14:55:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    vbn wrote:
> [...]
    > albo podobny przypadek znów zaistniał? Pytam, czy zgodnie z prawem była
    > to kradzież, albo inne wykroczenie/złamanie prawa?

    na przyszłość radzę zamontować kamerę.
    na policję zgłosić możesz, ale raczej nic z tego nie wyniknie.

  • 4. Data: 2008-05-28 17:17:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "vbn" <v...@v...qa> napisał w wiadomości

    Jest to kradzież - wykroczenie. Dawnie było takie przestęstępstwo, jak
    kradzież zuchwała i bezwątpienia by się opisany czyn na to załapał.

  • 5. Data: 2008-05-28 20:11:11
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    > Niewatpliwie to byla kradziez, przy czym kradziez rzeczy o wartosci do 250
    > zł stanowi wykroczenie, a nie przestepstwo.

    i jest to ewenement w skali Europy
    Włochy - pół roku temu
    student podłączył laptopa na stacji kolejowej do gniazdka które nie było
    ogólno dostępne
    może za 6 centów pobrał prądu
    wyrok - pół roku w zawieszeniu

    WB - Polak wyrwał torebkę kobiecie - była w niej w przeliczeniu na
    złotówki około 17 zł
    wyrok -= pół roku w zawieszeniu

    te 250 zł to prezent dla złodziei
    SJS

    Brawo niunie, brawo - to do tych co tworzą prawo w Polsce

  • 6. Data: 2008-05-28 20:23:57
    Od: " jb" <j...@W...gazeta.pl>

    > Włochy - pół roku temu
    > student podłączył laptopa na stacji kolejowej do gniazdka które nie było
    > ogólno dostępne
    > może za 6 centów pobrał prądu
    > wyrok - pół roku w zawieszeniu

    W Polsce kradzież prądu jest zawsze przestępstwem, niezależnie od wartości.

  • 7. Data: 2008-05-28 21:10:57
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 28 maj 2008 22:23
    (autor jb
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g1kf0t$9n3$1@inews.gazeta.pl>):

    > W Polsce kradzież prądu jest zawsze przestępstwem, niezależnie od
    > wartości.

    Powiedz to Policji, Spółdzielni i VatenFallowi. Wszyscy wiedzą o tym, że
    sąsiad kradnie i kradnie nadal bezkarnie i bezczelnie, ciągnąć kabel w
    poprzek korytarza. A jak pisałem o tym tutaj, to usłyszałem, że powinienem
    zainwestować w instalację na inne napięcie, żeby mu się to nie udawało
    technicznie.

    --
    Tristan
    napisz tu: k...@s...pl a...@g...com

  • 8. Data: 2008-05-28 21:12:11
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 28 maj 2008 22:11
    (autor SJS
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g1kebl$fa0$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

> [...]
    > Włochy - pół roku temu
    > student podłączył  laptopa na stacji kolejowej do gniazdka które nie było

    I to dobrze? W USA babka za ratowanie życia poszkodowanemu w wypadku poszła
    do pierdla. Dewiacje są niestety wszędzie.

    --
    Tristan
    napisz tu: k...@s...pl a...@g...com

  • 9. Data: 2008-05-28 21:49:41
    Od: " jb" <j...@W...gazeta.pl>

    >Wszyscy wiedzą

    Wszyscy wiedzą, że Tadeusz R. to oszust. A powiedz to głośno, to będziesz miał
    sprawę karną.

  • 10. Data: 2008-05-29 13:10:37
    Od: "tHe mRuWa" <g...@D...com>

    W artykule news:g1khra$sub$2@news.onet.pl,
    niejaki(a): Tristan z adresu <n...@s...pl> napisał(a):

    > I to dobrze? W USA babka za ratowanie życia poszkodowanemu w wypadku
    > poszła do pierdla. Dewiacje są niestety wszędzie.

    Tzn wyszlo ze go napastowala czy nie dala rady uratowac i wytkneli jej
    bledy?

    --
    * Pozdrawiam
    * tHe mRuWa